Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Rosenlarv skrev 2017-04-08 21:29:44 följande:
    Tack för stöd. Störtblöder mer än mens men känner mig väldigt säker alla symptom är borta också. Det kanske var en tvilling du förlorade då?

Så trist, många kramar till dig Gråter Hjärta

Kan hända att det var en tvilling jag förlorade då, har aldrig tänkt tanken men helt ologiskt skulle det inte vara då min dåvarande är tvilling och jag har tvillingar i släkten.

• Too tiki
    Monchichi skrev 2017-04-09 09:59:36 följande:
    Ja vi hoppas ju vi slipper välja att ta bort en, men det känns ändå väldigt skönt att höra en solskenshistoria där det var nödvändigt, tack för info!

Milou3: Vad duktig du är som jobbar på med dig själv och övervinner trösklar! Ger en klapp på axeln också! Vad bra att du behandlat B12-bristen och det går åt rätt håll. Känns skönt mentalt att veta också att man bättrat på förutsättningarna. Har inte ätit Rosenrot så kan inte tillägga något om det tyvärr.

Too tiki: Hur mår du? Du hade ju så mycket runt omkring dig nu och snart bim väl? Lycka Till!

Tack, jag mår bra :)

Är idag på ÄL+9 och skulle egentligen ha testat men lät bli och testar imorgon istället. Tror inte på något denna månad för jag har haft som mensvärk sen onsdag (cd 20) och de månaderna jag inte varit gravid har jag fått så runt den tiden iom att jag har 20-21 dgr cykel utan progesteron. Så jag har inga större förhoppningar men hoppas såklart att jag har fel....suck...

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-04-10 08:02:47 följande:

Too tiki skrev 2017-04-09 18:53:24 följande:

Tack, jag mår bra :)

Är idag på ÄL+9 och skulle egentligen ha testat men lät bli och testar imorgon istället. Tror inte på något denna månad för jag har haft som mensvärk sen onsdag (cd 20) och de månaderna jag inte varit gravid har jag fått så runt den tiden iom att jag har 20-21 dgr cykel utan progesteron. Så jag har inga större förhoppningar men hoppas såklart att jag har fel....suck...

Har du testat idag? Håller tummarna!

Jo, testade men det var så blankt som det bara kan bli :( Känner heller inga förhoppningar men blev lite mer munter när tempen gick upp idag efter att ha varit ngt lägre i två dgr. Ska testa imorgon igen och skulle det vara blankt då också slutar jag med krämen så mensen kan komma igång.
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-10 14:38:40 följande:

Jag har aldrig fått positivt innan äl+11 iaf.

Håller tummarna för dig! Ska du verkligen sluta med krämen på äl+11? Jag skulle fortsatt till äl+13 iaf

Får smörja vidare på din och Nykära inrådan till äl+13 :) Kände mig väldigt nere tidigare idag så jag vill bara starta om el vad man ska säga, men ska försöka hålla uppe hoppet ett tag till:)
  • Too tiki
    WendelaW skrev 2017-04-10 17:31:17 följande:

Jag håller dubbla tummar för dig imorgon!

Tack :)
  • Too tiki
    WendelaW skrev 2017-04-10 17:17:47 följande:

Är nu tillbaka från en välbehövd miniskidsemester.

Testar ÄL-stickor för första gången och de har visat negativt i en hel vecka nu. Jag hade ändå äggvitesekret i helgen och lyckades mysa i hela tre dagar i sträck just innan.  Hoppas!!!

Håller tummarna för er :)
  • Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-04-11 09:54:54 följande:

Hej på er! Nu var det några dagar sedan jag skrev, hoppas alla mår bra.

Too Tiki, testade du idag? Håller tummarna!

Jag har nu tagit Bemfola-sprutor i tre dagar, ska ta tre dagar till. Blir lite dumt med påsken för jag kan inte göra VUL förrän tisdag. Misstänker att jag kommer att få ÄL innan jag kan ta ägglossningssprutan. Men inget att göra åt. Bara att hoppas att det växer ett ägg på rätt sida som sedan släpper.

Trevlig tisdag på er!

Testade, dock inte med morgonurin och hade inte hållit mig så länge, men det var negativt idag också :( Hoppas kunna ta med morgonurin imorgon, glömde av det i morse men ska lägga fram testet så jag inte missar imorgon bitti.

Håller tummarna för att de växer till sig ett ägg på rätt sida Hjärta
  • Too tiki

Hej på er alla! Har inte haft möjlighet att vara här på FL för vi saknar internet och mobiltäckningen hemma är värdelös :(

Har inte hunnit läsa allt som skrivits men hoppas det är bra för er alla?? Här blev det inget pluss denna månaden och jag har varit ganska nere sen mensen dök upp men nu är jag på fötterna igen och tar nya tag :)
    Är nu på cd 5 och jag räknar med ÄL nästa helg vilket vore skönt för då är vi klara med allt inför flytten och är barnfria :) Denna månad kör jag bara med rosenrot och hoppas det kan hjälpa och blir det inget nu blir det IVF start. Hoppas så att vi slipper det av flera anledningar. Dels kostar det massor, men sen kommer det bli mitt i flytten och jag börjar på en ny arbetsplats så det hade känts bra om jag inte mår skit då. Hoppas som sagt slippa alltihop och att det efterlängtade plusset kommer denna månad men vi får se hur det blir med det.....

Kram till er alla Hjärta

• Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-04-20 16:16:08 följande:

Too tiki - undrade just vart du hade tagit vägen. Tråkigt att höra att det blev minus den här månaden. Rynkar på näsan Vi får hoppas att det blir som för Nykär och plus precis före IVF. Angående IVF tror jag inte du behöver räkna med att må fysiskt dåligt. Däremot blir det en del spring till kliniken och det kan så klart vara psykiskt påfrestande. Vilken klinik är det? Håller tummarna för att IVF inte behövs!

Tack för tummhållningen :) Låter bra om man slipper må fysiskt dåligt, däremot blir det som du skriver en hel del spring till kliniken och det kommer bli tufft då jag ska till en klinik som ligger i Gbg. Kliniken jag kommer gå till är Fertilitetskliniken, den har jag hört gott om och också en klinik i Danmark men den blir inte aktuell för vår del nu i varje fall då det är tillräckligt med flytten.
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-20 16:37:54 följande:
    Då är du oss andra här hack i häl iaf :)

Hoppas det blir en månad med många plus i tråden!

Ja, jag är väl det :)

Hoppas också på massa plus i tråden denna månad, blir galen snart!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.