38+ och försöker bli gravid.
Du behöver inte vara nervös. Jag vågar inte heller ta Ipren. Jag har GAD - dvs extremt nojig och orolig av mig.
Du kommer må bra av kortisonet. Man blir lite piggare av det! Och 5 mg är väldigt lite. Ta ett nu! Så tar du nästa i morgon på morgonen. Men du ska ju självklart göra som du känner själv :) jag äter ju 10 mg nu och mår finfint!
Det finns ju många som äter 20 mg och även mer.
För att äl ska bli bekräftat så ska tempen ligga hög i tre dagar nu, så fortsätt tempa. Men om din temp legat p 36.4 i två dagar och nu gått upp till 36.8 kan jag nästan garantera att du haft äl!
Hur ska jag tolka detta?? För tempen höjdes ju imorse?
Ska börja med 4 mg kortison imon om tempen fortfarande är högre, 4 mg och i två veckor tills mens kommer ska inte vara nån fara tydligen. Däremot ska man akta sig för att ta över 15 mg per dag, för då kan det bli fosterskador läste jag på 1177 ( kan varit FASS) Där står dessutom att man inte ska ta dessa vid graviditet, så hur ska man tolka det?
Måste bara dubbelkolla med er, smörjer med progesteronkräm denna cykel ändå, trots att jag egentligen inte behöver det ( tror jag, lutealfas på 15 dagar). Men nu blev jag ju gravid och måste ju fortsätta, även om jag tar en väldigt liten klick morgon och kväll. När kan jag börja trappa ner det tro?