Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Vill bara höra av mig en snabbis här. Har kollat tråden en gång per dag men har inte haft tid att skriva då pappas begravning och flytten tar all tid mer el mindre.

Kan i varje fall berätta att jag hade ÄL på cd 15 och är nu på äl+5. Är så glad att jag fick äl trots all stress och hoppas nu bara att tiden ska gå fort så jag kan testa...Lär bli ett par långa dagar men det är väl bara till att bita ihop och dyka ner i flyttkartonger och försöka tänka på ngt annat :)

• Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-06 06:31:08 följande:

Monchichi: tänk att man ska lita på sin magkänsla. Det är egentligen fascinerande att ni än en gång får tvillingar. Släpper du två ägg? Förstår det känns jobbigt när ni har fem barn sen innan. Hur gammal är yngsta?

Jag skulle nog också tycka detsamma om det blev så, vi har fyra barn.

Tootiki: så bra äl kom så finns ju en chans i den jobbigat tid nu. Håller tummarna!

Tack,ja vi hoppas :) Annars blir det en månad utan stimulering och sen IVF och det sistnämnda hade jag gärna sluppit för det blir mitt i vår flytt....
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-04-06 07:42:10 följande:
    Håller tummarna för er att din pappas önskan slår in redan denna gången, tiden kommer gå fort, om 4 dagar kan du testa Glad
    Tack :) Jag får väl vänta till ÄL+10  även om jag så gärna hade testat redan ÄL+8, har ju som bekant noll tålamod ;)
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-04-06 11:05:16 följande:
    Jag veeeet..men kompromiss och ta det på ÄL+9 då? Flört

Ja det finns väl en risk att jag testar äl+9

Idag molar det på ganska mkt så nu börjar jag känna lite mer hopp om att det kanske tagit sig denna gången. Brukar inte ha molvärk mer än strax innan och efter äl så antingen håller ägget på att fästa, eller så håller jag på att få mens (känns som mensvärk) för det skulle jag haft om jag inte använde progesterallkrämen. Tror iofs inte på det sistnämnda för jag har ju lyckats hålla borta mensen alla månader jag använt progesteron, däremot kanske kroppen vill dra igång mensen och det är därför jag har sån molvärk nu. Min tapp är fortfarande mkt mjuk men konstigast av allt är att jag har massa cremeaktiga flytningar (ursäkta äckel) men det kanske beror på att jag tar den starkare krämen denna månad? Är nästan lika illa som med vaggisarna så det känns lite märkligt....

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-06 12:40:09 följande:
    Okej :)

Har köpt Rosenrot nu! Kvinnan i butiken ringde företaget för att kolla ang ev allergier men det var lugnt enligt henne. Är så jäkla nojig över allergisk reaktion bara. Tar knappt alvedon vid menskramper liksom.

Kanske tar i kväll innan jag somnar så slipper jag gå runt och oroa mig.
    Så bra att du kan ta rosenrot :) Jag kommer testa det nästa månad alt munkpeppar, har inte bestämt mig för vilket som kan vara bäst för min del då jag har så kort lutealfas och det står så olika ute på nätet...
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-06 08:02:04 följande:
    Ja då gör jag så! Tempningen adderar ju ytterligare en stress jag inte behöver. Lite nojig för allergisk reaktion ang rosenroten bara. Är både stenfruktsallergisk och pollenallergisk. Men ska prata med hälsokost i dag :)

Och ang sexbiten så är det jobbigt nog inte jättemycket jag kan göra mer än att ta initiativet under äl-veckan.

Jag har typ MAX 3 dagar att fördela ut, helst bara 2, mtp hans "måttliga" behov/ vad han kan leverera.
    Glömde kommentera...Om ni bara får till det 2 dgr hade jag satsat på att ha samlag samma dag som ni får utslag på testet och dagen efter för då borde ni täcka upp ;)
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-04-06 12:58:59 följande:

Jag har alltid haft jättemjuk tapp innan jag fått plus, men liksom hård inuti, men nästan så jag är svullen på insidan. Och mycket vita flytningar hade jag nu med när jag bara tog krämen, innan jag började med vaggisar på ÄL+9

Så det låter lovande!

Min cykel har varit densamma trots rosenrot så du vet, den har inte förkortats. 

Det låter onekligen väldigt lovande, både med mjuk tapp, flytningar och rosenrot :)
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-06 15:38:28 följande:

Jag har munkpeppar hemma också kom jag på. Hm...

Måste nog googla lite om det. Minns inte varför jag köpte det men aldrig tog.

Hoppas du plussar!

Någon skrev i en annan tråd att munlpeppar är vanligt att läkare rekommenderar utomlands.

Som jag förstått det ska den balansera hormonerna, frågan är om det stämmer, men allt är värt att prova en gång känner jag :) Jag kommer bara ha en hormonfri månad så jag måste välja, för man bör väl inte ta munkpeppar och rosenrot samtidigt?
  • Too tiki
    Rosenlarv skrev 2017-04-06 21:53:47 följande:

Frågan är nu om jag borde räkna detta som en vanlig mens och börja med pergotime på tredje dagen. Vad tror ni?

Jag fick en väldigt kraftig blödning när jag väntade min dotter. Vet inte var i graviditeten jag låg men jag hade ännu inte testat men hon var planerad så jag tror att det var kring BIM. Nu var min blödning extremt kraftig, inte alls som mens men tänkte bara säga att det inte behöver vara något för att du blöder men det vet du säkert.
    Hoppas att det bara är en blödning men förstår din oro och som du skriver så är det ju bättre att det sker nu än att det blir utdraget som det blev sist Hjärta 
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-06 18:46:12 följande:
    Läst om folk som tar båda men det skulle jag inte göra själv.

Jag börjar med Rosenrot! :) haha spännande!
    Tror nog det är klokt att ta en sort åt gången, för jag är rädd att de kan slå ut varandra om man tar båda samtidigt. Håller tummarna för att rosenrot kan hjälpa dig, ska bli spännande att se om det ger resultat :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.