38+ och försöker bli gravid.
Tack för stöttning allihop det värmer ska ni veta
Den lilla ville tyvärr inte stanna kvar så nu får vi börja om och hoppas på att det inte ska ta allt för lång tid innan vi får ett pluss igen :( Nu har jag åkt till min väninna neråt landet för att koppla av och imorgon kommer min man hit och då tar vi in på hotell i Gbg så vi kan rå om varandra. Resan till min väninna var planerad sen långt tillbaks och hon är också den som hjälpte oss att få tag på Pergo...och inte minst, helt underbar på att stötta när jag varit som mest nere :)
Någon frågade vad för hjälpmedel, vitaminer mm vi använder och här är min "lista":
Multivitamin
Denna månad har jag tagit 3 kapslar Q10 per dag
B-vitaminer och folsyra i hög dos
Magnesium
Denna månaden började jag ta en msk kallpressad vetegroddsolja per dag (urk)
1/3 albyl minor (har samma effekt som trombyl)
Denna månad åt jag inositol fram till ÄL
Bidrottningsgele fram till +
Progesteronkräm har jag använt tidigare men denna månad använde jag progesteron vagitorier för min lutealfas är för kort.
Vetergoddsoljan ska vara bra för slemhinnan och det är väl för e-vitaminet så ev. börjar jag äta tabletter med e-vit istället för oljan smakar blääää. Bidrottningsgelen sägs vara bra för äggkvalitén. Har ingen aning om det stämmer men tänkte att det kan väl aldrig skada :)
Sen äter jag Levaxin då jag opererat bort min sköldkörtel. Kalcium äter jag också då mina bisköldkörtlar blev totalt förstörda vid op. Extra D-vitamin då mitt värde låg på 11 i höstas (rekommenderat värde på fertilitetsklinikerna är minst 100).
Jag har använt vanliga ÄL stickor fram till denna månad då jag investerade i en fertilitetsmonitor. Stickorna måste jag använda för att ha koll på när ÄL varit så jag inte stör ÄL när jag börjar ta progesteron. Sen tempar jag och med hjälp av tempen insåg jag att jag inte har ägglossning varje månad. Pga utebliven ÄL fick ju hjälp i Danmark med perogotime. Imorgon börjar jag dubbeldos av Letrozol och hoppas på att det har lika bra effekt.
En hel del jag stoppat i mig denna månad, men iom att jag lyckades bli gravid nu så vågar jag inte utesluta något av det :)
Nu ska jag försöka läsa igenom alla inlägg som skrivits här sen jag var inne här sist. Kramar till er alla och ge inte upp