Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-03-31 09:43:56 följande:

Jo jag har känt mig gravid, haft den lyckokänslan jag haft de andra gångerna, svårt att beskriva, men så har det varit för mig. Och molvärken har vart annorlunda, och när den tilltog igår så kände jag att jag ändå kan unna mig ett test idag...fast jag sagt åt mig själv att inte testa före ÄL+10...kanske dumt om det sen visar sig minska.

Ja gissningsvis fäste ju ägget tidigt eftersom nidblödningen kom på ÄL+4, sen kom det lite mer blod på ÄL+5 och lite på ÄL+6 när det sedan försvann...men man vet ju inte förrän man får plus att det faktiskt var en nidblödning, har ju haft det två gånger tidigare. Men som sagt, svårt veta direkt om det bara var spottings.

Är så sjukt lycklig, kan inte förstå.

Åh jag förstår att du är lycklig!! Envishet lönar sig :)

Har du haft molvärk varje dag eller kom det efter nidblödningen?
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-03-31 10:42:09 följande:

Underbart Nykär! Så glad jag blir. Grattis! När prickade in denna gång? Var det på äl dagen eller dagen innan?

Hoppas det tagit sig för mig med. Kanske testar på söndag, då är det ju tre dagar innan bim så det borde synas. Förhoppningsvis!

Vi hade väl samma bim om jag inte minns fel?

Hade ni också sex varje dag runt äl?

Vi fick bara till det 3 dagar innan så egentligen bör jag inte ens ha någon förhoppning alls.

Börjar fan bli förbannad på min kropp känner jag!!

Haha. Kom la igen nu då!
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-03-31 20:44:46 följande:

Urinen kan ju varit olika koncentrerat, jag ser på båda, men mer på det övre! Testa i morgon igen, är det en frisk graviditet så bor den öka, annars kan det ju absolut varit en kemisk...är själv livrädd att inte se en ökning i morgon...

Kram! Håller tummarna för dig! Har du några symtom?

Det kommer bli bebis för dig nu. Nåt annat finns inte.

Chill nu :) och njut!! För det är du såå värd!
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-01 08:26:10 följande:

Tack, pepp behövs verkligen <3 var så rädd i morse för att testa, började nästan gråta när det tog tid innan nåt syntes, var helt darrig...tog säkert inte lång tid men kändes som en evighet. Men kan nog se en liten ökning, nu syns det enkelt utan att lysa på testet... ÄL+10 idag, längtar tills jag är över BIM, då tar jag sista testet, ett digitalt. Sen är det bara att försöka slappna av o hoppas.

Ja det syns tydligt!
  • Milou3
    Rosenlarv skrev 2017-04-01 07:34:07 följande:

Så här såg det ut i morse på graviditetskollens vanliga stickor. Inte kan det väl fortfarande vara rester från Ma i januari efter rejäl mens och äl?

Grattis till plusset!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-02 09:14:04 följande:

Testad precis men inget.

:(

Hur många dagar efter äl är du och när har du BIM?
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-02 12:22:44 följande:

Milou3: Idag äl+11, bim på onsdag.

Exakt som mig då.

Sitter i biltvätten nu och funderar på om jag ska köpa ett test på vägen hem trots att jag typ VET att det blir negativt.

Kommer du testa i morgon igen eller vänta in bim?
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-02 19:21:05 följande:

Milou3: Det var dumt testa idag men blev lite inspirerad prova ändå. Kommer inte testa mer utan jag tror mensen kommer på onsdag. Tänker det skulle ha synas lite ändå. Känner inget särskilt i kroppen heller

Jag testade med early i dag och inte ens ett spökstreck såg jag.

Så siktar mot nästa äl vilket blir runt 18 april.
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-02 22:07:29 följande:

Tråkigt tjejer :/ men ge inte förrän tanten kommer! Även med jag vet jag gjort detsamma sååå många ggr...

Kramar!

Tack snälla men jag vet att det är så fett kört nu.

Börjar bli så van att det nästan blir en axelryckning och man tänker att det aldrig kommer bli en bebis för oss.

Kanske man ska testa rosenroten du åt hehe.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-03 07:07:14 följande:

Känner detsamma Milou3. Men jag äter rosenrot och smörjer med progesteronkräm så lever på hoppet att det kan hjälpa. Det var andra månaden med rosenrot så kanske det tar sig i april. Äl är 17:e så vi följs åt.

Tack för peppandet Nykär. Men till skillnad från dig hade jag ingen sån "jag är gravid" känsla i kroppen så mensen dyker upp här snart för istället är jag PMS sur (något som kommit nu på äldre dagar).

Jag kommer börja med Rosenrot och även köra progesteronkräm kommande cykel nu!

I går kväll kom det blod efter sex! Har aldrig haft spottings tidigare och min mens är väldigt regelbunden!

Har aldrig börjat blöda efter sex heller så min sambo blev nojjig som fan. Bör man kolla upp?

Men det kanske är för att jag inte använde progesteronkrämen denna månad? I går var det ju äl+11 och lutealfasen va runt 12 innan jag började med PG-krämen. Hur som helst så får vi se hur dagen fortlöper blodmässigt. I så fall blir väl min äl några dagar tidigare om nu mensen började i går? Vet inte hur man räknar med spottings.

Haha Anonym (Sanna), jag har också blivit mer pmsig sedan jag tog ut spiralen i höstas.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.