Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-04-24 20:22:50 följande:

Inte föder på sal haha men BB på sal, med amning, smärtor osv inte min grej

Jasså :) fast det är nästan lika illa.

om man ansluter sig till Mama Mia här får man förtur till BB-Stockholm med privat rum. Fast blir det knökat med födande mammor så har man väl inget val :/
  • Milou3
    Rosenlarv skrev 2017-04-24 20:33:43 följande:

Man får ingen förtur någonstans i Stockholm längre. De har tagit bort det helt. Födde på BB Sophia förra gången. Helt fantastiskt, men nu är ju det stängt. Kaos i Stockholm numera. Däremot verkar de flesta BB ha enkelrum eller patienthotell nu.

Nää :(

Jahopp. Hoppas på Danderyd och patienthotell då.

När nu det blir aktuellt :) haha
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-24 20:53:55 följande:

Krämen är ju inte så stark, så att den ska ge sådan smärtor är inte troligt, jag som går på 300 mg/dag känner inte igen något sådant. Progesteron ökar ju alltid vid graviditet :)

Smärtor är det iof inte, mer obehagligt tryckande molande. Men i bland så pass att jag stönar till.

Ah det visar sig. Ingen pms denna månad iaf så tror jag ligger perfekt i dos nu med krämen! Tar drygt kikärta både morgon och kväll.
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-24 21:37:28 följande:

Och där kom tydliga äl känningar .:) Får jag inte äl under natten el morgondagen blir jag mkt förvånad. Tappen har också gått högre upp och jag har mkt sekret. Blir till att försöka förföra en trött gubbe kväll och hoppas att han och hans simmare är på topp!!

Too tiki skrev 2017-04-24 21:37:28 följande:

Och där kom tydliga äl känningar .:) Får jag inte äl under natten el morgondagen blir jag mkt förvånad. Tappen har också gått högre upp och jag har mkt sekret. Blir till att försöka förföra en trött gubbe kväll och hoppas att han och hans simmare är på topp!!

Lycka till och hoppas på en fullträff :)

En kvinnlig orgasm EFTER hans utlösning ska tydligen ge en extra skjuts ;)
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-04-25 09:25:37 följande:

Tycker det låter som att du har haft positiva känningar den här månaden. Håller tummarna! Planerar du fortfarande att testa imorgon?Hoppas du lyckades förföra mannen igår. Bra tajming!

Själv är jag fortfarande väldigt trött, sover som en stock 8 timmar men trött ändå. Även väldigt stressigt på jobbet, blir många timmar jobb varje dag. Men så är det ibland. På torsdag ska jag börja med lutinus. Kanske även kollar med gravtest då om ovitrellen är borta ur kroppen, kanske lite tidigt dock - 8 dagar efter andra sprutan.

Jag funderar till och med på att testa ett PE i eftermiddag :) mest bara av nyfikenhet!
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-25 11:36:51 följande:

Idag var vanligt ÄL starkt positivt men monitorn visade på hög fertilitet. Kan kanske vara så att monitorn är mindre känslig än stickorna men nu är jag osäker på hur jag ska göra med RR? Tempen har inte gått upp i varje fall så ÄL har jag inte haft ännu :)

Fortsätt ät till tempen går upp tycker jag!
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-25 13:01:58 följande:

Inte lätt men olika förslag Jag lyckades ju klämma i mig en RR i morse men skippar den jag ska ta på kvällen så hoppas jag att tempen gått upp i morgon.

Tog du bara en tablett om dagen, eller två? Nykär tog bara en men jag har tagit två de dagarna jag har kommit ihåg tabletten på kvällen. Min rr är Rosenrot Forte, vilken tog du ? 

Jag tar Arctic Root och tog bara en mot kvällen.

Fan!!! Testade nyss med ett PE och fett negativt! Är ändå på äl +8 ju!! :(

Nä jag ger upp redan. Verkligen noll känningar.

Blir så arg!!! Jag bara VET att jag skulle känna mig gravid om jag vore det. Kommer slösa upp de där nedrans testen jag beställt i morgon och så långt de räcker iof. Buhuuuu. Å snöar gör det med :( sorry ...
  • Milou3

Tack snälla fina ni som peppar mig och kämpar på själva med oro och grubblerier!! Ni är guld värda ska ni veta.

Nu känner jag mig helt plötsligt gravid här. Blev precis uppringd och fick ett nytt jobb så nu borde jag egentligen inte bli gravid haha. Iaf vänta ett par månader.

Tar dagen som den kommer nu. Ska inte testa mer nu förrän efter helgen faktiskt! Blir så ledsen vid varje blankt test så ser hellre blod i trosan så kan jag kicka i gång med min nya bästis Rosenrot ist.

Kram

• Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-25 16:32:45 följande:

Har du fått gravsymptom, berätta? Tror nog du är gravid nu när du lyckats få ett nytt jobb, ska bli spännande att se om det är så :)

Jag ska ju också byta jobb snart och är det det som krävs för att jag ska bli gravid och allt går hela vägen så välkomnar jag det så får vi ta det som det kommer

Här molar det på så jag är ganska säker på att jag har ÄL nu. Trodde först den var över för när jag kollade sekret tidigare var det krämigt men nu är det äggvitesekret, precis som igår, så jag går på känslan att ÄL är idag, punkt!! :)

Jag vet att varje graviditet inte är den andra lik men jag har alltid fått större och ömma bröst vid varje graviditet. Är ju uppe i 8 graviditeter. Så just därför tror jag verkligen inte jag är gravid. Men det som ändå får mig att tveka är att jag känner mig svullen och öm runt livmodern. Jeansen liksom tar emot. Sen den där känslan jag tjötat om ... nja inte riktigt fått den denna gång. Den susade förbi dagen efter äl och strax efter mitt "stick", men läste tidigare noteringar jag skrivit och har tydligen känt sticket även den månad jag fick mens också.

Jag börjar redan nya jobbet om två veckor ( är ju frilans så det funkade fint) och OM jag skulle vara gravid så lär jag må som sämst då. Den flummiga och spiritualistiska delen av mig tror att jag kanske plussar nästa månad ist.

Då har jag hunnit skriva på ett långtidskontrakt ( om jag nu gör bra ifrån mig) och min kropp får annat att foka på samt hinner äta mer RR och en till månad med progesteronkräm. Det skumma i allt är att just nu känns det helt okej. Skulle jag bli gravid i juli är det också okej. Det är känslan av stressen med åldern och att varje månad så blir äggen sämre och sämre och jag rynkigare och rynkigare haha. Typ så. Ovissheten är inte min vän alltså.

Visst är det ändå härligt med äl Too tiki! Kör så det ryker i kväll också. Tänk om ALLA här nu plussar? Det vore väl helt jäkla underbart!!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.