Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Mina är nog på gränsen synliga och troligtvis torkstreck.

Det översta är från billiga tester och det tog jag i morse, som också mäter från 25 men där ser man inget alls.

Ska vara duktig nu och vänta med att testa närmare bim :)

• Milou3
    bluebird6 skrev 2017-06-13 19:04:05 följande:

Här är mina äl + 8-9 och det var positivt. 

Ibland tror man nästan man får önskestreck när man stirrar så ögonen går i kors. 

Vul nästa onsdag 6+4 

Så nervös. så rädd..

Det kommer gå fint ska du se :)
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-06-14 07:57:10 följande:

Åh närmar sig redan VUL, vet hur tiden sniglar fram till det första. Det kommer gå bra! Jag kan se nåt på testlagrets, hade vart enklare om du inte bytte märke för att kunna jämföra. Är omöjligt med olika test då de inte är lika känsliga/tydliga. Kan du inte ta ett med testlagret, jag fick alltid starkare på EJ morgonurin, så spara inte urin så länge och ta ett nytt isf (om du har många test liggande)Härligt ni fick det bra på Liseberg! Jag tror inte vi går dit i år, de går nog förmodligen med barnens pappa. Vi kommer i stället åka till Astrid Lindgrens Värld där jag kan vara med på allt. Sen tar vi ev kanske en tur till Skara Sommarland om vädret är bra när vi är lediga. 

Jag tror ändå inte det är nåt för känner mig inte gravid. Varför jag ens testade vet jag ej :) och pga uvi så kan jag inte hålla mig mer än 30 minuter. Ska hämta ut penicillin i dag ( gravidvänligt bad jag om)

Fast en riktigt fin tempkurva har jag än så länge.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-06-14 08:18:28 följande:

Även om det inte är ett "riktigt" streck (kan också ana något på Testlagret-testet du lade upp) så kan du ju testa positivt om några dagar. Jag hoppas verkligen det!

Jag fick positivt ÄL-test nu på morgonen, så jag får ÄL något tidigare än väntat. Ska ta ÄL-spruta ikväll också. Tänkte försöka få till det nu på morgonen när barnen lämnats på förskolan, man får göra vad man kan

Åh vad spännande! Kör hårt :)

Och precis lite så tänker jag med, symptom och känslan kanske kommer. Om inte annat är det Spanien snart och då får jag väl glädja mig med att kunna dricka lite drinkar även om ett plus såklart hade varit miljoner gånger trevligare.

Blir det äl +1 för dig i morgon då?
  • Milou3
    HoppasPåEnTill skrev 2017-06-14 18:17:29 följande:

Och där kom mensen. Så trött på detta.

Usch. Satans jäkla mens!
  • Milou3

Suck, mitt var bara ett torkstreck. Tog ett test nyss och komplett blankt.

Jahopp. Mot nästa äl :(

Det som jag alltid påstått men lyssnar ju inte på mina råd själv - när man verkligen inte känner sig gravid är man oftast inte det heller. Nu satan blir det inga fler test alls om jag inte känner mig supergravid!

• Milou3
    Too tiki skrev 2017-06-15 13:49:54 följande:

Fy så himla trist, vilket dag är du på nu efter ÄL? Tänkte om det kan vara för tidigt att få positivt?

Nä jag tror inte jag kommer vakna upp i morgon med svullna bröst, halsbränna och illamående. Jag känner av ganska tidigt efter äl om nåt är på g, sen ökar symptomen gradvis på. Är på äl+9 i dag.

Tror inte det blir någon bebis för oss. Mest synd om min sambo som inte har några alls.

Nu ska jag foka på att bli frisk från min uvi och försöka njuta av semestern om en vecka ( men ett gravid par ...)
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-06-15 14:26:33 följande:

Men vad tråkigt! Konstigt att strecket faktiskt syntes på bild och allt. Du fick ju dessutom streck förra månaden på ett annat test väl? Förstår att du är besviken. För mig är de här dagarna, mellan negativt test och mens, oftast de mest nedslående. Så jag hoppas att du snart känner dig lite mer hoppfull igen. Och att du får en härlig semester så klart.

Tack snälla. Ja förra månaden var ju strecket tydligt rosa och kom upp inom 20 sekunder redan på äl+7 men då hade jag mått illa i tre dagar så misstänkte att nåt var på g. Nu testade jag bara av ren nyfikenhet. Så jo, kastar in handduken av bristen på symptom.

Du har helt rätt, dessa dagar är mörkast.
  • Milou3
    Nr 3 på G skrev 2017-06-17 10:47:49 följande:

Försökt läsa ikapp lite för att lära känna er alla, skulle vara snällt och kul om ni alla ville köra en kort presentation om vem ni är och var ni befinner er i bebisbakandet  <3

Suck vilken evighet...11 dagar till BIM, verkar som de flesta av oss har BIM runt månadsskiftet

Börjat ta 1/4 magnecyl varje dag nu utfall jag är gravid för att se om det isf kan hjälpa, jag har ganska många mf/ma (6 st) bakom mig men med barn mellan dem. 

40 år med sambo på 39 år. Två barn med annan pappa på 12,5 och 10 år. Är på försök 10 med ett tidigt mf i december.

Väntar mens på onsdag. Tror dessvärre det blir minst ett försök till innan jackpot, har noll känningar. Uvi och nu en förkylning är det enda jag känner av. Testade neg på äl+9. Kommer inte testa mer förrän mens ev blir sen med 2 dagar!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-06-17 13:34:40 följande:

Jag är 40 år och det här var försök 13. Bim är 26/6. Yngsta pojken är snart 2.5 år.

Jag känner mig oerhört kissnödig. Men det är nog inte ett tecken så här tidigt.

Jo men det kan det vara!! Det var bland det första jag kände när jag blev gravid med dottern! Vilken äl är du på?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.