Inlägg från: smurfen 11 |Visa alla inlägg
  • smurfen 11

38+ och försöker bli gravid.

Vad mycket spännande i tråden, verkar som flera är på väg att få plus!:)

Hemflyttad, några symptom som kommit?

Och Milou, bra jobbat, med din läkare, han måste va nåt extra ! Varför finns det inte fler läkare som är som honom? 5-10 mg kan väl inte göra så mycket onytta, om du skulle ta det innan plus?

Själv är jag precis förbi äl med några dagar, hoppas inte för mycket då jag känner mig frisk som en nötkärna tyvärr...men skulle vi inte göra äd nästa månad så kanske jag börjar knapra det kortisonet jag har hemma. Kan ju dela de i två, så det blir 8 mg.

• smurfen 11
    Milou3 skrev 2017-11-16 15:23:29 följande:
    Ja men testa att knapra kortisonet om du är säker på att du haft äl tycker jag!

Skälet till att jag vill vänta är att jag inte vill slösa på mitt kortison om nu äl inte inträffar. Ökar tempen i morgon bitti så sväljer jag första tabletten prednisolon till kaffet :)
    Såg du börjat med kortison, hur känns det? Bra att ni fick till det innan äl.

Med facit i hand skulle jag väl börjat knapra...för har apömma bröst så vet jag haft äl.
  • smurfen 11
    Hemflyttad skrev 2017-11-18 10:41:05 följande:

Nähäpp, det blir ingenting den här gången heller. Testade med testlagret och det är betydligt svagare än i onsdags. Inte förvånad men väldigt besviken. Tre missfall på tre månader. Vet inte hur jag ska gå vidare nu.

Näää vad ledsamt:(

Ja, vad göra...man gör ju så gott man kan hela tiden tycker jag...
  • smurfen 11
    Milou3 skrev 2017-11-18 11:53:58 följande:
    Jag kände ju inte alls av min äl lika starkt denna gång så riktigt tveksam på om jag ens fick äl och sambons "sprut" var inte lika mycket som han brukar så tror chanserna är minimala. Äter ändå 5 mg nu och ska börja testa redan äl+7-8 och skulle det mot förmodan bli ett plus ökar jag till 10 mg då, annars fortsätter jag på 5 mg till nästa äl!

Mår fint av de. Lite mer kissnödig och hungrig har jag känt mig i dag. I går var jag mest hes och rosslig.
    Man mäste ju inte känna av sin äl, fast man ändå får det. En gång jag var på vul cd 17 sa gyn jag haft äl, fast jag hade inte känt nåt alls, och brukar känna annars. Så hoppas det varit så för dig. Skönt att du inte känner av kortisonet.
  • smurfen 11
    Hemflyttad skrev 2017-11-18 16:42:48 följande:

Mejlade gyn och hon tyckte att vi ska hoppa över en månad. Tycker jag också låter bra. Dock kommer väl cykeln därpå att krocka med jul så det kanske inte blir förrän i januari igen.

Känns jobbigt att jag nu kanske inte kommer att få ÄL på rätt sida på flera månader igen, i våras var det på fel sida fyra månader i rad. Och man blir ju inte direkt yngre. Börjar kännas rätt kört det här.

Det låter ju sunt att låta kroppen vila.

Hoppas också du får äl på rätt sida:)
  • smurfen 11
    Zora skrev 2017-11-21 07:15:00 följande:

Vet att testernas styrka kanske inte har någon betydelse för om det blir missfall eller inte, men den här gången har dom ökat väldigt mycket bättre än vid de två missfallen. Det känns lite bättre iallafall :) Vid de två tidigare gångerna har testerna på Äl+13 (första MA:t) och äl +16 (andra MA:t) varit ungefär lika starka/svaga som nu på äl+11/12.

Grattis Zora, hoppas det nu håller sig hela vägen !
  • smurfen 11
    Zora skrev 2017-11-21 17:07:38 följande:
    Nykär15 skrev 2017-11-21 11:40:54 följande:

Jättefin ökning! Håller tummarna!

Tack! Ja nu är det bara att hoppas!! :)

Önskar sååå att ni som inte blivit gravida ännu snart blir det!!
    Tack själv !

Jo på nåt vänster ska det väl gå, är allas tur härinne nu !

Men det är sååå tröttsamt...
  • smurfen 11
    Milou3 skrev 2017-11-25 10:19:27 följande:

Har precis plussat! Tack Prednisolon! Hoppas nu bara det går vägen. Har ju ett par tidiga mf i bagaget.

Men se där, underbart ! Grattis Milou, ja tacka kortisonet:)

Hur la du upp det med dos och dagar? Käkar du fortfarande?

Du ger mig mod att också försöka, så denna cykel ska jag bannemej våga käka det också !
  • smurfen 11
    Milou3 skrev 2017-11-26 14:43:27 följande:
    Tack! Är ju bara på äl+10 i dag ( ev äl+11 ) så vet ju inte om jag får behålla än. Men säkert kortisonet som ens gjorde så det blev en graviditet!

Började på äl med 5 mg. Ökade till 7,5 mg när jag plussade - dvs i går äl+9. Kommer öka till 10 mg i morgon och sen lägger jag mig på den nivån. I kväll börjar jag även med Trombyl. Lite nojig över att kombinera mediciner så men jag måste känner jag.

Om nu graviditeten fortskrider fint så är min plan att minska 2,5 mg pred var 5:e dag med start V.11

Ja!! Våga ät nu. Man mår ( iaf jag) riktigt bra av de än så länge :)
    Ok, jag ska nog börja på 4 mg så fort äl närmar sig, får dela 16 mg tabletten i fyra delar, vågar nog inte börja på 8 mg. Blev du förkyld eller krasslig av dom? Kände du att immun gick ner?

Att kombinera det med Trombyl ska väl inte vara något problem. Men jag blir också nojig när man stoppar i sig flera piller.

Köpt ältester nu, ännu på cd 4 bara, så ska förbereda mig mentalt först :)

Hoppas det nu håller sig för dig ! Du har haft tillräckligt med otur.
  • smurfen 11
    Milou3 skrev 2017-11-27 13:57:06 följande:
    Låter vettigt att börja med 4 mg men du kan nog öka till 8 redan efter några dagar! Jag märkte ingen som helst skillnad efter att jag ökat från 5 till 7,2 till 10.

Har heller inte känt mig sjuk eller så. Blev väldigt rosslig första dagen men sen försvann det helt. Lite mer hungrig är nog allt jag känt av :)

Ja jag hoppas det håller i sig! Lycka till med prednisolonet nu!
    Ja får se vad jag vågar mig på !

Lite orolig dock för denna mens har bara varit 3 dagar denna gång, då kommer väl inte slemhinnan växa till sig så bra va? Cd 5 idag och bara bruna flytningar kvar, inget konstigt i sig, men igår var det också bruna bara och inget rött som det brukar:(
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.