-
Tack :)Hemflyttad skrev 2017-04-26 13:19:49 följande:OK, då förstår jag. Håller tummarna för att tempen stiger tills imorgon!
-
Monchichi skrev 2017-04-26 14:11:25 följande:
Oj vad ni hinner skriva mycket!
Too tiki: Knepigt med din äl, när sker/skedde den? Tråkigt med ovisshet. Men som ni verkat jobba på om kvällarna så ska det ju finnas simmare när det är dags vad det verkar.
Jag har tagit fvp nu på fm, och sett två små sprattelbebisar. Nu känner jag som lite träningsvärk nästan i magen och tänkte ta en lugn eftermiddag så bra det går med mina 5 andra underverk hemma. Nu börjar en långsam väntan på provsvar, typiskt det är en extra helgdag också. Denna gång ville sambon veta kön, så jag gick med på det om han lovar att hålla tyst. Får se hur det går med det. Jag tycker ju själv att det är så spännande att få suga på den karamellen tills förlossningen.
Jadu, den som vet när/om jag haft ÄL :) Har fortfarande molvärk men sekretet är krämigt så ska jag gå på det och stickan i morse är ÄL över men då ska tempen gå upp i morgon. Kommer fortsätta testa tills tempen går upp och ÄL satts ut av appen. Hoppas tempen stiger imorgon annars blir jag tokig på min kropp!
Åhhh, så härligt att du fått se småttingarna och att provet gick bra :) Håller tummarna att allt ser bra ut när provsvaret kommer och att väntan inte känns allt för lång, även om jag misstänker att det kommer gå i snigelfart.
Hoppas din man kan hålla tyst om könen så det blir en överraskning för dig vid förlossningen :) Vilken vecka är du i nu och hur mår du för övrigt? Har svårt för att hänga med i tråden nu. -
Ja kroppen är verkligen fantastisk men jag är mest besviken på min kropp nu iom att vi försökt så länge utan att komma i mål så att säga. Känns ibland som jag bara vill kasta in handduken och idag är en sådan dag, mest pga tempen inte gått upp som den brukar dagen efter ÄL test....Försöker intala mig att RR gör så kroppen väljer att ägglossa en dag senare och hoppas innerligt på tempökning imorgon, blir det inte så är det första gången som min ÄL uteblir efter det att jag började testa och tempa. Innan vet jag ju inte hur det var men kan säkert ha varit utan ÄL flera månader utan att ha vetat om det före jag började med Pergo. Skulle det vara så att jag ingen ÄL får denna månad tror jag nog att vi får ta en tur till Danmark så jag får en ny omgång Pergo för det verkade ju fungera för min del en månad...Men först minst en månad utan några hormoner för jag känner att jag inte riktigt orkar med det nu, blir liksom för mkt med allt annat. Synd att tiden rusar iväg bara för snart är jag 45 år och jag sa förra året att blir jag inte gravid innan dess, då ger vi upp...bläää (ursäkta mitt pestiga inlägg men känner inget hopp just nu).Monchichi skrev 2017-04-26 15:10:13 följande:
Tokig på kroppen blir man! Men tänk vad fantastisk den samtidigt är, vad den kan åstadkomma!
Det är inte lätt att hänga med vad som händer alla, du är förlåten Särskilt jag som inte skrivit så mycket nu på slutet. Jag ska vara i 15+3 idag. Det är mest illamående jag fortfarande dras med, men jag tar det. Det har minskat iaf. Just nu dock känner jag mig extra försiktig, och vill helst vara stilla så hålet får läka idag.
OJ! Känns inte alls som det var längesedan du fick positivt, tiden rusar verkligen iväg nu när vi är mitt upp i flytt och allt vad det innebär! Se till att ta det lugnt idag så såret får läka, kramar -
Har läst att testlagrets aldrig brukar ge spökstreck, har du testat (nyfiken :)?Milou3 skrev 2017-04-26 16:36:06 följande:
Brukar det bli spök på testlagrets tester? Eller är de heeelt vita om negativt?
