38+ och försöker bli gravid.
Det var verkligen tråkigt att höra om ditt missfall, Too tiki. Förstår att du känner det som att tiden rusar iväg. Det var ju ändå ett jättebra tecken att det tog sig, och man har ju hört att det kan vara lättare att bli gravid efter ett missfall - bara att hoppas att det stämmer. Har du kollat upp IVF? Vet att vissa kliniker har en gräns på 42-43 men det är kanske flexibelt? Jag har ju varit i IVF-svängen och känner många som fått barn genom IVF, och det är även många i vår ålder som gör äggdonation. Det är ju förstås ett ännu större steg, även om chanserna då är väldigt bra.
Jag hoppas verkligen att ni lyckas igen snart helt själva och att den lilla vill stanna kvar! Spara
Ja man kan ju alltid hoppas att det blir lättare nu så vi slipper månader av besvikelser igen för det har verkligen varit tufft...
Jo, vi har börjat kolla upp IVF och det ska tydligen finnas en klinik i Göteborg som har 44 år som åldersgräns. Just nu bor vi i Jämtland, men kommer flytta ner till Göteborg inom förhoppningsvis 2 mån och då kommer vi ta kontakt med den kliniken om inte förr. Annars har vi pratat om att vända oss till Danmark för där vet jag flera som gjort IVF som varit över 45.
Sen har jag redan kontakt med en klinik i Danmark som hjälpte oss att få pergo utskrivet när vi inte hittade någon klinik i närheten som ville hjälpa oss. Nu hade de lång väntetid men det finns kanske fler klinker man kan vända sig till i Danmark, måste kolla upp det så vi har lite alternativ om det blir aktuellt. ÄD har vi pratat om men just nu känns det inte som ett alternativ men det kanske också kan ändra sig.
Från början ville vi bara köra naturligt men de senaste två månaderna tog vi ju till pergo så man ändrar sig ju allt eftersom tiden går :) Nu har jag hittat en privat gyn som hjälper oss med Letrozol som jag hoppas fungerar lika bra som pergo. Skulle det inte fungera har jag pergo kvar som jag får testa igen och hoppas på det bästa.