Milou3 skrev 2017-04-25 17:45:40 följande:
Jag vet att varje graviditet inte är den andra lik men jag har alltid fått större och ömma bröst vid varje graviditet. Är ju uppe i 8 graviditeter. Så just därför tror jag verkligen inte jag är gravid. Men det som ändå får mig att tveka är att jag känner mig svullen och öm runt livmodern. Jeansen liksom tar emot. Sen den där känslan jag tjötat om ... nja inte riktigt fått den denna gång. Den susade förbi dagen efter äl och strax efter mitt "stick", men läste tidigare noteringar jag skrivit och har tydligen känt sticket även den månad jag fick mens också.
Jag börjar redan nya jobbet om två veckor ( är ju frilans så det funkade fint) och OM jag skulle vara gravid så lär jag må som sämst då. Den flummiga och spiritualistiska delen av mig tror att jag kanske plussar nästa månad ist.
Då har jag hunnit skriva på ett långtidskontrakt ( om jag nu gör bra ifrån mig) och min kropp får annat att foka på samt hinner äta mer RR och en till månad med progesteronkräm. Det skumma i allt är att just nu känns det helt okej. Skulle jag bli gravid i juli är det också okej. Det är känslan av stressen med åldern och att varje månad så blir äggen sämre och sämre och jag rynkigare och rynkigare haha. Typ så. Ovissheten är inte min vän alltså.
Visst är det ändå härligt med äl Too tiki! Kör så det ryker i kväll också. Tänk om ALLA här nu plussar? Det vore väl helt jäkla underbart!!
Förstår och minns känslan du beskriver svullen och öm runt livmodern, tycker det låter lovande :)
Verkar som gubben är med på noterna idag också, skönt, så slipper jag fundera på det :) Rent statistiskt är det lättare att blir gravid på våren läste jag idag så med lite tur blir vi fler här i tråden som lyckas nu. Ska ha med melatoninet att göra. Har läst det förut någonstans men minns inte var nu men idag såg jag mer faktagranskad artikel som egentligen handlade om IVF och att chanserna ökar för dem runt våren. Får hoppas att årstiden kan hjälpa till på traven förutom då RR som jag tror mer och mer på ju mer jag läser om den :)