Too tiki skrev 2017-12-12 13:34:26 följande:
Jag tar 5 mg per dag, vågar inte mer men jag märker inget av den dosen så jag kanske borde öka inför IVF:en? På tal om det. Ska man bara ta kortisen från ÄL, eller hålla på hela tiden?
Fick inget testa tidigt igår men testade precis med testlagrets stickor men fick neg :( Nu var urinen väldigt utspädd, men jag tror ändå inte det är ngt för idag är jag på äl +12 så det borde ändå visat ngt även om det inte var morgonurin och utspätt. Hoppas stickorna kommer idag så jag kanske testa imorgon och sluta med krämen om det inget visar ngt då.
Jag har själv inte heller tagit mer än 4 mg, lite rädd för hur kroppen skulle reagera, men jag känner av ytterst lite, om än något...ofta får man ta kring 10 mg eller 15 inför behandlingar, men se till att kliniken vet det i så fall, rådfråga dom.
Jag tog det från äl+1, då jag visste äl varit. Men inför ivf eller äggdonation kan man börja tidigare, för då vet man ju ett embryo kommer sättas in, förhoppningsvis. Jag kommer sluta ta dom i mitten av nästa vecka, för då brukar jag märka om mens är på g, alltså tar jag pillren 10 dagar då.