Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Too tiki skrev 2017-05-29 13:37:02 följande:

Tack jag mår bra efter en trevlig vecka med nya härliga arbetskamrater :)

Jag är "bara" på ÄL +10 idag och testade neg. vid 11 tiden idag. Hade dock inte hållit mig så jag ska testa mig igen imorgon bitti med prediktor early. Har en väldigt lovande trifasik tempkurva vilket känns lite lovande för det har jag bara haft den månaden jag blev gravid...

Känner inget för övrigt och den hela tiden ökade tempen kan också bero på att jag tog progesteron vagitorierna från cd 5 istället för krämen för jag glömmer den allt för lätt på morgonen. Tempen ökar ju av progesteron så det kan vara så, även om jag hoppas, hoppas att det inte är så. Just nu vill jag bara gå och sova och vakna imorgon bitti så jag kan testa igen så jag slipper fundera :) Lägger in min tempkurva här nedan.

Wow vilken bra kurva!!
  • Milou3
    wa76 skrev 2017-05-29 20:08:35 följande:

Fick svar på NIPT idag, inga avvikelser! Nu bara att invänta RUL för att se om allt är bra, om tre veckor, så man kanske kan börja tro på riktigt att det blir någonting och våga berätta till barnen (och chefen på jobbet)?

Men vad skööönt! Och det gick ju så fort också!!! Så glad för eran skull! <3 <3

Vad skönt med fina besked!!
  • Milou3

Hur går det Too tiki och Sanna? Spännande med två nära BIM :)

Är själv på CD 4 och mensen börjar gå mot sitt slut.

Ska köpa e-vitamin i dag som du Nykär rekommenderade! Även bestämt mig för att skippa alkohol helt fram till BIM.

Nåt annat jag kan knapra för att öka chanserna? :)

Mannen äter zink och RR, jag tar en multivitamin och RR.

• Milou3
    Nykär15 skrev 2017-05-30 09:53:13 följande:

Jag tycker du ska kika på magnesium med, åt det innan och fortsatt som gravid, finns massa spännande att läsa inom fertilitet på magnesium. Det är ju vanliga vitaminer och mineraler som ingår även i multivitamin, men oftast för låg dos. Jag äter följande och gjorde även innan: 

Multivitamin

E-vitamin

Zink

Folsyra

Järn

Sen äter jag ju även Trombyl, men det har ju med missfallen att göra och det började jag med först efter positivt test även om läkaren sa att jag kunde äta det hela cykeln men jag hade läst att det kunde vara svårare för ett ägg att implantera sig så jag valde att vänta på plus. 

Tack! Ska kolla upp magnesium också!
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-05-30 10:23:12 följande:

Neg. test idag på äl+11 :( Kommer vänta med att testa tills äl+14 nu om mensen inte dyker upp innan....

Om du inte har koll på dina d-vit värden rekommenderar jag att du äter tillskott av det då det påverkar fertiliteten.

För de med kort lutealfas kan man äta tillskott av b-12 för de ska kunna förskjuta den ett par dgr om man har brist på b-12. Jag åt bara b-6 och folsyra för jag trodde att det räckte med det för att förlänga lutelfasen men det var tydligen b-12 man ska äta så nu äter jag alla tre, plus e-vit, d-vit och multivitamin :)

Nä vad trist :( hoppas mensen inte kommer!

Hade b-12 brist i våras så det äter jag extra av. D-vitamin tar jag i dropform lite mer sporadiskt men ska nog börja mer regelbundet med det igen! Tack för tips!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-30 16:27:00 följande:

Mensen kom idag. Tillika bra då det passar bättre med juni så nu blir det all in om några veckor. Jag äter rosenrot, d vitamin, magnesium, kalcium, multivitamin och omega 3. Ska kolla upp extra e vitamin.

Blä men då följs vi nästan åt till nästa BIM!
  • Milou3

Hörni tjejer som äter RR eller ätit, blir ni tröttare av dem än ni var innan? Jag är så sjuuukt trött hela tiden och min sambo går runt och gäspar också. Tar iof bara en om dagen och den alltid runt middagstid.

Är just nu i ett halvtrist mellanläge : / 7-8 dagar kvar till äl.

Ska börja med äl-test på lördag och CD 8 tänkte jag.

Inte haft sex på väldigt länge nu, pga vår valp som sover mellan oss och är galet lättväckt. Måste ju få till några omgångar innan äl så det blir färska simmare sen vid äl. Undrar hur vi ska få till det runt äl. Måste planera in en lång promenad för vovven innan och får sen leka tysta leken i soffan typ :)

• Milou3

Köpt E-vitamin nu och tog min första i går. 1,5 h efter började det svida konstigt i magen och ytterligare 1h efter fick jag megadiaree i form av typ vatten!! Tillfällighet? Vågar man ta en till e-vitamin i dag? Ska iaf vänta tills efter jobbet hehe.

• Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-06-02 09:22:04 följande:

Tog du i samband med mat? Det kan ju irritera annars, fast vet inte om just E-vitamin skulle vara särskilt irriterande.

Kan ju vara en slump, så prova igen - efter jobbet ...!

Nä tog inte med mat.

Haha nu har jag bokat in barn- och hundvakt till nästa onsdag ( dagen innan beräknad äl) ska bjuda mannen på middag ute och hoppas på jackpot väl hemma sen :)

Monchichi, Åhh vad mysigt med två små pickande hjärtan!!

Hur går det för dig Hemflyttad?
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-06-02 10:43:30 följande:

Inskrivning och UL idag, allt såg bra ut, är v 12+2 men mätte 12+5 men dateras om först efter RUL om liten är större då med. Kommer få extra tillväxt-UL och flödeskontroll på slutet då jag är 40+ och även sättas igång en vecka tidigare än annars om det inte startar självmant, tror dock det startar före BF, aldrig gått över.

Vad mysigt!! Måste kännas väldigt bra.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.