Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

bluebird6 skrev 2017-04-21 18:39:52 följande:

Usch, jobbig dag idag (helgen med) 

Första plusset i aug-16 skulle gett utdelning ca 30/4 om allt hade fått gå  bra. 

Snitt för min del så ca 7-10 dagar innan vilket är typ nu denna helgen.. 

Konstigt att alla sådana datum sitter inristade i hjärtat. 

Senaste grav skulle det varit Rul 3/4 och 2 dagar efter var det .v 20. Den veckan var också tuff. Man har ju skrivit in alla besök hos bm, Rul och kub. 

Och jäklar vad jobbigt att passera dem. 

iaf så har vi ju bestämt oss för några sista försök. Så hoppas på 5:e gången gillt nu. Legat i som små duracellkaniner typ sedan mensen tog slut. :) 

Får hoppas det ger utdelning.. 

ha en bra helg. 

Duracellknull ( ursäkta svenskan) brukar ge utdelning haha :)

Detsamma, önskar er en mysig helg!
  • Milou3
    Rosenlarv skrev 2017-04-21 22:48:24 följande:

Jag har faktiskt ingen aning vad som händer i min kropp just nu. Fick til det i går kväll och hoppas på även i kväll så då borde jag ju ha prickat in alla chanser åtminstone. Lycka till ikväll då så får vi följas åt sen mot bim:)

Ja då har du gjort det du kan :)

Här blire inge ligga i kväll. Noll sugen och sambon ska i väg tidigt på jobb. Skulle det mot förmodan bli positivt äl-test i morgon så blir det operation förföring då :)

Sov så gott!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-22 08:48:04 följande:

Nu har jag beställt ny rosenrot (hoppas jag slipper ta dem) och ett RFSU testa tidigt test (som jag hoppas jag får användning av).

Kommer också fortsätta med Rosenrot! Mådde riktigt bra av de :) om det nu inte tar sig. Min braiga känsla har försvunnit :( troligtvis för att mitt enda symptom hittills är molvärk. Varken trött, illamående eller ömma bröst.

Iof bara på äl+5 i dag. Sist började brösten ömma äl+7

Typ över natten svullnade de upp!

Hur mår ni andra?
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-22 10:11:15 följande:

För mig har ömmande bröst först kommit senare, typ i v. 7-8. Några gånger har jag känt äggfäst men inte de senaste gångerna så molvärk litar jag inte riktigt på. Ibland kan man ju se på flytningar men jag har blivit lurad senaste året så det kan jag inte heller gå på.

Milou3 än är det ju några dagar kvar för dig till brösten kan börja ömma men förstår hoppet åker ju berg- och dalbana de här dagarna fram till bim.

Nä molvärk litar jag inte heller på. Senaste halvåret har jag haft det nästan varje dag mellan äl och bim, både gravid och inte gravid. Minns den månaden jag blev gravid sist så kände jag ett ganska kraftigt stick i magen 5-6 dagar efter äl som jag tror kanske va ägget som började fästa. Men det kan ju likväl vara nervtrådar :)

Ska FÖRSÖKA göra nåt vettigt här och inte känna efter så mycket. Men svårt när kidsen bara vill vara inne framför datorn och telefonen : /
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-22 10:46:07 följande:

Jag som gravid mår just nu svinilla, pausat från att sätta upp ett förtält i storm, ligger och bara försöker andas, v 6+3 idag och ca 6-7 veckor kvar minst att må så här...har mått kass till v 17 andra ggr, så kan vara 10 veckor till..,.

Usch!! Minns det där! Alltid mått pyton just mellan V.6 och 15!

Och de där åksjuketabletterna tar ju bara udden av illamåendet. Ingefära sägs dämpa illamående.

Nä jag ger inte upp riktigt än. Har börjat springa och kissa som en toka men det är väl progesteronet kanske. Tar en rejäl klick nu morgon och kväll! Sist blev jag så pmsig av krämen så gissar att jag tog för lite.

Ska ta tag i däckbyte strax sen göra en rejäl sats med köttfärssås som ska få puttra tills kvällen.

Och DÄR kom sticket!!!! Hurra!!! Kraftigt som satan! Hoppas nu för tusan att det var ett bra stick :)

Andas på Nykär15 ;) knapra på skorpor kan hjälpa också!
  • Milou3
    bluebird6 skrev 2017-04-22 19:51:36 följande:

Skönt att det har mojnat lite så här på kvällen. Har nid et bra? Stannar ni bara helgen?

Kan rekommendera Pinchos i sommar när ni är här. Öppnade i april här i stan och de som varit där har varit supernöjda:)

Igår fick mannen nog efter 3 dagar på raken mys (avelstjur och grejer var det tal om ;) ) så det fick bli kramkalas istället.

Får mysa vidare och hoppas på träff någon dag innan mens iaf. Inga ÄL test hemma eftersom vi inte visste hur vi skulle göra. 

Ha en fortsatt bra helg. 

Haha avelstjur!

Min sambo hade aaaldrig fixat 3 dagar på raken!!

Bra kämpat ändå :) hoppas det ger utdelning!
  • Milou3
    Lykkeliv skrev 2017-04-22 21:27:53 följande:

Vet inte exakt. Fick ett MA och har inte haft nån mens än. Ska jag gå på min vanliga cykel så är jag på bim +2

Tänkte testa på tisd (hoppas på att få testerna i brevlådan då)

Men oj du kanske är gravid igen?!

Har du några symptom? Känner du dig gravid?
  • Milou3
    Lykkeliv skrev 2017-04-23 08:47:11 följande:

Jag har inte så mkt symtom. Det drar i magen, nästan som mensvärk, har haft det några dagar nu. Men inga andra symtom, så jag vet inte. Känner mig gravid, samtidigt inte, skum känsla.

Jag ska göra ett test i veckan, beställde hem igår, så de kommer väl i lådan på tisdag.

Jag hoppas!!!! Bim +3 idag om min cykel är som vanligt vill säga.

Jag tycker det låter som du är gravid! :)

Även om vi försökt 7 ggr nu ( detta blir 8:e försöket) med ett tidigt mf så har jag aldrig känt mig gravid. Så går liksom omkring och väntar på den känslan.

Imponerad av ditt tålamod! Hade jag varit på bim+3 hade jag sprungit till närmsta apotek nu :)
  • Milou3
    Lykkeliv skrev 2017-04-23 09:15:17 följande:

Tror du??!! Nu blev jag ju ännu mer sugen på att ta ett test!

Det är väl mest min sambo som vill vänta med test, jag vill köpa ett nu för att veta oavsett liksom.Tack!!

Skit i sambon!! Haha

Jag berättar inte när jag testar. Sist visade jag honom bara när det blev starkt nog att inte kunna misstolkas :)

Hur kändes din "stickande" känsla?

Jag fick nämligen ett kraftigt stick i går em, liksom som om någon stack in en nål på insidan av livmodern. Senare på kvällen kände jag av ministick på samma ställe några gånger. Kände så sist jag blev gravid så jag hoppas det betyder nåt bra!! Men sen läste jag nåt om att vissa kan känna så utan att ha plussat också :/
  • Milou3
    Lykkeliv skrev 2017-04-23 11:21:21 följande:

Äger nu 2 test!!! Ska bara lyckas hålla mig ett par timmar och samla mod att ta ett !!!! Nervös!!! Mmmhmmm

Gud så spännande!!! Är du över bim behöver du inte samla blåsan full iof :)

Heja heja
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.