Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Monchichi skrev 2017-02-02 20:30:51 följande:

Too tiki: Åh vad svårt med alla dessa tester, jag kan tyvärr inte hjälpa dig med dina frågor eftersom jag varken tempar eller äl-testar. Jag tänkte spontant först att det är väl bara att köra på varannan dag och hoppas på det bästa att träffa äl, men om du samtidigt ska börja smörja med kräm så förstår jag att du måste veta mer om din äl. Vågar du köpa på nätet? Jag skulle inte veta var man får tag på dessa hormonpreparat, men jag känner mig tveksam till att våga ta dem också om jag inte gått till läkare. Hur gick det med din läkare i Danmark, vill inte denne skriva ut letrozol eller är det Pergo som fortfarande gäller där? Svårt. Har du kontaktat någon läkare i Gbg även om du inte hunnit flytta ner än? För att vara lite steget före tänker jag.

Själv är jag inne på dag 34-35 idag, och jag hade ju hoppats få överstökad mens innan gynbesöket, men det är ju knappt två veckor kvar så än så länge finns ju den möjligheten.

Jo jag har fått tag på progesterall vagitorier på nätet, rekommenderat av en vän till mig som säker plats att köpa ifrån. Progesteron är något vi äldre oftast har brist på så det vågar jag prova utan läkare, jag tom behöver det iom min korta lutealfas :)

Vet inte om läkaren i Danmark kan skriva ut letrozol till mig men han har inte tid för vare sig mottagning eller samtal förrän i maj och så lång tid känner jag att jag inte har på mig. Ska kika runt om jag kan hitta en privat klinik, inte allt för långt bort, för som det är nu kan jag inte åka iväg långt då flytten tar så gott som all vår lediga tid. 

• Too tiki

Har hela kvällen haft samma molande värk som jag hade förra månaden vid ÄL. Tappen sitter högt upp också och känns mjuk men kan inte avgöra omd en är öppen eller inte. Börjar fundera på om min ÄL inte har varit...och har den inte varit har jag väl förstört allt genom att smörja med kräm idag. Visserligen inte så mkt, kanske 30 mg kräm men det räcker kanske för att störa ÄL totalt :( ??

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-02-02 23:08:04 följande:
    Inte alls säkert. Jag började två dagar efter första glada gubben på vanliga cb förrförra månaden och blev gravid!
    Tror inte jag haft ÄL för fertilityfriend har inte satt ut det :( Nu kan jag ju inte vara säker på det ändå iom att jag vaknade tidigare igår så den tempen är kanske inte korrekt, sen hade jag hög temp innan ÄL efter jag tagit två glas vin dagen innan också så det kan ju också påverka. Får kolla med ff vad den säger om jag ändrar lite på tempen, för det räcker inte med att jag tar bort den. Sen får jag väl använda mina prog vaggisar och hoppas att jag haft äl för gör jag inte det då kommer mensen som ett brev på posten om några dgr bara.
  • Too tiki

Idag fick jag tag på en privat gyn som lovat hjälpa mig om det inte blir något denna månad :) Han ska ta AMH och något mer prov, samt skriva ut Letrozol och följa upp med vul. Är så glad att äntligen fått hjälp men hoppas såklart jag slipper åka om feb kunde tänka sig att vara min månad ;) Min man han går här och trallar och visslar av glädje, tror han börjat ge upp så detta var ett helt underbart besked

• Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-02-03 19:07:11 följande:
    Så bra du hittat en läkare. Det är ju bra ifall det inte tagit sig. Jag håller tummarna det tar sig denna månad.

Själv har jag inga större förhoppningar (men på samma gång hoppas jag innerligt) att det tar sig. Har inga känningar, bim om en vecka.

Ja det känns helt fantastiskt :) Idag hade jag en temp på 37,11 och fertilityfriens satte ut ÄL den 31/1 så nu känner jag mer hopp om att det kan bli något denna månad :)
    Har lite molande av och till men det brukar jag ju ha så det säger ingenting. Däremot brukar jag inte ha så hög temp så det kanske kan vara en indikation på att något händer, vem vet.

Håller tummarna för dig!

