Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Så spännande, håller tummarna för dig Lyckeliv :)

• Too tiki

Har konstaterat att RR absolut måste göra något med min kropp för igår på cd 7 fick jag hög fertilitet, något jag aldrig fått så tidigt förut utan det brukar jag få cd 10-11.
    Förutom denna skillnaden är min temp oerhört jämn, den diffar nästan ingenting från dag till dag, mot normala fall då den går som en jojjo upp och ner. Ska bli spännande att se om jag får maximal på monitorn imorgon, eller övermorgon för i såna fall får jag ÄL mkt tidigare mot vad jag brukar få. Har redan ÄL känningar så det skulle inte förvåna mig om det blir så, spännande detta :)

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-04-23 15:35:24 följande:
    Spännande! Verkar bli tidig äl för dig då, hoppas den väntar till iaf CD10 dock, äggen ska ju inte mogna fööör fort heller.
    Lykkeliv skrev 2017-04-23 15:43:21 följande:

Det va negativt :( men kan också vara för tidigt. Så provar på tisdag igen :)

Jo jag hoppas också att det dröjer lite till så ägget hinner mogna ordentligt. Funderar på om man kan ta Gonal F för att ev få det att dröja lite till innan ägget släpper, eller är det dumt när man inte använder Letrozol el. liknande?
  • Too tiki
    Lykkeliv skrev 2017-04-23 15:43:21 följande:

Det va negativt :( men kan också vara för tidigt. Så provar på tisdag igen :)

Trist, men jag håller tummarna för att det bara var för tidigt att testa!
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-04-23 20:00:25 följande:
    Tror jag inte du ska göra faktiskt.
    Nä det är väl inte så klokt, får avstå, även om det är frestande :)
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-23 20:03:35 följande:
    Även om du får utslag nu så kan det ju dröja ett par dagar innan det verkligen släpper! Sexa på och ha koll med temp och äl-test så märker du. Kanske bara har extra mycket LH denna cykel.
    När monitorn är på hög fertilitet har jag förstått det som att den mäter östrogennivån, står den på maximal då är LH på topp. Så jag antar att östrogen har ökat tidigare denna månad med rr vilket kanske är bra, eller dåligt, vi får se :) Nu minskar ju både östrogen och progesteron när man blir äldre och vem vet, kanske kan rr också göra så att östrogen blir högre och det kanske är det jag behöver. Hade varit kul att läsa ngn forskning på om rr gör så att östrogen ökar. Ska kolla om jag kan hitta någon info om det och sen blir det till att kolla med monitorn imorgon igen och se om den visar maximal eller hög och så får vi sexa på så vi inte missar ÄL
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-23 21:49:27 följande:
    Jag tror jag läste att RR just ökar östrogen! Fick ju själv sjukt ont i bröstvårtorna när jag åt RR ( dock bara från CD 3-9 hann jag med denna gång)

Väldigt intressant är det iaf!
    Låter ju väldigt bra att man får ökad östrogen av RR :)
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-04-23 22:10:33 följande:
    Så är det, och östrogen bygger ju slemhinnan tjockare, det gör att den blir mer mottaglig för graviditet tror jag :)
    Det låter fantastiskt och det är ju så man undrar om det kan vara just det som gör att äldre har svårare för att bli gravida, förutom då sämre ägg. Spännande hur som helst :)
  • Too tiki

Skulle testat med monitorn idag med batterierna var kass så det gick inte :( I ren desperation tog jag tre olika ÄL tester och alla visade positivt, så som det verkar kommer jag få ÄL imorgon, eller möjligen i övermorgon. Jag brukar ju få ÄL dagen efter positivt ÄL test så jag räknar att det blir så denna gången också men vi får se och RR ändrat på detta också :) Är på cd 9 nu så det är ju väldigt tidigt men jag hoppas inte det spelar så stor roll, någon som vet?

Tempen ligger fortsatt väldigt stabilt och lägre än normalt. Om jag ska tolka detta så har östrogenet inte bara kommit igång tidigare denna månad utan måste också vara högre för den styr ju tempen neråt så att säga. Väldigt intressant när man kan se hur kroppen reagerar på RR, sen är det ju bara till att hoppas att jag blir gravid också.... 

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-04-24 09:26:25 följande:

Nix. Tappat hoppet helt. Känner mig nästan arg.

Verkligen NOLL symptom utom möjligen påtaglig molvärk varje dag sedan äl. Noll flytningar, noll illamående, noll trötthet och noll ömma bröst. Skulle kunna örfila sambon med tutten utan att känna ett smack!

Äl+7 så jag borde ju ana nåt OM jag hade varit gravid.

Vet att ägget kanske inte fäst än men ändå!!! :(

Inte tappa hoppet nu, förstår dig helt och hållet men det är väldigt tidigt och du ska veta att jag inte känt ett dugg de gånger jag blivit gravid tidigare, i varje fall inte mer än vanligt mellan ÄL och BIM. Så upp med hakan, än är det inte för sent :) Hjärta
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.