38+ och försöker bli gravid.
Too tiki: Åh vad svårt med alla dessa tester, jag kan tyvärr inte hjälpa dig med dina frågor eftersom jag varken tempar eller äl-testar. Jag tänkte spontant först att det är väl bara att köra på varannan dag och hoppas på det bästa att träffa äl, men om du samtidigt ska börja smörja med kräm så förstår jag att du måste veta mer om din äl. Vågar du köpa på nätet? Jag skulle inte veta var man får tag på dessa hormonpreparat, men jag känner mig tveksam till att våga ta dem också om jag inte gått till läkare. Hur gick det med din läkare i Danmark, vill inte denne skriva ut letrozol eller är det Pergo som fortfarande gäller där? Svårt. Har du kontaktat någon läkare i Gbg även om du inte hunnit flytta ner än? För att vara lite steget före tänker jag.
Själv är jag inne på dag 34-35 idag, och jag hade ju hoppats få överstökad mens innan gynbesöket, men det är ju knappt två veckor kvar så än så länge finns ju den möjligheten.
Jo jag har fått tag på progesterall vagitorier på nätet, rekommenderat av en vän till mig som säker plats att köpa ifrån. Progesteron är något vi äldre oftast har brist på så det vågar jag prova utan läkare, jag tom behöver det iom min korta lutealfas :)
Vet inte om läkaren i Danmark kan skriva ut letrozol till mig men han har inte tid för vare sig mottagning eller samtal förrän i maj och så lång tid känner jag att jag inte har på mig. Ska kika runt om jag kan hitta en privat klinik, inte allt för långt bort, för som det är nu kan jag inte åka iväg långt då flytten tar så gott som all vår lediga tid.