Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Beedoll skrev 2017-02-28 16:46:11 följande:
    Hoppas du hinner hem i tid! Håller tummarna för dig!

Välkommen Canimo77!
    Tack :) Bara till att hålla tummarna och hoppas på att det inte blir för sent....
  • Too tiki
    Canimo77 skrev 2017-02-28 14:35:25 följande:

Hej följer tråden gärna. Är en kvinna på 40 nyss fyllda som försöker bli gravid. Har två vuxna barn från en tidigare relation. Kör med ägglossningstest och munkpeppar samt tempar. Vill ha lite hjälp med tyda mina stickor. Förra månaden vid ägglossning visade den endast en svag streck men tror att jag missade den då den kom senare ca dag 17 eller 18. Idag är det dag 17 och kl 10 på morgonen visade den svag, tog nu en kl 14 som visade starkare streck men inte starkare än kontrollstrecket. Vad tror ni? Lägger upp bild

Välkommen :)

Jag har väldigt snabb stegring så när mina stickor ser ut som dina då brukar det bara vara några timmar till fullt utslag. Hoppas du hinner se din ökning denna månad och önskar er lycka till :)

• Too tiki
    Mjölk skrev 2017-02-28 18:27:29 följande:

Too tiki: hoppas ni får till det ikväll och att det blir fantastiskt! ???

Jag hoppas också att vi får en fantastisk kväll men är rädd att min man får ångest nu när han vet att han mer eller mindre måste komma på studs ;)
  • Too tiki
    Monchichi skrev 2017-02-28 18:23:23 följande:

Too tiki: Ok, mycket resande för dig. Förstod som att du bor i norr, men är i Gbg nu (eller var) och mannen i Sthlm, också resan utomlands. Var det lite laddning tillsammans nu i helgen? Hoppas det hjälpt och stärkt er i detta kämpande! Heja heja att du hinner fram i tid. Tänkte också föreslå tåg när du mår dåligt, men nu läste jag ju att du givit dig av, bra! Om ni fick till det söndag kväll så borde det ju fortfarande finnas simmare som bara väntar, om nu äl är nu. Ägget lever väl ett par timmar (ett dygn) efter det släppt också, så får ni till det nu ikväll så borde det ju täcka chanserna. Sänder mitt hopp till er!

Canimo77: Välkommen!

Tack för hoppet :)

Vi bor i Jämtland men jag har varit neråt landet ca 6 mil sydöst om Borås och hälsat på min väninna och för att få komma bort lite från allt hemma då vi håller på med flytten och sen detta med missfallet. Förra helgen kom min man ner och då tog vi in på hotell i Gbg och gick ut och åt mm och hade det bara mysigt. Denna helgen var det meningen att vi skulle ta in på hotell i Gbg igen men istället blev det resa till Kiel med min väninna och hennes man :) Nu är min man i Sthlm då han fått ny befattning på arbetet och där ska han vara tills på fredag. Hade ju hoppas på ÄL i helgen men det ville sig inte riktigt så istället blir det till att jag få åka till honom och hoppas bara på att det inte är för sent....Vi fick ju till det i söndags men iom att vi inte vet hur hans simmare är vågar ingen av oss chansa och missa en månad om det bara är så att det är för lång tid emellan då ÄL troligtvis borde ske någon gång under morgondagen. Hoppas nu att allt min man inte få prestationsångest när han vet att han måste få till det under kvällen, tycker nästan synd om honom :)

• Too tiki
    wa76 skrev 2017-02-28 18:59:10 följande:
    Tack, det återstår att se. Gravid är eller var jag i alla fall - tog ett digitalt nu på kvällen efter jobbet (hållit mig endast en timme) och det såg ut såhär:

Problemet är ju bara att jag började blöda :( får se hur det är imorgon. Har ju riktigt jobbig mensvärk också, så jag tror nog inte att det blir någonting den här gången.
    Inte kul när man får positivt och sen får blödning men jag hoppas och håller tummarna för att det bara är en blödning du har och att det ändå går bra Hjärta
  • Too tiki

Såhär såg min sticka ut när jag kom fram till min man, ÄL bör inte vara förbi :) Nu blir det sängen :)

• Too tiki
    Monchichi skrev 2017-03-01 08:55:44 följande:

wa76: Fantastiskt med plus, men jobbigt med blödning. Hur har det gått under natten?

Too tiki: Fick ni till det igår kväll, eller blev det tufft för mannen? Du var ju orolig för prestationsångest. Är magsjukan bättre?

Allt gick bara bra med mannen igår och också nu på morgonen, ingen prestationsångest utan bara väldigt laddad Magsjukan känner jag knappt av så allt känns bara bra nu och lugnt för det blev lite väl hetsigt igår :)

Hur går det för dig, mår du bra? Har du varit på UL ännu?

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-03-01 11:03:08 följande:
    Tjoho, perfekt ju!! Gick det bra för mannen?
    Jajamen, han var bara extremt laddad så ingen prestationsångest där inte Vi fick till det i morse också och jag tror jag har ägglossning nu då det molar på rätt ordentligt och livmodertappen sitter väldigt högt upp. Jag blir väl kvar här till på fredag så åker vi hemåt tillsammans sen,  måste bara åka tillbaks till Borås först då min bil står där...
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-03-01 14:02:12 följande:

Ah men så bra!

Jobbigt behöva åka den vägen och hämta bilen...men vad göra man inte Glad

Ja vad gör man inte för att få till det ibland :)
  • Too tiki
    Canimo77 skrev 2017-03-01 14:03:51 följande:

Förstår mig inte på min cykel idag såg stickan så här.......detta är dag 18 fattar inget. Men mer värk har jag. I o för sig har jag inte försökt länge men gud vad man blir stressad av hela situationen....

Nivåerna går ju upp och ner så än är det inte för sent :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.