Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Mia) skrev 2017-05-04 09:47:22 följande:
    Min man har förhöjda PSA-världen o förstorad prostata, men jag blev gravid utan problem så det påverkar nog inte fertiliteten så mycket precis som läkaren sa :)

Håller tummarna för dig!
    Tack, det var skönt att höra om det inte tagit sig denna månad :)
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-05-04 11:02:45 följande:

Äntligen klara!

Perfekt litet gryn med tickande hjärta, mätte 15 mm = 8+1, stämmer prick på dagen! Sååå lättad!! NIPT inkl UL om 2 veckor.

Åhhh, så härligt att allt såg bra ut, vet ju hur nervös du varit, är så glad för din skull Hjärta Skönt att NIPT är om 2 v redan så du slipper vänta på det längre än nödvändigt, räcker med den nervösa man får utstå ändå....
  • Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-04 17:32:10 följande:

Skönt Vul är gjort nu Nykär.

Här kom mensen nu.

Fy för mens :(
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-05-04 17:53:39 följande:
    Nej!! Fan. Ett plus per cykel i denna tråd var min plan. Nu är det du Too tiki som plussar då!
    Ja det vore ju toppen om det blev så :)
  • Too tiki

Negativt test idag :( Tar nog inget nytt förrän på söndag el. måndag om mensen håller sig borta och jag kan hålla mig så länge...

• Too tiki

Först och främst, välkommen till er nya som tillkommit i tråden :) Har bara hunnit läsa lite som hastigast här så jag hoppas inte jag missat något.

Testade idag cd 12 men fick negativt, igen :( Tänkte först skita i att smörja in mig med progesterallkrämen, men rätt var det var blev jag öm i bröstvårtorna, ngt jag inte brukar bli så jag smörjde på ändå, utifall att :) Kommer testa imorgon, eller övermorgon igen och är det negativt då slutar jag med krämen så mensen kan komma.
    Har hunnit tala med en underbar gyn som tyckte att jag borde testa att ta Pergotime igen och hoppas på att det kan lyckas. Problemet är ju att det inte säljs i Sverige så antingen får jag beställa det via nätet, alt åka till Danmark och få det utskrivet. Har inte tid till en Danmarkstripp nu så det lutar åt att jag beställer, även om det känns lite riskfyllt...
    Det var lite uppdatering från mig :) Vet jag inte om jag hinner kika in här på FL förrän efter flytten, men jag hoppas ni alla får en fin vecka så hörs vi när vi flyttat till Götet och allt är lite lugnare :)

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-05-09 14:54:10 följande:

Too tiki skrev 2017-05-09 14:46:22 följande:

Först och främst, välkommen till er nya som tillkommit i tråden :) Har bara hunnit läsa lite som hastigast här så jag hoppas inte jag missat något.

Testade idag cd 12 men fick negativt, igen :( Tänkte först skita i att smörja in mig med progesterallkrämen, men rätt var det var blev jag öm i bröstvårtorna, ngt jag inte brukar bli så jag smörjde på ändå, utifall att :) Kommer testa imorgon, eller övermorgon igen och är det negativt då slutar jag med krämen så mensen kan komma.
    Har hunnit tala med en underbar gyn som tyckte att jag borde testa att ta Pergotime igen och hoppas på att det kan lyckas. Problemet är ju att det inte säljs i Sverige så antingen får jag beställa det via nätet, alt åka till Danmark och få det utskrivet. Har inte tid till en Danmarkstripp nu så det lutar åt att jag beställer, även om det känns lite riskfyllt...
    Det var lite uppdatering från mig :) Vet jag inte om jag hinner kika in här på FL förrän efter flytten, men jag hoppas ni alla får en fin vecka så hörs vi när vi flyttat till Götet och allt är lite lugnare :)

Härligt att sen uppdatering från dig, tänkte på dig förut att det var längesen nu. 
    Blev du inte gravid på Letrozol sist? Det går ju enkelt att få fixat i Göteborg isf. Du kan ju gå till min gyn, hon är grym!

