Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Jag vet att den enda temp som gills är den innan man klivit upp ur sängen, men, i några månader så har jag ändå tempat, mest på skoj runt 09.00-10.00 snåret.

Jobbar hemifrån så har den möjligheten.

Och innan äl ligger den på runt 36,3 - efter äl runt 37,1-37,4 för att dagen innan bim gå ner till 36,3 igen.

Så jag kommer nog inte testa förrän bim om nu tempen fortfarande är hög :)

Fick ett släng av illamående i morse, men de senaste månaderna verkar jag tyvärr ha det strax innan mens så inte ens det kan man gå på längre heller :/

Hur mår ni andra med bim i veckan??

• Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-07 10:35:16 följande:

Spännande! När är BIM? OM du smörjer med ProgesterAll så kan den göra att du mår illa, det är den ökade mängden progesteron som gör att de flesta mår illa, sen efter v 12-14 så producerar barnet eget och då behöver man inte tillsätta extra och kroppens produktion går ner. Kan vara intressant att veta! Normalt sett ökar den ju och därför börjar man oftast må dåligt i v 6-7 , men om man tillsätter själv kan man bli illamående tidigare. Men jag hoppas det är pga graviditet i ditt fall iaf!

Jag vågade inte testa i morse...gör det ev i morgon på ÄL+11

Då är det såklart därför jag kände av illamående! Smörjer med progesteronkräm. Kanske därför den ena tutten är enorm haha. Sjukt att bara den ena är det :/

Får jag testen i dag så kanske jag testar ändå.

Tror inte jag klarar att hålla mig när jag tänker efter.

Men känner du nåt som kan vara positivt?
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-02-07 10:47:48 följande:

Håller tummarna för att tempen håller sig hög fortsatt hög för dig och du får ett pluss istället för mens :)

Har BIM först på tisdag, är på ÄL +7 idag och har bara känt lite molande av och till. Idag är jag på cd 21 och normalt sett brukar jag få mens cd 21-22 och nu känns det nästan som lite som när jag ska få mens. Tempen gick också ner idag från 37-37,74 till 36,92. Fortfarande hög men iom att det känns lite som jag ska få min mens blir jag lite fundersam.

Ägget sägs ju fästa runt dag 7 så hoppas du känner nåt extra i dag eller i morgon som tyder på det :) då blir man iaf extra glad ett tag tills man letar nya ev symptom :/
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-02-07 11:11:32 följande:

Det högg faktiskt till rätt mkt i morse när jag var ute och gick på promenad och efter det kom denna mensvärksliknande känsla. Tycker iofs att hugget kom lite väl långt ner om det ska vara ägget som fäste, men jag har inte känt så tidigare försök så kanske det kan vara något trots allt. Får se om min temp blir högre imorgon igen och då gärna högre än vad den varit efter ÄL denna månad, då först kanske jag kan börja hoppas lite igen :)

Yay! Hugg/stick runt äl+6-7-8 är bra har jag läst!

Håller tummarna.
  • Milou3

Sist jag blev preggo så testade jag svagt svagt plus på äl+12 med cb+ som mäter från 25hcg. De sägs ju att halten hcg fördubblas varannan dag så om man räknar baklänges borde man kunna lista ut när ägget isf fäste. Eller? Har man 1 i hcg den dagen ägget fäster?

• Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-10 09:02:09 följande:

Nä minus idag med så väntar på mensen nu och ska börja med Bemfola sprutor på CD2, hoppas att det är det som ska funka för oss istället! 

Mina från testlagret brukar alltid komma dagen efter. 

Lycka till ni andra som närmar er bim!

Åh jag vet hur pissigt det känns med blankt test.

Tog själv ett sista i morse ( bim+1) som var extremt negativt. Det som oroat mig mest denna gång är att jag knappt haft molvärk senaste veckan och ingen mens i sikte. Dags att ge upp krämen för denna period, det som är problemet.

Lycka till med Bemfolasprutorna!
  • Milou3

Ja fan det känns förjäkligt just nu faktiskt. Om bara mens och molvärk kunde komma i gång nu efter tre dagars sjukt negativa test. Försöker tänka positivt men tankar som "tänk om jag är på väg in i klimakteriet och aldrig mer kan få ett till barn" finns där. Usch! :(

Tänk om förrförra månadens tidiga missfall va mitt sista ägg? Kanske om man struntar i äl-test och bara kör på, lever mer som när man va yngre och inte brydde sig?

Vad mer konkret kan man göra?

Sluta röka, dricka extremt måttligt om ens alls, undvika socker, pasta, koffein och sojaprodukter, äta folsyra, e,d och c-vitamin. Ha sex varannan dag.

Kram till er alla här och hoppas att vi plussar efter nästa äl!

• Milou3
    Monchichi skrev 2017-02-11 09:11:51 följande:

Milou3: Nej vad dystra tankar, lider med dig. Alla negativa ting kommer ju fram och blir mer påtagligt försök efter försök med minus. Nu vet jag inte hur gammal du är men klimakteriet ska väl inte komma förrän vid 50-årsåldern för de flesta? Hoppas mensen kommer snart så ni kan få ta nya tag. Kan du inte försöka boka en tid hos gyn för att få kolla upp lite värden om det kan vara någon tröst? Men det är ju en chansning, man vill ju inte få negativa resultat därifrån heller, då kanske det är bättre att inte veta? Å andra sidan, om det går att göra något åt så vill man ju göra det. Hoppas det känns bättre för dig snart!

