Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Monchichi skrev 2017-06-22 06:48:45 följande:

Ja ledighet den här tiden på året är ju inte fel heller, särskilt om du mår lite dåligt fast på ett bra sätt. Sommarstuga låter avkopplande!

Jag har mått bra och älskat att vara gravid. Bara foglossning jag dragits med och det har jag fått nu med. Men senaste tvillinggraviditeten blev jag sjukskriven på halvtid vid vecka 32 tror jag det var och skulle bli heltidssjukskriven i 34+ men då kom de ut, och det är mycket det jag vill undvika att vilan kommer för sent. Det vore ju så skönt om jag kan vara hemma och ta det lugnt istället för ligga på sjukhus med nyfödingar. I vecka 30 beräknas man vara lika stor som en fullgången med ett barn, och där är jag i början på augusti.Förstår att du hann bli nervös, men så underbart att det var bra den här gången! Svid låter inte kul, hoppas det går över fort.

Ha en bra dag alla!

Oj redan vid V.30 alltså! Då förstår jag verkligen att du behöver ta det lugnt innan. Foglossning är inte kul, det hade jag med.
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-06-22 09:38:14 följande:

Neeej men du, ta det lugnt, behöver inte betyda något <3 kramar

Jo, det har inte kommit mer men ena tutten känns mindre nu och jag sprang och köpte ett digitalt där det stod ej gravid. Inte haft värk alls men precis nyss började det mola på. Exakt samma tidpunkt som sist jag fick mf.

Blir så förbannat trött!!!
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-06-22 11:52:27 följande:

Men nä...såg ju så fint ut ditt plus och starkt för att vara så tidigt. Jäkla skit rent ut sagt! :( kram <3

Ja jag som var så otroligt lycklig :(

Köpte nyss två test till från Apoteket, deras egna, och det första visade bara jättesvagt. Ska testa i morgon igen och visar det ännu svagare eller inget så slutar jag med progesteronkrämen.
  • Milou3

Tack alla fina ni! Ska inte pesta ner tråden med neggo-snack. Men Iom att PE var rätt starkt ändå för 3 dagar sen borde ju ett digitalt visa gravid i dag om det är en bra grav på g.

Har ingen värk alls nu. Började mola lite under 5 minuter för några timmar sen. Inge mer rosa flytning. Och brösten är ådriga och svullna fortfarande men inte riktigt lika ömma som i går. När kommer blodet? När kan vi börja om liksom. Man är ju så ivrig på att börja om när man vet vart det är på väg.

• Milou3
    Monchichi skrev 2017-06-22 21:24:40 följande:

Milou3: Nej men åh så förvirrande, jobbigt! Plus på stickan, rosa flytning och ett digitalt med ej gravid, skumt. Skulle hcg verkligen sjunka så snabbt om det nu var plus och sen begynnande mf? Brukar det inte snarare vara tvärt om att det håller sig kvar högt? Ömma bröst och molvärk, det behöver kanske inte betyda mer eller mindre, det är väl individuellt och det känner du väl bäst själv om det är annorlunda. Men vad svårtolkat. Håller tummarna att det ändå är något tills motsatsen är ordentligt bevisad. Styrkekram tjejen!

Smurfen 11: Välkommen!

Tack :)

Ja det är väldigt förvirrande detta även om jag någonstans känner på mig att blödningen kommer dra i gång i morgon eller så.

När jag tog det digitala var kisset typ nästan genomskinligt, men då jag ändå kände så kraftiga symptom med brösten som svullnat, illamående och är ju i dag på BIM+1 så tog jag förgivet att det skulle stå gravid 1-2 iaf. Sen rusade jag till Apoteket igen och köpte deras egna, som visade ett plus men väldigt svagt.

Så visst har hcg sjunkit och det betyder ju mf, oavsett.

Har fortfarande ingen värk eller mer rosa flytningar.

Men helt klart mindre symptom. Vill bara att skiten ska dra i gång nu så man kan planera in ny äl!!

Och ska som sagt ringa gyn efter resan. Kolla upp mig och nämna mf. Kanske borde försöka införskaffa progesteronvagitorier?
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-06-22 22:19:25 följande:

Milou: Jag tror inte på mf förrän det in så fall blödit mera. Att få en rosa flytning är vanligare än man tror och detsamma med ömma bröst osv. Hoppas innerligt det inte är som du befarar.

Ni är för gulliga här.

Men vaknade nyss av rejäl kramp och kort därefter blod.

Men det kändes i hela kroppen i går kväll, nåt hade lämnat kroppen liksom.

Återigen får jag vara glad att det ändå skedde så snabbt.

Var riktigt ledsen i går men nu när blodet är här så kan vi börja räkna ner mot nästa äl och det känns ändå lite bättre i dag. Kanske berodde mf på att min äl skedde så tidigt? För sist jag blev gravid och fick mf hade jag äl på CD 11 eller 10. Inget att analysera egentligen.

Tar med mig Rosenroten på semestern och börjar på CD 3 denna gång!

Kram till er alla och tack för ert stöd. Och lycka till ni som räknar ner till BIM!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-06-23 12:32:02 följande:

Milou - så himla tråkigt, lider med dig. Orättvist! Kanske läge att fundera på att gå till gyn för utredning? Troligen är det "bara" otur men för säkerhets skull. Finns ju även ex. Letrozol att prova, om du nu skulle vilja prova något nytt.

Är bortrest så får kolla resten av tråden lite mer noga senare. Ska testa på måndag och väntan är sjukt påfrestande den här gången, mest eftersom jag vet att jag kanske får vänta flera månader på nästa chans. Och tiden rinner iväg...

Hoppas alla ni andra får en fin midsommar!

Ja jag ska ringa gyn på måndag, från Ibiza :)

De två gånger jag plussat i år så har jag varit sjuk ena gången och tatuerade mig första gången. Är väldigt sällan sjuk så misstänker att jag har för bra immunförsvar. Mf kommer typ 2-3 dagar efter bim.

Läste nåt att man kunde ta kortison för det. Sen även kanske testa trombyl, för när min mens kommer är det mycket små klumpar i. Kanske behöver nåt blodförtunnande? Strunt samma, ska ta upp allt detta med gyn! Måste få ordning på detta innan det är försent.
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-06-23 17:46:35 följande:

Kan nog vara bra att kolla upp med gyn. Skulle nog sjäv at och kolla upp om mitt immunförsvar kan vara orsak till varför jag inte så lätt blir gravid. Har bara sjuk den månaden jag blev gravid, innan dess är det flera år sedan jag var sjuk.

Har precis som du också klumpar vid mens men det har jag för mig är berodde på hur tjock slemhinnan är.

Är dock inte säker på om jag minns rätt men har för mig att jag läst att om slemhinnan är tjock då kan det blir mer klumpar men kan minnas fel. Har dock ätit albyl minor som ska vara blodförtunnande så i mitt fall beror det nog inte bara på det, utan möjligen också för bra immunförsvar.

Att bli gravid 2 ggr inom 10 månader när man fyllt 40 år känns ändå rätt "normalt". Speciellt då vi inte haft möjlighet att ligga så mycket pga sambons prestationsångest. Men att få 2 missfall så tätt inpå plusset känns vajsing. Och det måste jag ta reda på.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.