-
Svårt att se ngt på bilden, men ser du ett streck där så hoppas jag det ökar till imorgon kväll, spännande :)Milou3 skrev 2017-04-26 17:15:14 följande:
-
Anonym (Sanna) skrev 2017-04-26 20:03:15 följande:Jag skulle tippa att äl varit mellan igårkväll och till nu. Det krämiga indikerar att äl varit. Man kan ha molvärk efter äl också. (Förvärk också och själva äggsläppet).
Intressant det där med att om östrogenhalten höjs för mycket kan äl bli senare. Så blev det ju för mig denna månad. Ska hädanefter bara ta en rosenrottablett.Molvärken är borta nu så antingen var det värk efter ÄL jag kände idag eller ÄL. Inget ÄL sekret under hela dagen heller så jag tror nog att ÄL varit, eller möjligen kom av sig, återstår att se vad tempen säger imorgon....
Hur mkt senare fick du din ÄL och har du testat med ÄL stickor och i såna fall, fick du fullt utslag flera gånger?
-
Jo tack, denna dagen har varit jobbig men nu känns det bättre när ÄL sekretet är över och molvärken försvunnit :) Hoppas nu bara att tempen behagar öka imorgon, om inte blir det till att fortsätta testa för att se om kroppen vill försöka igen...wa76 skrev 2017-04-26 18:48:56 följande:Hoppas verkligen att det är ÄL på gång, vad jobbigt med väntan när man inte ens vad som är på gång <3
-
Jag har då aldrig sett ett extra streck med testlagrets stickor förutom den månaden när jag blev gravid. Alla andra gånger har det var totalt blankt och inte tillstymmelse till streck så jag tror nog att det du ser är en svagt utslag :)Milou3 skrev 2017-04-26 17:43:00 följande:Jag anar något riktigt svagt som troligtvis bara är perforeringen ( eller vad det kallas :) som hcg ska fastna i. Tror inte det är positivt!
Kommer nog ändå ta en per dag tills mensen kommer! Köpte ett 5-pack! -
Håller tummarna för att ditt hålligång nertill är ägget som fäster :)Anonym (Sanna) skrev 2017-04-26 20:24:27 följande:
Jag har precis försökt läsa ikapp migTur dupåktein.jag svarade dig Tootiki (här ovan) hade jag missat att det var kvar fler sidor. Såg sen dina andra funderingar men jag tror tempen går upp imorgon.
Jag mår bra. Nu ikväll har jag hålligång nertill, alltså mycket molvärk. Jag borde vara på äl+7/8. Mannen tror att mensen är på gång för att han tycker jag är sur men så är inte fallet. Bim borde vara kring 2/5. Jag känner inget särskilt än.
Jag har hört talas om den lila färgen där nere vid graviditet och har tom sett det själv en gång.
Rosenlarv: så obehagligt med cystan. Tur du åkte in. Jag hade mycket ont i höst och var lite orolig för cystor men det upphörde innan jag hann kolla upp det.
Spännande Monchichi att mannen vet men inte du. Härlig barnaskara du har.
-
Har också funderat på att köpa en doppler om/när jag blir gravid igen för jag tror jag kommer vara nojjig som tusan hela tiden annars.wa76 skrev 2017-04-26 19:15:45 följande:Åååh vad härligt!! Jag hade fortfarande v. 2-3 när jag in i v 6, men sen en dag senare typ så var det 3+! Nu har jag läst massor med inlägg men hittar inte ditt inlägg om när du har vul? Orkar inte läsa 100 inlägg, måste ut till köket och laga mat! :D
Här blir det kub test om 9 dagar - fredag, den 5/5! Längtar men samtidigt jättenervös. Har även beställt en doppler, hoppas på att kunna höra någonting innan kub, annars blir jag tokig. Borde gå in i v. 13 nu på fredag eller lördag och då brukar man säga att man kan höra hjärtslag om man har tur elel rså blir man orolig i onödan för att det är för tidigt :/
Berätta sen hur du tycker din fungerar och försök ta det lugnt om du inget hör för det kan som du skriver vara för tidigt för att höra något. Önskar dig lycka till med doppler och KUB :)