Inlägg från: smurfen 11 |Visa alla inlägg
  • smurfen 11

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Sanna) skrev 2018-07-03 10:46:51 följande:

Hur går det för er andra?

Vi har skippat ägglossningsligget för nu, gjorde äggdonation förra veckan, så får se om det ger bättre resultat!
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2018-07-03 22:52:23 följande:
    Håller tummarna för dig!
    Tack:)  Om ett par dar vet vi! Inga känningar än, förutom mensvärk som drog igång idag, så lite orolig men et blir som det blir.
  • smurfen 11

Sanna och Trullis, hoppas det går vägen för er! Det är så olidligt jobbigt att försöka månad efter månad, men bra du får svar ( förhoppningsvis) hos gyn Sanna, och så bra att din gyn kan hjälpa till trots allt Trullis!

Vi gjorde äggdonation för några veckor sen, och lyckades:) men det är så tidigt än så vet ju inte om det går hela vägen. Antar helt enkelt det berodde på att mina ägg var helt kaputt nu, eftersom det helt plötsligt funkar med detta.

• smurfen 11
    Milou3 skrev 2018-07-16 20:55:59 följande:
    Men grattis!!! Vad roligt! Hoppas du mår bra :)
    Tack:) mycket overkligt än dock!

Hur går det för dig, september var det va??

Jodå mår lite för bra, ev symptom är nog från progesteron tabletter tror jag, så undrar om det finns nåt därinne:/ Ska på ullj om två veckor förhoppningsvis. Käkar kortison så kanske är det förtjänst att det gått vägen, förutom yngre ägg då:)
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2018-07-17 07:02:06 följande:

Jag har tänkt på dig Smurfen. En så rolig nyhet. Grattis!

Det var snällt Sanna:) Ja, fattar inte det själv, tack! Helt plötsligt sa det bara poff, efter alla år av försök.

Hoppas det ni fick till denna gång räcker, håller tummarna!
  • smurfen 11
    Trullis82 skrev 2018-07-17 11:16:44 följande:
    Men åååå, jätte jätte grattis. Nu hoppas vi att det går vägen. Håller tummarna sten hårt <3

Det gäller att hitta just det som fungerar för dig/er. Oj så glad jag blir.

Tack för att du delar med dig av din glädje. Hoppas du fortsätter vara här så vi får följa dig

Var rädd om dig
    Tack så mycket! Ja inget som säger motsatsen än i alla fall, så får hålla tummarna.

Ja så är det nog, alla har vi olika problem, men nästan alla kan få barn på nåt sätt idag som tur är. Man får dock ha en stor portion tålamod och envishet med sig. Och en stor plånbok ibland...och vara en detektiv och leta efter problemet, och ha tur.

Jag är gärna kvar:) vill gärna att ni lyckas också!
  • smurfen 11
    mammsen79 skrev 2018-08-14 21:06:26 följande:

Hej alla det var vääääldigt länge sedan jag var här inne. Fortsätter kämpa på här o hoppas på ett +smörjer mig nu med progestereon kräm har så sen ägglossning o kort lutelfas så tror det är därför jag ej blir gravid. Vi har varit på utredning o info om provrörsbefruktning så blir det ingen graviditet denna gång så blir det att börja med hormonsprutor och pröva provrörsbefruktning är mycket nervös inför det, någon med som går igenom samma eller som gjort det? Dela gärna av er, undrar om det gör ont när de tar ut äggen? Någon mer som har kort lutelfas? Jag har en lutelfas på 9-10 dagar.

Har inte heller skrivit här på ett tag.

Låter ju möjligt att det är så för dig, bra att ni kommit till skott med ivf. Jag har gjort det och ångrar lite att vi väntade länge med det, för chanserna ökar ju inte med åldern. För mig kändes bara ett stick när hon satte bedövningen, sen kändes inte äggplocket alls faktiskt. Jag var ju full med morfin också så det spelade ju viss roll:) och vi tog inte ut så många ägg.

Även sprutorna gick bättre å ta än förväntat.

Lycka till:)
  • smurfen 11
    mammsen79 skrev 2018-08-15 20:03:59 följande:
    Glad jag blir att du skriver, Så det blev en knodd till slut? Skönt att höra att det inte gör så ont vissa andra skriver man kan behöva psykolog?
    Kan man hjälpa till på nåt sätt är det ju bra:)

Nä inte via ivf, men möjligen via äggdonation. 

Psykolog? Har jag aldrig läst om att nån behöver pga äp. Däremot vet jag vissa kliniker erbjuder en gång hos psykolog under behandlingen, om man vill.
  • smurfen 11
    DragonWoman skrev 2018-08-21 22:28:10 följande:

Idag föddes en liten tös på 3164 gr och 48 cm. Var lite halvdramatiskt. Ska skriva ner när jag är lite mer mänsklig

Åh grattis!  Ja, uppdateraa gärna när du orkar:)
  • smurfen 11
    mammsen79 skrev 2018-08-24 06:39:31 följande:
    Tack ??jag ska börjar med sprutor lördag eller söndag.
    Bra att du ska dra igång nu, även om man helst sluppit såklart...men det kommer gå bra ska du se:)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.