Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-02-20 11:02:39 följande:

VUL idag på CD10 efter Bemfola på CD2-7 och hade ett moget ägg på 20 mm på höger sida. På vänster satt två mindre på 14 respektive 15 mm som förmodligen inte hinner mogna tillräckligt. Hon ville ge ägget två dagar till för att säkert lossa med sprutan, så på onsdag kväll ska jag ta Ovitrelle. 

Slemhinnan var treskiktad och 10 mm och sekretet jättebra i slidan. Har märkt det själv, otroliga mängder så det är väldigt halt vid sex. Har ju inte haft så på många år så det märks att det är LH i dessa sprutor mot att det bara är FSH i Letrozol. 

Så på torsdag/fredag bör ägget påbörja sin resa! 

Kanon, nu håller vi tummarna för ett guldägg :) <3
  • Too tiki

Hur går det för er? 

Här tog jag sista tabletterna av Letrozol och en spruta Gonal-f igår så nu har jag nedräkning till ÄL. Hoppas tiden går fort för jag känner mig så rastlös, värre än vanligt till ÄL, så dagarna kan gärna rusa iväg nu...Har haft molvärk på kvällen i förrgår och igår fick jag riktigt ont på kvällen. Får se om det blir lika illa ikväll, hoppas inte det för jag hade väldigt svårt för att somna igår då Alvedon inte fungerar för mig.

Fick hög fertilitet på monitorn idag men så var den ju 4-5 dgr förra månaden så det är väl några dgr kvar innan jag får maximal. Min man kommer ner till helgen så det vore väldigt käckt om vi kunde pricka in ÄL då ;) Är lite extra spännande med monitorn. Synd bara att stickorna är så dyra och att man bara kan testa en gång per dag, annars är jag som sagt väldigt nöjd med den.

• Too tiki
    wa76 skrev 2017-02-22 17:14:00 följande:
    Skönt att ÄL närmar sig! Jobbigt ned smärtan, men du kanske släpper flera ägg samtidigt? Hoppas tiden går fort för dig!

Jag är förkyld och jätteont i halsen, så det är ingen mening att tempa känner jag. ÄL stickan blev aldrig positiv heller.
    Ja vem vet om det kan vara så...Kommer inte få reda på om det är så heller för jag sak inte på ngn undersökning för att kolla upp det. Tror inte chansen är så stor och skulle det vara så är risken inte så stor att fler ägg skulle vara av så bra kvalité att det blir något. Detta intalar jag mig i varje fall, särskilt eftersom jag inte ska kolla upp något denna månad... Foten i munnenGlad

Usch för förkylning och inget positivt utslag på stickan :( Vilken dag är du på nu? Hoppas att din ÄL bara är sen denna månad och att du snart får utslag på stickan! Hjärta
  • Too tiki
    Rosenlarv skrev 2017-02-21 13:47:07 följande:

Snart sex veckor sen ma. Ännu ingen mens. Trodde den var på g i går på grund av mörka/blodblandade flytningar men icke:( Står sen i valet och kvalet att påbörja Pergotime. Har tidigare hämtat ut för två behandlingar. Av någon anledning känner jag för att avvakta lite. Är så trött på att allt fokus går till att försöka bli gravid....

Förstår hur du känner dig, känns som om vi inte gjort annat än fokuserat på att bli gravida de senaste 2 åren. Det tär verkligen och inte blir det bättre när man väl lyckats bli gravid och det inte går hela vägenGråter
    Hoppas du får din mens inom det närmaste och att du snart orkar försöka igen Hjärta

