Inlägg från: smurfen 11 |Visa alla inlägg
  • smurfen 11

38+ och försöker bli gravid.

DragonWoman skrev 2018-06-07 12:29:18 följande:
    Han kan inte stava till ansvarsfull. Ja vi hade de jävligt struligt förra året, beslutade oss ändå för att kämpa och fortsätta. Blev gravid i december och efter det så har han pippat runt kommer få det så jävla mycket bättre utan honom. Har en vän som kommer ställa upp iaf.
    Ja, livet blir sällan som man tänkt sig...Vad skönt att du känner så. Bra att du har en vän som ställer upp:) Önskar dig all lycka!
  • smurfen 11
    Anonym (Snart43) skrev 2018-06-12 18:07:07 följande:

Tack för tummar o grattis! Har inte förstått de än, tittat på plussen på testerna flera ggr, nojar över varje toabesök...måtte det inte komma blod....hejar på er alla o håller tummarna! :)

Fantastisk historia! Det är ju inte många som lyckas vid 43, men de finns, det är ju upplyftande:) Grattis! 

Jag har också lågt AMH, inte brytt mig om å kollat sista året dock, men hade 1.1 nån månad efter 42 års dagen, vilket iofs är bra just då. Tror dock inte det stämmer för min ena äggstock är typ jätteliten, och jag får aldrig ägglossning från den längre. Så kanske hade du bättre AMH än vad det stod på pappret, och framför alt, ett bra ägg. Så som du säger, vad läkare säger är bara vad de ser på ett papper.
  • smurfen 11
    Trullis82 skrev 2018-06-12 15:01:56 följande:
    Jag har ju aldrig använt något preventivmedel förens efter mitt yngsta barn då vi sa att vi inte vill ha fler barn. Så då började jag med p-spruta. Nu slutat sen över 2 år. Så mellan 18-28 år har jag inte haft något skydd men ändå har jag ?bara? 2 barn trots oskyddat sex hela tiden. Hade alltså samlag första gången som 18åring.

Så därför gjorde han en extra koll med vul o såg att mina ägg låg som i ett pärlhalsband vilket tyder på pco.

Så med mina andra två har jag bara haft en himla tur.

Men detta fick jag reda på först nu när vi skulle försöka med en tredje för det gick ju inte lika lätt.

Så nu försöker vi på egen hand tills efter semestern så får vi se om vi kan få mera hjälp efter annars.
    Som Kyllyki säger, pcos:are är ofta fertila längre, så det är ju positivt idet hela. Men du har fått eller ska få Letrozol?
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2018-06-11 07:36:55 följande:

Ny vecka, bara att ladda om och börja planera ligg. Ha Ha. Hoppas det går bra utan strul med allt runt om.

Anonym (Sanna) skrev 2018-06-12 14:40:18 följande:
    Fint av honom att han vill fortsätta följa dig på resan fastän han slutar. Tråkigt med semesteruppehåll men man kan ju inte göra så mycket när hela landet stannar. Jag hoppas det kommer gå bra nu, oftast kan man ju lättare bli gravid igen om man nyligen varit det. Håller tummarna för det.

Själv tycker jag att det är konstigt att jag inte blivit gravid alls under de här två åren. Verkar som det överlag varit svårt för våra tidigare barn har också tagit tid men inte så här länge. Har ju åldrats också såklart men ändå.

Mm kul å planera ligg. Not. Men hoppas ni lyckas tajma in med allt omkring ändå.

Jag tycker också det är konstigt att inte jag heller ens blivit gravid under dessa två år. Visst, vi blir ju äldre men inte ett mf ens...inte för att jag önskar någon det men då vet man att det funkar.

