Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Monchichi skrev 2017-04-26 15:10:13 följande:

Tack för tummar!

Haha, inte heller helt övertygad. Det blir ju svårt att prata namn och så när en vet. Idag säger han sig vara 100% säker att inte säga något iaf.Tokig på kroppen blir man! Men tänk vad fantastisk den samtidigt är, vad den kan åstadkomma!

Det är inte lätt att hänga med vad som händer alla, du är förlåten Särskilt jag som inte skrivit så mycket nu på slutet. Jag ska vara i 15+3 idag. Det är mest illamående jag fortfarande dras med, men jag tar det. Det har minskat iaf. Just nu dock känner jag mig extra försiktig, och vill helst vara stilla så hålet får läka idag.Vi har två pojkar (8½ och 6 år) och tre tjejer (4½, 4½ resp. 22 mån). Så jag känner ju att könen spelar ju absolut ingen roll, eller det hade jag väl känt oavsett hur skaran sett ut. Det är ju barn och inte kön man får. Men sambon ville veta denna gång, nyfiken. Han var ju inte riktigt med på att vi skulle försöka nu igen, och när det då dessutom visade sig vara tvillingar så blev alla känslor dubbla. Nu har det ju lagt sig lite och börjat sjunka in till mer spännande, men jag kände väl lite att jag ville möta honom halva vägen. Han tycker mycket att allt blir som jag vill.

Snacka skoj de kommer ha! Och du kommer ju få hjälp av de andra barnen :) låter jättemysigt.
  • Milou3

Brukar det bli spök på testlagrets tester? Eller är de heeelt vita om negativt?

• Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-26 16:43:25 följande:

Har läst att testlagrets aldrig brukar ge spökstreck, har du testat (nyfiken :)?

Ja kunde inte hålla mig ( hehe ) men jag tror inte det är nåt. Men kan ana nåt jäkligt extremt svagt, säkert där det egentligen ska bli ett streck. OM det är så, början till nåt så borde det ju bli starkare i morgon em/kväll ju.
  • Milou3
    Milou3 skrev 2017-04-26 17:14:26 följande:

Ja kunde inte hålla mig ( hehe ) men jag tror inte det är nåt. Men kan ana nåt jäkligt extremt svagt, säkert där det egentligen ska bli ett streck. OM det är så, början till nåt så borde det ju bli starkare i morgon em/kväll ju.

• Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-26 17:38:44 följande:

Svårt att se ngt på bilden, men ser du ett streck där så hoppas jag det ökar till imorgon kväll, spännande :)

Jag anar något riktigt svagt som troligtvis bara är perforeringen ( eller vad det kallas :) som hcg ska fastna i. Tror inte det är positivt!

Kommer nog ändå ta en per dag tills mensen kommer! Köpte ett 5-pack!
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-26 17:57:03 följande:

De har aldrig gett spök för mig! Ta ett nytt i morgon, ej morgonurin, kissa och vänta en timme och testa på det urinet är mitt råd :)

Åhh vad spännande!! Hoppas hoppas!!

Bifogar bild på hur mina tidiga såg ut morgon/kväll:

Min sambo är sjuk så kommer få smyga. Men tror inte det är nåt. Men samtidigt så är det inte helt jäkla vitt. Men jag har hökögon och jobbar med färger så ser allt - inklusive ev perforeringsstreck.

Tack för bild! Bra att utgå från. Kommer fortsätta med testlagret! Bra och billigt!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-04-26 20:29:10 följande:

Oj, ser ingenting men det är ju så svårt så tidigt. Jag har använt testlagrets stickor och tycker varje gång att jag möjligen kanske kan skymta något. Men det är som att jag inte riktigt kan fånga det med blicken, på något sätt. När jag har plussat har det inte varit något snack om saken, även om det varit svagt och jag fått vinkla och ha mig och mannen inte har sett något. Men då har det varit 11 dagar efter ÄL varje gång.

Det är fortfarande så himla tidigt, så du får prova igen imorgon (eller senare) helt enkelt. Håller tummarna!

Jag är helt 100% att jag inte är gravid.

Ville nog bara se nåt. Kommer inte plussa om tre dagar heller, jag bara vet det och det handlar inte om att inte våga bli besviken utan om den där känslan som inte finns. Tids nog kommer plusset. Det vet jag också :)
  • Milou3
    Rosenlarv skrev 2017-04-26 22:11:52 följande:

Jaha, nu blir jag än mer förvirrad. Också köpt test från testlagret och tog ett bara på kul. Skulle ju kunna vara äl+9 eller bara äl +6 om jag nu ens fick någon äl. Nu tycker ju jag också att jag anar ett svagt streck men jsg har nog bara blivit helt testokig och ser streck i mitt huvud:)

Fast jag ser ett jäkligt svagt streck där! Isf är du garanterat inte på äl+6 :) mer troligt 9!

Och ditt är ju till och med svagt rosa!!

Är det nåt så kommer det öka i morgon em!
  • Milou3
    Rosenlarv skrev 2017-04-26 22:37:39 följande:

Intressant att även du såg det. På det riktiga testet tycker jag att det syns tydligare. Känner mig minst sagt förvirrad nu.... får testa igen i morgon. Köpte 20 gravtest och 100! äl-test så de räcker ju ett tag. Vi får testa vidare båda två. Tyckte mig eventuellt se något svagt även på ditt test.

Jag köpte bara 5 stycken och de lär ju gå åt oavsett om det blir nåt streck i morgon eller ej.

Kommer ju behöva längre fram så beställer fler. Lite skoj måste man få ha så här sista gången man planerar en bebis!

Nä mitt var nog bara en synvilla :( testade ett till 2 h senare och blev totalt vitt! Den första fick jag iaf en sjukt svag skugga på.
  • Milou3

Vad många här inne som blivit och är gravida nu! Bådar ju gott :)

Mitt fjöstest i går va bara en synvilla. Samma synvilla i morse :( och nu drog molvärk/mensvärk i gång rejält här igen så skulle inte förvåna mig om mensen kommer tidigare heller. Mår som sagt alldeles för bra och normalt för att ens misstänka en graviditet. Kör dock slut på de två test jag har kvar i dag och kanske i morgon eller lördag.

Hur går det för dig Rosenlarv? Testat igen??

Och Sanna? Vilken äl är du på?

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.