Nykär15 skrev 2017-03-08 08:49:06 följande:
Min sambo har heller inga egna...så jag vill verkligen kunna ge han den gåvan och att få uppleva en förlossning!
Att välja ex adoption blir för oss svårt eftersom vi inte är gifta och jag är för gammal för flera länder. Vi har även för stor ålderskillnad på oss och då jag vart gift innan skulle han och jag behöva vara gifta i 5 år...som för att bevisa att jag inte skiljer mig igen..så den kravlistan som fanns där gör att vi inte har det valet att gå vidare med. Är man äldre får man även äldre barn och det är vi inte sugna på....
Fått negativt idag, BIM i morgon. Så nu får vi börja om..har möte på IVF-klinik på tisdag så jag hoppas vi får dra igång på mensen i början på april hos dem. Så denna cykel blir helt naturlig utan stimulering. Rätt skönt på ett sätt.
Vi har ju redan gjort utredning, så kan nog starta rätt fort med IVF. Spermierna var jättebra och mitt AMH högt för min ålder.
Vårt sista alternativ om IVF inte funkar är ÄD utomlands..men får verkligen hoppas tre försök med mina ägg ska räcka...blev ju ändå gravid två ggr förra året så omöjligt känns det ju inte.
Beklagar igen till minus :( Hoppas i varje fall att det är just en ostimulerad cykel som kan vara lösningen för er. Har sett flera som det gått bra för just mellan behandlingarna och jag tror egentligen inte det är bra för kroppen med en massa tillsatta hormoner och ibland kanske kroppen bara behöver en omstart för att sen klara det på egen hand. Skönt i varje fall att ni får sätta igång fort sen med IVF sen om det inte skulle ta sig.
Jag kommer ta minst en ostimulerad cykel om det inte tar sig denna månad för jag känner att min kropp inte mår bra just nu. Hoppas jag slipper, men är ganska säker på att det inte tagit sen denna månad men får väl försöka leva på hoppet ett par dgr till. Trodde jag var på äl+7 igår men såg fel, idag först är jag på äl+7 så först den 15:e kan jag vara säker på om det tagit sig el. inte....suck.