Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-04-24 16:49:52 följande:
    Nä men lägg av!!! :) Gud så kul!! Ja oavsett vad som händer denna cykel för mig kommer jag fortsätta!

Kändes lite som att jag aldrig vetat vad en god natts sömn var innan RR och blir man sen lättare gravid liksom. Om om om nu detta sker kommer jag lova er att skriva en krönika om detta och skicka in! Mer RR till folket :)

Jag sover också mkt bättre med RR och hade gärna fortsatt med den nästa månad men antar att det inte är så klokt när vi ska påbörja IVF. Vi har faktiskt pratat om att ev påbörja IVF till hösten för vi har för mkt som väntar den närmaste tiden men vi får se hur vi gör. Väntar vi blir det absolut RR eller ev. munkpeppar som jag också funderat på att testa igen, utan Pergo.
    Hur som helst verkar RR göra så man blir lättare gravid, i varje fall om man ska se till min granne så nu är det knappt jag vågar sluta

• Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-24 18:45:58 följande:

Jag har ätit fyra månader rosenrot och har precis beställt hem fler. Hoppas ju det ska vara rätta hjälpen på traven. Kanske jag känner mig piggare också. Otroligt med grannen. Vilken lycka efter försökt så länge. Hoppas ju såklart på att det skulle ta sig denna månad.

Känt lite molvärk i narr men tyvärr inte riktigt stickande känslan annars hade det passat in på antal dagar efter äl. Men kände även av i fredags lite grann och det borde ha varit för tidigt.

Ja det var otroligt att det tog sig för min granne efter så lång tid då hon nu ätit RR i bara två månader :)

Hur många dgr efter ÄL är du på nu? Hoppas och håller tummarna för att ditt molande betyder ngt gott!

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-24 20:15:56 följande:
    Va existerar att man föder i en sal ens? Jag hade börjat gråta! Är extremt privat så då hade jag hellre fött hemma.

Alltså jag har så fruktansvärt ont i ländryggen och haft nu i 2 dagar så jag blir orolig att nåt e fel. Hade så för 10 år sedan runt äl och fick proppa i mig värktabletter då av smärtan. Inte långt i från nu alltså. Och ser det verkligen inte som gravsymptom då jag aldrig haft detta förr.

Måste ju bero på progesteronkrämen!?!
    Jag fick liksom mer molande värk de första månaderna med krämen men sen har jag inget märkt mer än att jag blir så jäkla trött.
  • Too tiki

Och där kom tydliga äl känningar .:) Får jag inte äl under natten el morgondagen blir jag mkt förvånad. Tappen har också gått högre upp och jag har mkt sekret. Blir till att försöka förföra en trött gubbe kväll och hoppas att han och hans simmare är på topp!!

• Too tiki

Idag var vanligt ÄL starkt positivt men monitorn visade på hög fertilitet. Kan kanske vara så att monitorn är mindre känslig än stickorna men nu är jag osäker på hur jag ska göra med RR? Tempen har inte gått upp i varje fall så ÄL har jag inte haft ännu :)

• Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-04-25 09:25:37 följande:
    Hoppas du lyckades förföra mannen igår. Bra tajming! Glad

Själv är jag fortfarande väldigt trött, sover som en stock 8 timmar men trött ändå. Även väldigt stressigt på jobbet, blir många timmar jobb varje dag. Men så är det ibland. På torsdag ska jag börja med lutinus. Kanske även kollar med gravtest då om ovitrellen är borta ur kroppen, kanske lite tidigt dock - 8 dagar efter andra sprutan.
    Jodå, jag lyckades förföra min gubbe så nu är det bara på att hoppas på att det ger resultat :) Får väl förföra honom ikväll igen iom att ÄL inte är förbi, får se hur det går :)
  • Too tiki
    Too tiki skrev 2017-04-25 11:36:51 följande:

Idag var vanligt ÄL starkt positivt men monitorn visade på hög fertilitet. Kan kanske vara så att monitorn är mindre känslig än stickorna men nu är jag osäker på hur jag ska göra med RR? Tempen har inte gått upp i varje fall så ÄL har jag inte haft ännu :)

Vanliga ÄL stickor ska det stå....
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-04-25 12:37:54 följande:
    Jag hade skippat RR, jag har oftast hellre slutat en dag för tidigt än att riskera ta det för nära inpå.

Tog en i morse men det får bli den sista denna månad. Känns som om jag har ÄL nu så det ska bli spännande att se om tempen går upp i morgon. Måste förföra mannen också ikväll....Är osäker på om det går för han i sin tur är riktigt trött för han har fått ta mkt av flyttbestyren när jag kraschade efter min pappa gick bort.

Vi har förresten bestämt oss för att avvakta med IVF till hösten så vi slipper ha det hängande över oss mitt i flytt och nytt arbete. Tror det är bäst, för jag har en känsla av att min kropp behöver lite vila från hormoner ett tag. Fram tills dess blir det fortsatt RR och ger inte det resultat kommer jag testa munkpeppar för att se om det kan ha ngn effekt....

Var det nu i veckan du skulle på VUL, eller nästa?

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-25 12:50:47 följande:

Haha olika förslag :)

Inte lätt men olika förslag Jag lyckades ju klämma i mig en RR i morse men skippar den jag ska ta på kvällen så hoppas jag att tempen gått upp i morgon.

Tog du bara en tablett om dagen, eller två? Nykär tog bara en men jag har tagit två de dagarna jag har kommit ihåg tabletten på kvällen. Min rr är Rosenrot Forte, vilken tog du ? 

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-25 13:14:37 följande:
    Jag tar Arctic Root och tog bara en mot kvällen.

Fan!!! Testade nyss med ett PE och fett negativt! Är ändå på äl +8 ju!! :(

Nä jag ger upp redan. Verkligen noll känningar.

Blir så arg!!! Jag bara VET att jag skulle känna mig gravid om jag vore det. Kommer slösa upp de där nedrans testen jag beställt i morgon och så långt de räcker iof. Buhuuuu. Å snöar gör det med :( sorry ...

Bra då vet jag det utifall du är gravid, då byter jag sort och tar bara en om dagen för den sorten du har är samma som Nykär åt :)

Ge inte upp, det är väldigt tidigt ännu och alla graviditeter är olika och du hade ju ont i magen igår och det kan mkt väl vara gravkänningar. Ta ett nytt test om tidigast 2 dgr och försök hålla modet uppe fram tills dess och visar det negativt då också är det inte kört för det Hjärta 

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.