Betty20 skrev 2017-04-30 16:30:39 följande:
Jag blev gravid just den månaden jag inte tempade och gjorde ÄL-test Sedan läste jag en läkare som menade att ÄL-test kan försvåra befruktning eftersom spermierna kanske inte hinner fram till ägget om man har sex just när man ser att ÄL-testet ger utslag. Han menade att det är bättre att ha sex ett tag innan ÄL så spermierna hinner så långt upp som möjligt och kan ligga och vänta när ägget kommer. Men jag antar att spermiekvalitén spelar in där också. Det är säkert inte alla som har spermier som kan ligga och vänta i flera dagar....Läkaren tipsade i alla fall om att ha sex varannan dag före och under ÄL, han menade att då ska det garanterat alltid finnas spermier som teoretiskt hinner till ägget.
Nu har jag räknat ut att jag lär ha ÄL någon gång denna vecka (beroende på hur lång cykeln är) och då får man väl försöka köra på lite "spontant" varannan dag framöver.
När jag blev gravid sist så gjorde jag ungefär så och sedan glömde jag även att leta grav-symptom, så jag upptäckte min graviditet i vecka 8
Har också blivit gravid en gång och upptäckte först i V.8!
Förnekade nog ett tag då jag var nyseparerad och inte alls redo för fler barn, så det blev abort.
Det är ju lite drömmen, då "vinner" man några veckor känns det som. Men nu är vi så sugna på barn och klockan tickar, fyller 41 i höst, så man räknar ju varje dag. Ska försöka koppla av lite nu och bara mysa med sambon. Förr eller senare borde det gå. Blev gravid för 4 månader sen men slutade i tidigt mf.
Så nu mot försök nr 9 totalt ... suck