• Too tiki
    wa76 skrev 2017-02-22 18:58:34 följande:
    Min mens kom den 1 februari så jag vet exakt vilken dag jag är på, d v s CD22. Men jag blödde ju i 11 dagar så då brukar ÄL bli sen. Om jag haft ÄL så kunde det ha varit den 16 eller 17:e, men det blev aldrig positivt på ÄL stickan, var liten höjning men definitivt inte som det annars brukar vara, kollade 2-3 ggr om dagen dessa dagar. Mens borde komma den 28 februari - 1 mars någon gång, kommer den inte den 2:a mars så tar jag ett test men tänker inte testa innan.
    Då är det bara till att hålla tummarna att du hade snabb stegring denna månad och att du bara missade den. Tog du tempen och den visar att du haft ÄL skulle jag i varje fall lita på den mer än på stickorna, håller tummarna!!
  • Too tiki
    wa76 skrev 2017-02-22 19:00:38 följande:
    Har ni haft sex under tiden? Kan du ha blivit gravid innan du ens fått tillbaka mens? Tänk om du hade nidblödning: igår? 
    Ja så kan det såklart vara :) Håller tummarna för att det var nidblödning du hade igår Rosenlarv!!
  • Too tiki

Hej allihop,

Har varit till Kiel i helgen med min man och min väninna så jag har inte kunnat läsa allt ni skrivit här men behöver lite snabb hjälp av er här för jag kan knappt inte surfa pga dålig täckning :(

Jag fick maximal fertilitet på monitorn och vanliga billiga tester idag. Problemet är att min man är i Sthlm just nu och ska vara det hela veckan och jag befinner mig hos min väninna. Igår lyckades jag bli magsjuk och mår fortfarande inte bra men min fundering nu är att jag borde åka till min man, frågan är om det räcker om jag åker imorgon och vi får till det i morgon bitti, eller måste jags ticka redan idag? Hade hög fertilitet på monitorn igår och testade senare med stickan runt kanske 16 tiden och då var den inte positiv men nu som sagt var båda positiva när jag tog dem vid 11 tiden. Testet kanske hade varit positiv redan igår kväll och skulle den varit det kan det ju vara i princip 12 tim sedan jag egentligen hade positivt utslag. Jag vet att jag läst att ägget släpper efter att det gått 24 tim efter positivt utslag men på vissa ställen har jag får mig att jag läst att det kan släppa mellan 12-36 tim, vilket är det som stämmer? Kan som sagt inte surfa runt och kolla upp men hoppas någon här kan svara för behöver jag åka typ nu måste jag nog be någon om hjälp att köra mig till Sthlm för jag tror inte jag orkar köra hela vägen själv som jag mår just nu :(

• Too tiki
    wa76 skrev 2017-02-27 18:48:03 följande:

Här är bilden med pluss förresten...

Och här är min kurva...

Tror inte du behöver oroa dig för att tempen gått ner för det har jag sett flera kurvor göra på fertilityfriend men som en gått upp igen efter ett par dgr. Tror tom att det är vanligt med en tempdipp precis runt när mensen ska komma och vissa får det bara en dag medan andra har tempdipp flera dgr för att sen öka igen. Däremot borde testet öka i styrka så jag håller tummarna för att det gör det för er inom de närmaste dagarna. Hade du kort lutealfas? Om du har det är det oerhört viktigt att du tillför progesteron på något sätt för annars stöts fostret ut så har du kräm, smörj på rikligt nu så kanske det klarar sig. Kramar Hjärta

• Too tiki

Sticker till Sthlm med tåget om ett par timmar och hoppas att jag inte kommer för sent till min man vid 19.45 tiden....Vi hade samlag sent söndag kväll så möjligen hade det gått ändå men jag vågar inte chansa så nu blir det till att mötas upp istället. Ett himla pusslande för att lyckas få till ett plus igen men jag hoppas det är värt det i slutändan :)
    Skulle jag få ÄL nu har jag BIM runt den 15/3. Kommer knappt våga testa denna månad för jag är så rädd för att få positivt, som sen bara försvinner, så jag väntar nog in i det längsta med att testa för att slippa bli besviken igen....

Håller tummarna för er alla som väntar på BIM i dagarna och hoppas att vi får flera + innan månaden är slut!!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.