Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

wa76 skrev 2017-03-03 19:35:48 följande:
    Man kan nog boka ett tidigt UL privat för någon tusenlapp, men som du säger så är det ingen garanti. Men vänta nu, har du tvillingar? Skrev ju att du "fick se ett (två!) hjärta." Nu får du utveckla det här lite mer! :)

Jag tänker behålla min tid på fertilitetskliniken och få se om de kan ta prover åtminstone för att se hur allt står till (TSH, progesteron, Hb, hcg och kanske nåt annat?) :P UL är nog för tidigt för om allt är bra fortfarande den 8:e när jag ska dit då är jag typ i vecka 4+5 och man ser ju inget då...

Känns ju fortfarande lite overkligt och jag vågar inte riktigt  hoppas att allt ska gå vägen, än, även om jag är på ÄL +14 idag och mensen skulle varit här för tre dagar sedan och stickan blivit starkare.
    Vill tacka alla igen för peppning, håller tummarna att alla får plus snart!!
    Så härligt att testet blivit starkare, då vågar jag skriva stort GRATTIS, så härligt att det gick vägen för er :)
  • Too tiki
    HoppasPåEnTill skrev 2017-03-05 20:32:01 följande:
    Joo. 2 ggr. Idag och för 2-3 dagar sedan. Inte morgonurin. Båda tokblanka.
    Det brukar ta runt 2-3 dgr efter att tempen blir trifasisk innan man får plus och din ser ju ut att bli det igår så imorgon hade jag testat igen men då med morgonurin. Hoppas din temp är hög idag också, spännande detta :)
  • Too tiki
    HoppasPåEnTill skrev 2017-03-06 09:49:15 följande:
    Tyvärr inte. Något lägre i temp och tokblankt test.
    Trist med negativt, men det är väldigt tidigt fortfarande så ge inte upp, än finns det hopp :)
  • Too tiki
    Beedoll skrev 2017-03-06 16:30:25 följande:

Gillar era män att ta varma bad? Min älskar sina avslappnande heta bad. Det blir nästan dagligen som han tar dessa. Jag är rädd att han kanske kokar de små. :( Inte kan väl de trivas med den värmen?

Det sägs att män ska undvika varma bad, sitta för länge i bilen med stolsvärme på och ha för tajta byxor om de försöker få barn för det lär bildas färre spermier. Min man gillar inte varma bad, han duschar t om i hemskt kallt vatten enligt mig så jag slipper oroa mig för detta i varje fall :)
  • Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-03-06 13:22:55 följande:

Sur som en citron idag så mensen kommer nog imorgon.

Usch, hoppas att mensen håller sig borta!!
  • Too tiki
    Beedoll skrev 2017-03-07 07:34:02 följande:

Hur går det för er alla? Vi är alla lite utspridda :) Några som närmar sig bim och andra som väntar äl.

Jag är på ÄL+7 idag och är väldigt trött. Tror min trötthet beror troligvis på progesteron vagitorierna jag tar el. att jag håller på att bli sjuk för jag har varit lite krasslig i halsen sen igår.
    Hade väldigt molvärk från sön-mån men nu känner jag inget mer förutom tröttheten. Hoppas att dagarna går fort för jag kommer vänta med att testa först runt BIM då jag inte vill se ett plus som sen försvinner lika fort igen...
  • Too tiki
    MammaPippi skrev 2017-03-07 08:02:04 följande:

Plussade supersvagt på BIM -4 i helgen, nu rätt starkt plus ;)
    Känns overkligt efter så många försök och MA i somras. Hoppas så att slippa missfall såklart, men försöker bara njuta av känslan att faktiskt ha kommit ett steg längre denna gång ! Det betyder ju ändå att något funkar ;)

Hoppas på fler plus i gruppen!! 

Grattis till plusset
  • Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-03-07 08:51:51 följande:

God morgon! Jag var ju inne här för ett par veckor sedan, sedan försvann jag igen. Skäms Kul att se att det är några som har plussat! Håller verkligen tummarna för att allt ska gå vägen. Själv fick jag tidigt missfall förra månaden, hade ÄL för en vecka sedan drygt.

Jag får sällan fullt utslag numera, men hade uppenbarligen ÄL förra månaden och kollade även med ultraljud och blodtest några gånger i höstas. Troligen har jag väldigt kort stegring. Brukar testa med ÄL-test tills de blir starkare och sedan svagare igen, så vet jag att ÄL har varit. Känner även mycket i brösten efter ÄL.

