Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-04-10 17:52:04 följande:

Bara molvärk, trött på em, vissa dagar sover jag 1-3 h på em. Inga ömma bröst än, brukar komma i v 6-7 för mig.

Tiden går sjuuuukt långsamt...vill fram till VUL, svårt att ta in det helt. Behöver veta att lilla grynet lever och mår bra <3

Åh jag förstår ivrigheten där! Verkligen!!

Är du lite svullen runt "mensmagen"? Det minns jag att jag var veckan efter Bim sist. Ser iof tokgravid ut snabbt Iom att jag är ganska tunn i kroppen och med två tidigare barn så är nog magmusklerna rejält förslappade :)

Då går du in i v. 6 nu på torsdag?
  • Milou3

Nykär15: ja men snart blir det varmt så du får väl köra lite fluffigare toppar/skjortor tills du känner dig bekväm med att berätta!

Hemflyttad: När beräknas din äl vara?

Inväntar själv äl den 18 april men iom Rosenroten jag äter nu så kanske den kommer tidigare eller senare.

Anade faktiskt redan i morse äl-sekret!! Bara på CD 6 i dag. Och mannen tog en RR-tablett i går med! Helt otroligt!!! Han som vägrar zinktabletterna jag köpt.

• Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-04-11 11:14:37 följande:

De senaste månaderna har jag haft runt dag 12-14. På tisdag är jag på dag 12 och när man tar ägglossningssprutan räknar man väl att det tar 36 timmar till ägglossning. Får hoppas att ÄL inte kommer tidigt den här månaden.

Spännande att så många testar Rosenrot nu! Jag tog munkpeppar förra månaden, funkade ganska bra. Fick tydligt utslag på ÄL-tester och hade en lutealfas på 13 dagar, vilket typ aldrig händer. Brukar ligga på 11 eller möjligen 12. Hade däremot lite spottings.

Dags för dig att börja testa med ÄL-tester snart då med tanke på sekret? Vill ju inte missa! Kul att mannen är med också, min gör som han blir tillsagd men är allmänt skeptisk till diverse tillskott.

Haha önskar att min skulle göra som han blev tillsagd.

Han blir trotsig om jag skulle pusha honom. Därför blev jag så förvånad när han svalde ner en tablett själv :)

Då ligger vi lika för på tisdag är jag på CD 13!

Känner inget mol alls i magen så väntar med att testa tills i morgon iaf. Jag kan få äl-sekret en vecka innan äl men det blir vattnigare närmare äl. Läst mycket nu om pH-värdet i kroppen och om spermiernas överlevnadschanser vid försurning i kroppen.

Jag ligger ju risigt till där. Äter mycket socker, pasta och ägg. Så från och med i dag ska jag hjälpa kroppen på traven och dricka ett glas citron per dag! Minska äggintaget och skippa kvällskakorna :)

Behöver små kroppsliga projekt att hålla mig i.

Kilandet av RR har upphört så det kanske bara var tillfälligt.

Kommer du testa MP denna månad också eller testa RR?
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-04-11 16:20:03 följande:

Eftersom jag kör sprutor den här månaden tar jag inget annat - eller ja, förutom multivitamin, fiskolja, ubiquinol (Q10), inositol och dessutom E-vitamin och trombyl som gynekologen skrev ut. Så det blir en del ändå.

Det finns så mycket man kan göra för att bättra på chanserna. Det svåra är att ju att veta vad som hjälper just en själv. Har själv lätt att sugas in i det hela och måste försöka se till att inte hela livet domineras av det här på ett osunt sätt. Det är en balansgång ...

Kul att vi ligger så nära den här månaden, hoppas på plus för oss båda om några veckor!

Jag vet, lätt att bli nästan manisk. Iof har jag alltid varit sån. Nåt slags kontrollbehov jag har som måste stillas för att jag ska må bra. Är iaf hur som helst överlycklig då min sambo nyss självmant svalde ner 2:a tabletten rosenrot!

Läste någonstans att det skulle öka sexlusten och göra mannens spermier mer fertila?

Testade nyss ett äl-test och knappt jag såg teststrecket så det är nog ett tag kvar ändå :)
  • Milou3
    HoppasPåEnTill skrev 2017-04-12 07:07:52 följande:

Och där kom mensen.

Nä fy fan :(
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-12 12:54:03 följande:

Fick svar att mitt TSH ligger kvar på 1,7 som i februari, sååå skönt. Stor lättnad! Ska lämna nytt prov igen den 4/5 när vi även ska göra VUL....kommer ta nya var 4:e vecka så det inte bara sticker iväg. Livrädd för det...

Åh vad skönt!!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-04-12 12:44:29 följande:

Ja, jag har också läst att det skulle vara bra för män. Nämnde det för min sambo för ett tag sedan men han tycker det räcker med multivitamin (fertilitet för män) och fiskolja som jag tvingar i honom varje dag.

Det dröjer säkert ett tag till äl, men det skadar ju inte att kolla med äl-tester. Hoppas du lyckas pricka in äl bra den här månaden! Här är mannen sjuk just nu men ska förhoppningsvis bli frisk inom några dagar.

Ja men då får han ju i sig lite nyttigheter ändå :)

Min man har vägrat alla vitaminer jag köpt till honom så jag blev så förvånad när han självmant tog dessa. Han kanske har googlat :) dagens äl-test var något starkare och jag vaknade i morse av ganska kännbar mol som kommit och gått under dagen. Blir barnledig från och med fredag så det blir perfekt om äl kommer söndag, måndag :)

Men piggare av Rosenrot blir jag icke, snarare tröttare!

Varit helt sänkt i 2 dagar. Sover underbart och drömmer massor. Men klart värt det om det ökar chansen att bli gravid så klart!
  • Milou3

Glad gubbe på morgonens äl-test! CD 8 i dag

Började mysa lite i morse innan kidsen vaknade men vi avslutade aldrig så hoppas sambon är riktigt redo i kväll!

Blir alltid så stressad när glad gubbe visar sig, så rädd att missa möjligheten. Och äl kom verkligen tidigare denna cykel, måste bero på Rosenroten!

Hur går det för er andra?

• Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-13 10:06:22 följande:

Kör du med dubbelhormonindikator? Det var verkligen tidigt för en glad gubbe, bara att börja ligga i nu  du kommer inte missa det, ägget lär väl släppa först om några dagar. Håller tummarna!

Nä jag kör med den rosa. När jag klickade ur stickan så var teststrecket nästan lika starkt som kontrollstrecket så gissar att det ökar i morgon och kanske äl sker på lördag eller söndag.

Ska definitivt ligga i kväll. Sambon borde vara frustrerad och vilja sexa i kväll/natt då jag avbröt i morse pga barnen:)

Sen hoppas jag att lördag kan funka rent äl-mässigt.

Han fixar väldigt sällan sex två dagar på raken.

Mitt ägg släpper inte så fort efter positivt äl-test har jag märkt.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-04-13 11:34:06 följande:

Oj, det var tidigt! Bara att köra då. Idag och lördag blir säkert bra.

Nu blev jag inspirerad att börja kolla med äl-test själv, fast än känner jag inga symptom.

Ja testa iaf! Känner inte jättemycket mer än svagt mol och lite lite vattnigt/trådigt sekret :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.