• Too tiki
    Monchichi skrev 2017-02-03 20:54:18 följande:

Too tiki: Men vad knöligt för dig med ÄL, har den varit eller inte. Alltid är det ju något att fundera över i detta eviga kämpande och väntande. Men vad fantastiskt att du fick tag på en läkare som både kan ge letrozol och så vul så du får se resultatet och slippa det mesta av de funderingar som nu råder.

Idag gick min temp upp till 37,11 så nu har fertilityfriend satt ut ÄL den 31/1 :) Ja det ska bli intressant att få möjlighet att bli kollad om det inte blir något denna månad.
  • Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-02-04 08:59:50 följande:

Jag undrar om ni känner av båda äggstockarna? Jag känner bara av vänster sida. Kan det vara så att den högra äggstocken inte funkar eller är det bara att det aldrig ömmar på den sidan? Har ingen aning, funderade bara.

Fram till denna månad har jag bara haft känningar på vänster sida men denna månaden kände jag mkt i båda, fast mest på vän sida. Har haft precis samma fundering som du. Nu har jag ätit en del tillskott som sägs påverka äggstockarna så jag vet inte om de ev. kan ha gjort så att höger kommit igång eller om det var något annat jag kände denna månad. Har du gjort något VUL? Jag har inte gjort det så jag har ingen aning om hur mina ser ut.
  • Too tiki
    Monchichi skrev 2017-02-03 20:54:18 följande:

Too tiki: Men vad knöligt för dig med ÄL, har den varit eller inte. Alltid är det ju något att fundera över i detta eviga kämpande och väntande. Men vad fantastiskt att du fick tag på en läkare som både kan ge letrozol och så vul så du får se resultatet och slippa det mesta av de funderingar som nu råder.

wa76: Svårt att säga. Jag har haft mellan 24 och 44 dagar, men oftast runt 35 dagar. Samtidigt som jag hoppas på plus nu så känner jag mig så osäker då sambon åt medicin när vi försökte, en medicin som absolut inte skulle tas om man ammade eller försökte bli gravid, eller var gravid. Den stoppade så att bakterierna inte delade sig. Men om inte heller cellerna klarar delning så kan det väl knappast bli en graviditet? Åh, jag känner mig så olustig inför detta nu. Och det finns väl ingen vetenskap på hur spermier påverkas av medicin?

Glömde skriva ang din mans medicinering. Har du googlat på den verksamma beståndsdelen i medicinen? Ofta hittar man mer information om mediciner och hur de påverkar på utländska sidor, tänkte att det kanske kan hjälpa er. Sen skulle jag tro att antingen så blir det ingen graviditet pga han åt medicinen, men blir du gravid, då har det ju bevisligen fungerat och då tror jag inte det påverkar en ev. graviditet.
  • Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-02-04 12:38:55 följande:
    Jag har ätit rosenrot denna månad och tyckte jag kände av lite höger men var osäker jag verkligen kände det.

Vul har jag gjort för 10 år sen. DÅ såg allt bra ut. Efter den spolningen blev jag gravid två månader efteråt. Har funderat en del om jag ska boka tid, kolla upp ifall jag har cystor men det känns och då kunde man på samma gång kolla om det är stock någonstans. Men har inte tagit mig för att boka än.
    Kan vara idé. Jag ska ju få undersökt mig om det inte tar sig denna månad. Känns bra för det kan ju vara något enkelt som går att åtgärda som tex spolning, har läst flera som blivit gravida efter det.
  • Too tiki
    Monchichi skrev 2017-02-04 20:34:34 följande:

Trist, just i vårt fall så reducerades spermiekvalitet och kvantitet. Cellerna som producerar spermier och reglerar dess produktion dödas. Kul Då är det väl ingen större idé att hoppas på något de närmaste två månaderna, då det väl är tiden det tar att bygga upp nya simmare. Blä!

Eventuellt påverkade det inte din mans spermier denna månad, så tappa inte hoppet ännu. Däremot kan de påverka era chanser ett par månader framöver då det tar, har jag för mig, två månader för spermier att bildas. Jag håller tummarna för att en simmare hann fram denna månad!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.