Vi ska nu göra äggdonation om knappt två veckor, skräckblandad förtjusning säger jag bara...man blir lite spak efter flera års kämpande, och nu blir det liksom artificiellt. Inga större förhoppningar att det ens funkar, eftersom jag inte ens vet varför vi inte blivit gravida själva.
  • smurfen 11
    Trullis82 skrev 2018-06-13 17:21:18 följande:
    Jag har ätit Letrozol tills jag nu blev gravid. Men eftersom min gyn läkare stänger sin klinik så kommer jag ju inte kunna gå på några undersökningar. Vilket gör att jag vet inte när äggen är så stora så jag kan ta sprutan. Jag tar alltså Letrozol för att då ägg, sedan Ovitrelle spruta för att få ägglossning. Så därför sätts allt på is just nu o det känns inget bra. Jag tycker bara att tiden springer iväg i en förskräcklig fart.

Men har inget o välja på utan får acceptera läget
    Just det, så var det ju med din läkare. Låter jobbigt det där.
  • smurfen 11
    Anonym (Snart43) skrev 2018-06-13 17:38:47 följande:
    Det kanske är gamlingarnas tur nu, läste att både Charlotte perelli född 1974 o

Maria Bonnevie född 1973 väntar barn, häftigt!

[quote=78793439][quote-nick]smurfen 11 skrev 2018-06-13 11:13:14 följande:[/quote-nick]
    Jo kanske det haha:)

Charlotte har ju fått lite hjälp på traven, vet inte om Bonnevie har det...men bra oavsett.
  • smurfen 11
    mammsen79 skrev 2018-06-18 16:05:13 följande:

Hej alla nu har jag varit borta alldeles för länge härifrån då jag gett upp hoppet om att bli gravid, men idag har vi varit på första besöket inför provrörsbefruktning och jag känner mig så kluven om jag vill utsätta mig för det. Någon som är i samma situation? Måste ta ett beslut om vi ska göra detta. Känner mig så frånvarande just nu. S u c k!. Hur går det för er andra?

Vad är det som gör att du är kluven då?

Vi gjorde ivf, men alldeles för sent, när jag var 42, då vi fick få ägg. Så hade jag varit dig så hade jag gjort det nu, för du är född 79 eller? Har du kollat ditt AMH?
  • smurfen 11
    mammsen79 skrev 2018-06-21 15:26:27 följande:
    Det är mest min rädsla för processen hur jag ska reagera på hormon sprutorna o sedan äggplock att det ska göra ont. Jag har bra värden. Bra med ägg o de tror det kommer gå bra. Min sambo är 75 o jag 79 o vi är ju två om beslutet.
    Ok, det var så för mig också, jag var rädd för biverkningar av östrogenet och att det skulle göra on när jag tog sprutorna och även äggplocket. Men inga biverkningar, kändes inget när jag tog sprutorna och äggplocket kändes inte alls. Så jag var tom lite irriterad på mig själv att vi väntat så länge, pga mina rädslor:/

Det kan ju vara olika för olika personer det där hur det känns.

Om värdena är bra, vänta inte om ni vill och kan, skulle jag säga.
  • smurfen 11
    mammsen79 skrev 2018-06-21 17:18:49 följande:
    Skönt att läsa. Jag tänker med så att vf vänta men vi är ju två som sagt och min sambo är lite upp o ner i detta beslut då han inte har fast jobb men jag har o att han är för gammal. Han o jag flyttade ihop för 8 månader sedan varit ett par i 5,5 år.
    Min sambo var också tveksam till ivf, men nu har han tom gått med på äggdonation, som vi gör nästa vecka, så det går framåt:)

Vi har också olika ekonomiska förutättningar, min sambo och jag, men barn kan man inte få livet ut, så det är bara å köra tänker jag.

Min sambo blir 45 i år:) 
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2018-07-02 15:38:14 följande:

Nu har jag börjat med rosenrot och bisolvon samt bokat tid till gyn (fick tid i början av augusti). Nu håller jag alla fingrar och tår att det ska funka. Laddar inför nästa omgång.

Åh juli går fort, spännande att äntligen få komma till gyn och förhoppningsvis få några svar! Men hoppas ni lyckas själva:)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.