Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Usch, själv känner jag mig illa till mods. Jag känner inget ännu från magen och är idag på 17+5. Borde känna vid det här laget tycker jag. Känns som de små liven inte har klarat sig.... [/quote]

Nej det är ju tidigt! Jag kände först i V. 19 och en kompis kände först i V. 23! Beror ju på var moderkakan ligger med.

• Milou3

Oj mitt svar till dig monchichi ser ut som jag skrev. Blev lite fel :) mitt svar står iaf längst ner :)

• Milou3
    Monchichi skrev 2017-05-11 19:59:54 följande:

Milou3 och Nykär: Tack för era snabba svar. Lite olika erfarenheter då. Jag tänker att det här är ju min 5:e graviditet och det är två stycken där inne. Jag vet ju (tror jag) hur det ska kännas. Sen tycker jag det mest känns plufsigt, istället för att det varit hårt emellanåt tidigare. Det är ju fredag imorgon och jag ska bort. BM brukar ju inte vilja lyssna förrän efter UL, och skulle inte hon höra något om jag var där skulle jag ju bli ännu mer orolig. Men jag har RUL på tisdag. Ser fram emot det med blandade känslor nu.

Förstår verkligen oron men tror säkert du kan vara lugn.

Jag tror nog kanske att jag kände nåt fisksprattel tidigare iof när jag tänker efter ... men i V. 19 var det tydligt iaf! men iom att de är två där inne så kanske de har mindre plats att sprattla på? :)
  • Milou3
    Zora skrev 2017-05-12 06:31:17 följande:

Jo, det är två streck. Syns, men är jättesvagt. Får väl ta ett till imorgon

Tog du alla på samma tid? Testa ett i em också så ska du se att det ökat :)
  • Milou3
    Zora skrev 2017-05-12 07:49:14 följande:

Ja, alla är tagna på morgonen. Tror du att det kan vara starkare på eftermiddagen? Tänkte att det väl borde vara bäst koncentration på morgonen.. hmmm

Vissa får starkare utslag på em. Testa iaf. Tror inte alls du behöver oroa dig!
  • Milou3

Första glada gubben i onsdags morse och sex sent på kvällen. Megaägglossningsvärk i går em och kväll. Nu lugnt i magen, lite som efter ett åskväder. Tempen gick ner i morse så gissar tempen åker upp i morgon.

Så när var då äl? Molvärken i går var inte ( tror jag) var inte ett ägg som höll på att lossa då värken kändes enbart mitt i livmodern. Så min gissning är att äl skedde i går mtp värken, men då borde väl tempen gått upp i morse?

Och när vågar jag börja med progesteronkräm? Kanske ska vänta till tempen gått upp.

Jäkligt yr och trött idag och ömma bröstvårtor så har helt klart känt av äl mer denna gång. Dock mindre äl-sekret än vanligt. Coolt med kroppen ändå.

Borde be sambon sätta på mig i kväll också men totalt osugen själv och vette sjutton om han pallar ...

Annars får det räcka känner jag.

• Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-05-12 09:46:33 följande:

Kan inte hjälpa dig med tempen tyvärr eftersom jag inte tempar. Men angående krämen är det nog OK att vänta ett par dagar efter ÄL innan du börjar. Kanske går tempen upp imorgon?

Om ni hade sex i onsdags när du fick glad gubbe hade jag nog försökt få till det igen idag för säkerhets skulle. Men troligen hade du väl ÄL igår och då är det ändå för sent idag, så orkar ni inte så har ni ändå prickat in bra!

Det får räcka känner jag. Kanske blir nåt i natt men då känns det ännu mer försent. Han borde egentligen komma hem på lunchen ;)
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-12 10:39:01 följande:

Milou vänta med krämen till imorgon eller börja söndag. Sex på lunchen skulle nog vara bra. Men nu fanns det ju simmare där sen i onsdags.

Jag tar bara en tablett rosenrot denna månad. Det kanske är det som varit felet tidigare. Äter Artic root från Apotea.

Ja jag ska hålla lite koll på tempen nu och börjar på söndag eller måndag om tempen stiger i morgon bitti.

Jag har ätit en tablett av artic root och även min sambo denna gång :)

Vilken CD är du på nu?
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-05-12 11:04:40 följande:

Jag hade väntat med krämen tills tempen hållit sig uppe i 3 dgr, för att inte störa om ÄL uteblev och kroppen försöker igen.

Väntar till söndag. Ganska säker på att äl skedde i går mtp den kraftiga värken och blir det tempökning i morgon bitti så skulle det ju bekräfta det lite. Läst och googlat på jättemånga sidor, främst utländska, att äl sker 2 dygn innan tempökningen. Men vissa här säger 1 dag innan.

Hm ... 10 långa dagar kvar tills man kan testa.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-12 19:25:01 följande:

Jag testar rosenrot för att jag är desperat och hoppas det ska ge en extra skjuts. Positivt är att jag känner mig mindre trött efter att jag börjat med dem. Har egentligen regelbunden cykel men hade hört att många blev gravida två månader efter de börjat med dem så tänkte det är värt ett försök. Har hunnit äta i fyra månader men probar nu med bara en tablett. Det kan hända jag tagit för mycket (man får enligt förpackningen äta två per dag). Som sagt jag griper ett halmstrå här.

Sanna be din sambo äta RR OM det inte tar sig denna månad. Läst att även män får en extra skjuts rent fertilitetsmässigt av RR. Så jag har sjukt höga förväntningar på oss denna månad då min sambo ätit både zink och RR. Händer inget så kommer vi fortsätta båda två iaf då vi mår gött av det hur som :)

som jag kanske nämnde tidigare i tråden blev ju min sambos syrra gravid i januari - snart 43 år och mannen är 50. De har försökt länge vet jag. Månaden innan så slukade han 10 ostron då ingen annan av oss ville ha.

Tror nog fan zinket i ostronen hade lite betydelse där.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.