38+ och försöker bli gravid.
Det blev inget igår heller. Det känns surt men så är det ju ibland. På natten hade jag ont så undrar om det var äggsläpp då, svårt veta exakt. Men vi fick inte till en bra omgång denna månad.
Det blev inget igår heller. Det känns surt men så är det ju ibland. På natten hade jag ont så undrar om det var äggsläpp då, svårt veta exakt. Men vi fick inte till en bra omgång denna månad.
OK, intressant. Men då kanske det funkar bättre med de där mer avancerade digitala som Nykär (tror jag) föreslog?
Härligt att ni tajmade bra den här månaden, håller tummarna!
ÄL sker cirka 36 timmar efter sprutan. I alla fall gör man äggplock exakt 36 timmar efter när man gör IVF. Men det kan säkert variera något. Har aldrig tagit två sprutor tidigare men det är väl för säkerhets skull.
Jag tempar inte, provade en gång för länge sedan men eftersom jag inte vaknade samma tid varje dag fungerade det inte så bra. Synd att du inte kan lita på första glada gubben, men då kan du ju vänta med att sexa tills du får första glada gubben och sedan försöka köra varannan dag tills tempen stiger? Då måste det ju funka.
Om vi ändå hade det som vissa här i tråden och fick till det varje dag!
Här gäller det också att planera, fast min man har inte så svårt att ha sex på beställning, däremot inte alltför ofta. Själv tror jag att det är bättre att ha sex för tidigt än för sent, eftersom det helst ska finnas spermier på plats när ägget släpps. Men man vill ju inte ha för tidigt heller...
Skönt i alla fall att ni tajmade det bra den här månaden, förhoppningsvis behövs inga fler försök!
Åh berätta mer!! Vad känner du och vilken dag är du på idag? :)
Jag har (tror jag) haft världens konstigaste ägglossning. Förlåt för långt inlägg. Jag hade ju ett väldigt tidigt missfall/två dagar sen mens senast och räknade därför med äl två dagar senare. I går var den dagen som äl skulle ske enligt min normala cykel om det inte varit för att jag ett kort tag var gravid. För några dagar sedan började jag småblöda och eftersom jag var så säker på
att få äl tidigast onsdag torsdag hopade jag över att ta test i söndags och tog första testet i lördags. Dessutom hade jag återanvänt en digital dosa eftersom jag hade så många stickor kvar( vet att man egentligen inte ska göra så men det verkade funka)I går morse (måndag) fick jag blinkande gubbe på äl-test men började känna av starka symptom på äl. Bland annat blir jag ofta sanslöst nedstämd och trött på dagen för ägglossning, som värsta sortens pms. Fick dessutom värk och trådiga blodbandade flytningar. När jag öppnade testet var det andra strecket väldigt starkt. I morse fortsatte flytningarna men jag tyckte att strecket på dagens sticka var svagare och fortfarande blinkande gubbe. Läste på cb:s hemsida att blinkande gubbe kan visas utan att bli fast lysande om man börjar testa för sent och missar lh-höjningen. Dessutom gick min temp upp en halv grad i dag från igår. Tempar inte regelbundet, men ändå. Lyckades hur som helst ha sex i går och i förrgår morse. Men vad betyder blödningen? Har aldrig haft blödning i samband med ägglossning förut. Läste nu att det inte är helt ovanligt. Någon annan som haft det?
Ny har jag molvärk så kanske äggsläpp nu. Eller igår eller ingen alls. Verkligen en konstig cykel. :-/
Vågade! Och såååå glad se att det slagit om. Hade ändå vart ok om det stod 2-3 fortfarande eftersom befruktningen ska ägt rum för ca 3 veckor sen och hormon stiger ju olika sakta. Läst om de som fått 3+ först v 9-10. Lättad o lycklig! Vecka 6+0 idag.
Jo blod kollar man ju efter VARJE JÄKLA GÅNG...men samtidigt blir jag inte ett dugg rädd när det rinner där ere för det kommer stötvis mängder med klägg från Lutinus som jag tar. Men det är tack o lov kritvitt!
Kände en trötthet sista veckan innan BIM, började nog på äl+6, sen kom molvärken krypande först på äl+8, brösten kände jag ingenting i, först nu är de ömma, precis som det brukar för mig.
Åh, så glad jag blir. =) Helt underbart!
Jag suger energi och hopp från er som plussat. =)
Själv har jag lärt mig något nytt idag. Jag kan mycket tydligt känna att livmodertappen har öppnat sig. Trodde jag aldrig jag skulle kunna då jag fått två barn redan. Det blir nog mens vilken dag som helst. Har BIM på fredag så det verkar stämma med de teorier jag läst.
Min temp steg idag (cd 24) så jag kunde ändå inte hålla mig från att gravtesta trotts att jag antagligen inte haft ÄL denna månad. Det var ju tokblankt förstås. =P
Nya friska tag i maj! =D