Inlägg från: smurfen 11 |Visa alla inlägg
  • smurfen 11

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Sanna) skrev 2018-03-20 07:19:18 följande:

Jaha... där kom min mens några dagar för tidigt. Jag visste ju det var kört denna månad men det är ett dåligt tecken att den hoppar, kommer tre dagar tidigare. Förändringar i cykeln innebär att det håller på sluta helt.

Jo alla får förändringar - men det startar rätt många år innan det verkligen tar slut. Så det är långt ifrån kört Sanna!

Har du kollat AMH? Alltså din äggreserv? 

Det är alltid så nedslående när mens kommer, men som hemflyttad skrev, man får se fram emot nästa äl istället då:)
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2018-03-20 12:02:09 följande:
    Jag har inte kollat upp AMH nu. Det var gynläkaren som för flera år sen sa att förändringar är början på. Sen tar det ju några år till men ni vet känslan av panik att det håller på ta slut när man ännu längtar efter en till. Jag är lite deppad och har tappat modet i och med att vi snart kämpat i två år. Men jag kommer igen om några dagar igen. Tack för pepp! Och du också Hemflyttad!
    Jo....vet precis känslan av panik:(

Det där med trombyl/albyl minor är något man behöver om man har gjort test för proppbenägenhet, och fått ja på det. Annars gör det inte mycket nytta, men det kan längre fram i graviditeten hjälpa att förebygga havandeskapsförgiftning.
  • smurfen 11

Hej på er,

Nu har inte jag skrivit på länge eller lusläst allt, så vet inte hur det går för alla. Men hoppas det blir plus om det inte redan blivit det för någon.

Jag fick nog ingen äl denna gång heller, så misstänker mens blir lite sen igen, den kom på dag 30 i mars. Annars ska den dyka upp typ imorgon, men jag känner inte riktigt att den är på väg. Eller så är klimakteriet på väg, gah!

Tanken är att vi ska göra äd nu och åka om ca 2 veckor, men det känns overkligt, och det hänger liksom så mycket på detta försöket. Bara ta en dag i taget...men hade ju vart underbart att sluta tänka på äl vitaminer spermier mens och sånt man gjort i flera år, ja ni vet...

• smurfen 11
    Hemflyttad skrev 2018-04-09 08:38:55 följande:
    Hej! Det har varit ganska lugnt i tråden, inte så många som skriver just nu.

Guuuud, vad spännande att ni är på g! Fantastiskt ju. Håller alla tummar och tår att det funkar nu. Ni har oddsen på er sida. Solig
    Jo det känns så overkligt dock! Tom min sambo som inte låtsas bry sig om bebisar tittade extra på en bebis i en sån där lite bärgrej igår, så han börjar nog fatta att det kan bli verklighet...

Läste att du tagit äl-sprutan, spännande och se om du plussar nu:)
  • smurfen 11
    Hemflyttad skrev 2018-04-09 08:38:55 följande:
    Hej! Det har varit ganska lugnt i tråden, inte så många som skriver just nu.

Guuuud, vad spännande att ni är på g! Fantastiskt ju. Håller alla tummar och tår att det funkar nu. Ni har oddsen på er sida. Solig
    Förstår att det måste kännas sjukt overkligt. Hoppas verkligen att det är er tur nu!

Jag är idag Äl+6 så jag hoppas så klart att det finns ett befruktat ägg där inne som snart ska fästa. Känner mig dock inte så hoppfull den här månaden. Kanske bara allmänt nedslagen.

Hm försökte klistra in två inlägg, lite kapat men det ser ju sådär ut;)

Ja jag vågar inte tänka framåt alls nu, ser bara massa hormoner framför mig och att må dåligt av dom, sen hoppas på att det blir några att sätta in överhuvudtaget...men som du säger oddsen är mer på vår sida nu än innan iaf!

Hoppas nu det tar sig för er, och stannar, läste du fått svagt streck, men kan vara hormoner som du säger. Hoppas hoppas!
    Anonym (Sanna) skrev 2018-04-09 10:22:57 följande:
    Spännande det snart ät dags för äd.

Ja det är spännande!

Hoppas på att det är en turmånad även för dig:)
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2018-04-15 12:13:24 följande:

Mensen dök upp. Så less detta nu.

Hemflyttad skrev 2018-04-16 09:17:46 följande:

Åh, jag förstår dig! Rynkar på näsan Testade minus i helgen - inte förvånad, har nog aldrig känt mig mindre gravid. Men ändå väldigt deppig. Mår dessutom väldigt dåligt av de mediciner jag tar särskilt under stimulerade cykler. Ska se om jag ska köra en till stimulerad om en månad eller så, annars tror jag att jag lägger ner det och låter kroppen sköta det hela själv. Blir lättare att försöka fokusera på annat då också. Man kan ju fortsätta försöka ett tag till men det är inte bra att gå upp i det för mycket och bara känna sig deprimerad...

Tråkigt att läsa att det inte gick vägen för er denna månad:(

Less är bara förnamnet:/

Hemflyttad-förstår att du börjar lessna på alla mediciner och dessutom mår dåligt, usch.

• smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2018-04-20 11:37:03 följande:

Jag försöker ladda om efter mensen. Är på cd 7. Knaprar rosenrot och planerar ligg.

Jag är på samma dag som dig, cd 10 idag, ingen rosenrot dock, men märker äl är på ingång. Vi får hoppas på denna omgång!
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2018-04-24 16:53:04 följande:

Typiskt nog har jag blivit jätteförkyld lagom till äl.

Hoppas ni orkar försöka ändå, jag hade varit själaglad om mitt immunförsvar hade däckat kring äl, men icke...kanske ni har bättre chans nu när du är sjuk om det är ett för bra immunförsvar som krånglat och gör att det inte funkat för er innan. Inte för att jag önskar dig sjuk!
  • smurfen 11
    wa76 skrev 2018-04-23 15:07:15 följande:

Hej alla! Nu var det jättelänge sedan jag var här, lilla tjejen är snart 6 månader gammal. Ser inte så många bekanta namn, hoppas det gått vägen för alla och att ni andra som kämpar får era eterlängtade små mirakel snart!

Jag tänkte fråga om någon behöver Lutinus?Jag köpte den när jag var i vecka 8 typ men använde den aldrig utan körde med progesteral i stället. Måste ju slänga annars så ger bort gärna mot fraktkostnad.

Skicka gärna pm med adress så skickar jag nästa gång jag är i stan :)

Det var snällt av dig, jag har ett helt lager hemma redan dock:)
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2018-04-27 10:02:28 följande:

Vi fick till det igår. Kändes bra ifall äl är idag. Gade lite molvärk igårkväll. Satsar på imorgon också så då prickar vi in ifall den är imorgon.

Så bra att ni fick till det:) Om ni får till det imorgon också så har ni gjort det ni kunnat.

Jag har hört att några fått struliga cykler av rosenrot, men inget jag kan säga säkert...har du testat och sett om äl är på g?

Jag har haft äl redan, rätt säkert. Kom redan dag 11, kanske 12.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.