Zora: Hmm, vet inte, har aldrig provat krämen, men du får säkert något bra svar från dem med erfarenhet här. 

Grattis till graviditeten!!!

Ja i går var det dystra tankar. Är 40 år så det dröjer väl förhoppningsvis ett tag innan jag går in i klimakteriet.

Men var fan e mensen?? Min mens är extremt punktlig.

Smörjt med progesteronkräm så säkert därför den är 2 dagar sen nu.

Aldrig kollat om jag har brist på progesteron men googlade runt för några månader sedan och blev nyfiken.

Blev gravid på första försöket men fick mf. Vet inte om det va krämens hjälp, då det va vårat 3:e försök bara.

Lycka till och njut av plusset!
  • Milou3
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-02-13 22:37:13 följande:

Vet att jag är "dålig" på att skriva här... Läser och gläds åt alla som får + på sina stickor :))

Måste bara få skriva av mig lite kort nu!

Vi vet ju alla att man blir galen av väntan mellan ÄL och bim *S* och ja nu är jag i analysträsket igen.

Men denna gången är det annorlunda mot tidigare.

Hade tydliga känningar an ÄL förra helgen 2-4/2 och för några dagar sen som stickningar med värk ner i högra ljumsken. Fastnade ägget nu? Va min tanke.

Lite ömma bröst sen igår och idag tittade jag i spegeln o då syns blodådrorna jättetydlig, sticker t.o.m ut lite. Vilket de inte har gjort sen jag minns inte när, minns inte ens om de gjorde det i mina föregående graviditeter!

Och nu nästa skumma sak. Vår hund lämnar inte min sida, hon är som ett plåster på mig och har varit det sista veckan, jätteskumt! Men kan hon märka av nåt?

Nu längtar jag iaf til helgen, bim på lördag 18/2.

Tack för att jag får följa er, ni är en peppande och härlig grupp :)

Låter ju verkligen som om din hund känner av! Så var det för mig en gång när vi var på besök hos några som hade katter. Hängde på mig och ville lägga sig nära min mage!

Ömma bröst med ådror har jag däremot jämt veckan innan mens :)

Men om du köper ett early test kan det kanske visa redan nu, om du är lite nyfiken iaf :)

Hoppas du plussar!
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-02-16 16:36:41 följande:

Tack för stöttning allihop det värmer ska ni veta 

Den lilla ville tyvärr inte stanna kvar så nu får vi börja om och hoppas på att det inte ska ta allt för lång tid innan vi får ett pluss igen :( Nu har jag åkt till min väninna neråt landet för att koppla av och imorgon kommer min man hit och då tar vi in på hotell i Gbg så vi kan rå om varandra. Resan till min väninna var planerad sen långt tillbaks och hon är också den som hjälpte oss att få tag på Pergo...och inte minst, helt underbar på att stötta när jag varit som mest nere :)

Någon frågade vad för hjälpmedel, vitaminer mm vi använder och här är min "lista":

Multivitamin

Denna månad har jag tagit 3 kapslar Q10 per dag

B-vitaminer och folsyra i hög dos

Magnesium

Denna månaden började jag ta en msk kallpressad vetegroddsolja per dag (urk)

1/3 albyl minor (har samma effekt som trombyl)

Denna månad åt jag inositol fram till ÄL

Bidrottningsgele fram till +

Progesteronkräm har jag använt tidigare men denna månad använde jag progesteron vagitorier för min lutealfas är för kort.

Vetergoddsoljan ska vara bra för slemhinnan och det är väl för e-vitaminet så ev. börjar jag äta tabletter med e-vit istället för oljan smakar blääää. Bidrottningsgelen sägs vara bra för äggkvalitén. Har ingen aning om det stämmer men tänkte att det kan väl aldrig skada :)

Sen äter jag Levaxin då jag opererat bort min sköldkörtel. Kalcium äter jag också då mina bisköldkörtlar blev totalt förstörda vid op. Extra D-vitamin då mitt värde låg på 11 i höstas (rekommenderat värde på fertilitetsklinikerna är minst 100).

Jag har använt vanliga ÄL stickor fram till denna månad då jag investerade i en fertilitetsmonitor. Stickorna måste jag använda för att ha koll på när ÄL varit så jag inte stör ÄL när jag börjar ta progesteron. Sen tempar jag och med hjälp av tempen insåg jag att jag inte har ägglossning varje månad. Pga utebliven ÄL fick ju hjälp i Danmark med perogotime. Imorgon börjar jag dubbeldos av Letrozol och hoppas på att det har lika bra effekt.

En hel del jag stoppat i mig denna månad, men iom att jag lyckades bli gravid nu så vågar jag inte utesluta något av det :)

Nu ska jag försöka läsa igenom alla inlägg som skrivits här sen jag var inne här sist. Kramar till er alla och ge inte upp 

Och jag som inte känner någon smak alls av vetegroddsoljan :) annan sort eller fel på mina smaklökar.

Hört fler som blivit gravida efter ätit Bidrottningsgele men inget jag kan äta pga pollenallergi.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.