Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-03-23 10:59:49 följande:

Usch va hemskt! Beklagar sorgen.

Ta hand om dig.

Tack ?
  • Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-03-23 18:02:21 följande:

Too tiki: Beklagar sorgen. Kram. Att köra på är nog bra ändå, som du säger för att skingra tankarna lite.

Tack!

Jo så tänker jag också, frågan är om min kropp är överens om vårt beslut. Är rädd att min cykel blir helknas av allt men det lär jag ju märka om ca 7 där då jag borde få ÄL. ...

Nu ska jag strax ta sista letrozolen och sen sprutan, sen är det bara till att vänta och se om allt fungerar denna månaden också, håll tummarna!
  • Too tiki
    Monchichi skrev 2017-03-23 20:41:19 följande:

Too tiki: Vad sorgligt. Beklagar. Jag funderade var du tagit vägen för så här länge "brukar" inte du vara borta från tråden, så länge jag läst här. Verkligen tråkigt, men vad fint att ni fick de sista orden från din far. Hoppas han bringar lycka till er!

Tack! Ja, allting blev liksom helt oviktigt, också vår planering av barn, men med pappas sista ord fick vi tillbaks lite av hoppet. Det kommer det blir extremt mkt att göra med framöver iom begravning och vår flytt, förstår inte hur jag ska orka men det är samtidigt bra för så fort som jag inget har att göra känns det väldigt jobbigt.

Hoppas ditt illamående går över snart och att allt ser bra ut på UL den 4 april!
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-03-24 17:08:02 följande:
    Beklagar vännen...många kramar! <3
    Tack Hjärta Håller tummarna för att ni får ett + om sisådär 8 dgr! Jag inväntar ÄL och är bara på cd 9 än så länge men räknar med att få ÄL cd 13-14 så det är ju inte så långt kvar om bara ÄL vill komma igång denna månad också....
  • Too tiki
    wa76 skrev 2017-03-24 18:19:38 följande:
    Usch vad jobbigt, beklagar verkligen, mina tankar är med dig!
    Tack Hjärta 
  • Too tiki
    HoppasPåEnTill skrev 2017-03-25 13:26:18 följande:

Too tiki. Har tänkt på dig. Fy fasen så orättvist. Kram på er.

Tack Hjärta
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-03-25 23:02:10 följande:
    Jo det hade ju vart ren magi om vi fick ett plus nu, precis innan ivf...men om inte annat så är det riktigt nära ivf nu och det känns såååå skönt.
    Hoppas din äl kommer som den ska, klart hans sista önskan kommer bli verklighet. <3

Kan tänka mig att det är skönt att ni ligger så nära IVF om det inte tar sig denna månadHjärta. Vi hoppar ju på den karusellen om två månader och det inte tar sig innan.

Ska kolla med monitorn runt 11-12 och då borde den visa på hög fertilitet, igår visad den låg. Känns väldigt nervöst denna gång men jag hoppas att kroppen inte är för ur balans men det lär ju visa sig.

• Too tiki

Igår visade monitorn låg fertilitet men idag hög så min kropp verkar trots allt vara på G med ÄL :) Nu är det bara till att invänta maximal fertilitet vilket bör bli imorgon eller på onsdag, OM det går hela vägen, hoppas!!

Jag fick testat mitt AMH som var 2,5 och fick också kollat äggblåsor och läkaren kunde se 10-12 ägganlag och både AMH och anlagen var bra enligt min läkare. Jag har ingen aning om vad som anses som bra eller inte med hoppas det stämmer? Min man har också kollat upp sig och det såg också bra ut så skulle det inte ta sig nu kommer vi gå över på IVF om två månader och enligt läkaren har vi goda chanser om äggen inte är av sämre kvalité för de kan de ju tyvärr inte säga något om. Känns skönt att ha en plan i varje fall men hoppas slippa gå igenom det för det blir i såna fall mitt i vår flytt och det känns som om det räcker med det men vi får se, jag tar dagen som den kommer :)

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-03-26 10:04:02 följande:

Hej tjejer, nu måste jag bara kolla med er.

Missade dessvärre denna äl då min sambo var "ur kängorna" de mest fertila dagarna, så vill kartlägga nästa äl lite för att inte helt deppa ihop.

Om vi bara har möjlighet att ha sex 2 gånger under äl-veckan, vilken av dessa dagar tror ni är bäst för att få till en graviditet?

Dag 10: negativt äl-test. Temp 36.7

Dag 11: första glada gubben. Temp 36.7

Dag 12: andra glada gubben.Temp 36.7

Dag 13: tredje glada gubben. Temp 36.7

Dag 14: negativt äl-test. Temp 36.5

Dag 15: negativt äl-test. Temp 36.9

Dag 16: negativt äl-test. Temp 37.1

Enligt fertility freinds intercourse timing analyzer får vi bara high på timingen om vi har samlag dagen före ÄL och ÄL dagen, annars får blir det bara good. Skulle jag överföra det på dig skulle det bli dag 13 och 14 om jag kollar på tempen då du verkar ha ÄL dag 14. Bifogar en bild som visar hur det ser ut där noll står för ÄL dag. Tror iofs inte det spelar någon roll, spermierna överlever i genomsnitt 3 dygn så tar ni dag 11 och 13 finns de ju spermier som väntar när ÄL sker :)

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.