Tänkte testa på fredag, troligen ÄL + 11. Inga större förhoppningar så klart, men man vet ju aldrig...

Trist med ditt missfall :( Jag fick också missfall förra månaden. Hann bara så plusset, blev överlycklig för att sen få blödning så det var lite tufft att behöva börja om från början igen denna månad. Nu befinner jag mig på äl+7 så jag har ett tag kvar innan det är dags att testa då jag vill vänta till BIM om 7 dgr.

Håller tummarna för att du får se ett pluss på fredag :)

• Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-03-07 14:53:56 följande:
    Så trist med missfall. Gråter Förstår att du vill vänta lite den här gången. Hoppas att det tar sig igen!!

Själv är jag väl på ÄL+8. Den här cykeln har varit helknäpp, har haft småblödningar sedan dagen efter ÄL. Tyckte inte att jag blödde så mycket efter missfallet så det kanske är rester som kommer ut. Började ta både Lutinus (en gång om dagen) och progesterall (första gången jag provar det) och då höll sig blödningarna borta ett par dagar men nu har det börjat igen. Känns som att mensen försöker komma igång också, redan. Suck!

Mina cykler har överlag krånglat en hel del sedan sommaren, undrar om man kan göra något åt det. Någon som har provat munkpeppar/agnus castus? Rosenrot?

Kanske kan vara så att du behöver kolla upp dina blödningar för det verkar inte normalt.

Jag var inne på att börja med munkpeppar denna månad då en person skrev i en annan tråd att det rekommenderas av tyska fertilitetsklinker. Nu var det kanske lika bra att jag inte började för man ska tydligen inte ta munkpeppar ihop med andra hormoner och iom att jag äter Levaxin kanske det inte hade varit så bra. Hade det inte varit för det och för att jag fått hjälp nu hade jag absolut testat. Rosenrot har jag testat en månad men då ihop med pergo. Fick väldigt kraftiga ÄL smärtor den månaden, kändes som jag skulle ägglossa en pingisboll (minst). Vet inte om det berodde på att jag tog både pergo och rosenrot den månaden, men jag har inte haft så med bara pergo, bara mer molvärk än utan något alls.

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-03-08 08:49:06 följande:

Min sambo har heller inga egna...så jag vill verkligen kunna ge han den gåvan och att få uppleva en förlossning! 

Att välja ex adoption blir för oss svårt eftersom vi inte är gifta och jag är för gammal för flera länder. Vi har även för stor ålderskillnad på oss och då jag vart gift innan skulle han och jag behöva vara gifta i 5 år...som för att bevisa att jag inte skiljer mig igen..så den kravlistan som fanns där gör att vi inte har det valet att gå vidare med. Är man äldre får man även äldre barn och det är vi inte sugna på....

Fått negativt idag, BIM i morgon. Så nu får vi börja om..har möte på IVF-klinik på tisdag så jag hoppas vi får dra igång på mensen i början på april hos dem. Så denna cykel blir helt naturlig utan stimulering. Rätt skönt på ett sätt. 

Vi har ju redan gjort utredning, så kan nog starta rätt fort med IVF. Spermierna var jättebra och mitt AMH högt för min ålder. 

Vårt sista alternativ om IVF inte funkar är ÄD utomlands..men får verkligen hoppas tre försök med mina ägg ska räcka...blev ju ändå gravid två ggr förra året så omöjligt känns det ju inte. 

Beklagar igen till minus :( Hoppas i varje fall att det är just en ostimulerad cykel som kan vara lösningen för er. Har sett flera som det gått bra för just mellan behandlingarna och jag tror egentligen inte det är bra för kroppen med en massa tillsatta hormoner och ibland kanske kroppen bara behöver en omstart för att sen klara det på egen hand. Skönt i varje fall att ni får sätta igång fort sen med IVF sen om det inte skulle ta sig.

Jag kommer ta minst en ostimulerad cykel om det inte tar sig denna månad för jag känner att min kropp inte mår bra just nu. Hoppas jag slipper, men är ganska säker på att det inte tagit sen denna månad men får väl försöka leva på hoppet ett par dgr till. Trodde jag var på äl+7 igår men såg fel, idag först är jag på äl+7 så först den 15:e kan jag vara säker på om det tagit sig el. inte....suck.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.