Nej, det var Pergotime som jag lyckades bli gravid med när jag åt dubbeldos. Läkaren jag pratade med menade på att en del svarat bättre på Pergo och ev. kan det ju vara så för min del så jag kommer prova det igen.
    Problemet är att jag inte mår bra av Pergo när jag ätit de i ett par månader. I varje fall gjorde jag inte det sist, så jag tror jag kommer testa max 3 mån och blir det inget då, då övergår vi till IVF istället. Funderar däremot på om man kan ta Gonal-f för extra mognad av ägget när man tar Pergo, någon som vet? Tycker man borde kunna göra det, men tänkte inte på att fråga när jag hade min nya läkare på tråden....
    Hittade ett ställe på nätet som säljer Pergo som verkar tillförlitligt och har nu beställt så det räcker i 3 mån. Hoppas tabletterna hinner komma denna vecka så jag kan börja direkt så jag inte missar en månad till om jag mot förmodan inte skulle få positivt på stickan imorgon....

Önskar er lycka till nästa torsdag om jag inte hinner kika in här innan dess, sen hoppas jag dagarna går fort tills ni får svaretHjärta

• Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-05-09 15:11:01 följande:
    Tråkigt med minus, får hoppas att det ändå kan bli ett plus den här månaden.

Undrar också varför gyn rekommenderar Pergo i stället för Letrozol?

Lycka till med flytt!

Vet inte varför hon rekommendera det mer än att hon sa att en del svarar bättre på Pergo jämfört med Letrozol. Hoppas ju det kan stämma för min del då jag blev gravid ganska fort när jag tog Pergo, men det kan ju såklart ha vart slumpen som gjorde det...

Nykär15 skrev 2017-05-09 15:13:39 följande:

Vet faktiskt inte med Gonal-F ihop med Pergo...

Pergo har ju utgått av anledningen att det kan vara cancerframkallande om man använder det för många cykler, därför ska man ju pausa efter max 3. Sen ger ju det även ökad risk för flerbörd vilket Letrozol inte gör. 

Men hoppas det blir plus om ett par dagar och annars att Pergo ska funka fort på dig så du inte behöver knapra dem så länge. 

Får ringa läkaren och höra vad hon säger om Gonal-f och Pergo :)

Flerbörd är jag inte rädd för att vi får, sen får jag gå och kolla äggen efter behandlingen vilket känns skönt och skulle det vara flera än 2 ägg, då får vi ta ställning till det då. Däremot cancerrisken känns ju inte så kul....Vet du hur många månader man bör avstå från Pergo? Där jag beställde ifrån  står det bara att man kan äta tabletterna i 6 menscykler och sen inte mer....Jag tog Pergo i 3 månader, sen Letrozol en månad och denna cykeln RR. Tror dock jag avstår från Pergo denna månad och tar munkpeppar som jag tror är bättre än RR för min del då min lutealfas är så kort. Åt ju Pergo nyligen så det hade känts bäst att avstå någon månad till och skulle munkpeppar inte göra susen, då får jag väl ta till Pergo och hoppas på det bästa.

• Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-05-09 15:57:30 följande:
    Jag tror att man kan ta Pergo i kombination med Gonal-F eller motsvarande, men jag vet inte vad fördelen skulle vara jämfört med att bara ta Gonal-F. Jag tar ju Bemfola nu som motsvarar Gonal-F.

Eller menar du Ovitrelle, alltså sprutan man tar för att få ägget att mogna det sista och släppa?

Hur som helst, hoppas att du får plus imorgon Glad
    Fick tag på läkaren precis innan hon han sticka hem för dagen och hon menade på att jag kan ta Pergo och Gonal-f, så det kör jag efter jag testat munkpeppar en månad. Hoppas jag får plus imorgon så jag slipper prova men är tveksam för nu har jag mensvärk igen... :(
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.