Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Sanna) skrev 2017-05-20 19:53:10 följande:

Jag tror det går bra. Du fortsätter ju smörja dagarna efter.

Åh hoppas!!! Inte för att jag har några som helst symptom men ändå.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-20 22:37:59 följande:

Har ni brukat känna av lite ömma bröst på äl+3?

Det låter ju knappast troligt... Jag har inte under de tidigare månaderna känt mer i brösten pga progesteronkrämen. Någon gång har jag känt av det vid bim men har egentligen aldrig haft särskilt ömma bröst förrän längre in i graviditeten och det har inte heller varit så illa. Ikväll känner jag av lite ömmande, så som jag känt någon gång dagen innan bim. Märkligt!

Åh men det låter ju positivt! Mina bröst blir mindre ömma av P-krämen. Kanske en graviditet på g nu :)

Själv sitter jag som på nålar här i sommarstugan och vill bara hem till krämen. Drömde att jag plussade starkt i natt, vilken lycka!!! Hoppas sååå att det var en sanndröm!
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-05-21 08:10:50 följande:

Vilken cd är du på? Garanterat ingen fara :)Mina bröst har alltid vart mindre ömma de ggr jag vart gravid, börjat först framåt v 6.

Men alla är sååå olika! Håller tummarna!

På äl+9 enligt temp och app men äl+10 om man går efter mesta molvärken som blev dagen efter positivt äl-test.

Äntligen hemma till krämen :)
  • Milou3
    WendelaW skrev 2017-05-21 09:11:15 följande:

Hoppas verkligen det var en sanndröm. Det skulle vara magiskt. 

Jag var illamående hela gårdagen och det ilade i magen. Tempen tog ett litet skutt uppåt idag så jag kunde inte hålla mig och tog ett test, ÄL+8 idag. Det var superblankt.  

Jaja, jag väntar vidare. Hoppet är ju inte ute.

BIM är utsatt på onsdag men kan vara någon dag senare då jag kör med progesteronkrämen.

Hade jag inte testat så tidigt så hade jag iaf testat på äl+8 jag med :) men hoppet är ju verkligen inte ute!!

Jag ska bannemig vänta tills mensen blir sen med att testa, om den inte dyker upp på fredag!)
  • Milou3
    Kawa77 skrev 2017-05-21 10:23:40 följande:

I vilken vecka är man "safe" om ni förstår vad jag menar? Ingen vet att vi planerar barn och jag undrar just när d e typ ok att berätta...min dotter blir ju först att få veta...vecka 12 el senare? *ler*

Om vi lyckas snart så kommer vi vänta så länge det går att vänta :) kommer ju bli svårt att dölja i sommar om man har bikini på sig och jag lätt svullnar upp.

Men iaf fram till V. 13-14
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-05-21 12:15:27 följande:

Lite uppdatering här. Har haft högre temp i två dgr nu men lägre än jag brukar ha efter ÄL men det kanske beror på att tempen vid ÄL var 36,41 mot normalt 36,5. Imorgon måste tempen öka för har jag samma temp imorgon som idag (36,67) då lägger inte FF ut ngn ÄL utan måste upp till 36,71 för att ÄL ska sättas ut.

Vi har vattensäng och den kan ju påverka tempen iom värmen från madrassen. Problemet är att jag sovit på vanlig madrass igår och blir väl till att göra det ett par dgr framåt för vår vattenmadrass visade sig hade börjat läcka.....

Alla andra dagar har jag sovit på vattenmadrassen, så tempen vid ÄL borde varit ändå lägre om jag sovit på vanlig madrass och då hade nog FF satt ut ÄL imorgon, även om tempen är samma som idag. För övrigt har jag kollat med ÄL stickor och i förrgår och igår visade både monitorn och vanliga stickor maximalt utslag, men idag inget. Flytningarna har också gått från äl sekret senast fred. till krämigt igår och idag. Tycker att ÄL borde varit och funderar därför på att börja med progesteron redan nu. Är så rädd för att jag har för lite av den varan iom min korta lutealfas så det känns säkrare så, vad tror ni, borde jag vänta tills imorgon för att se om FF satt ut ÄL?

Jag skulle vänta tills i morgon!
  • Milou3

Ligger i soffan med rejäl molvärk och små ilningar kring livmodertappen så har en känsla av att det dels inte blev nåt denna månad heller och att mensen kommer tidigare.

Total avsaknad av den "rätta" gravidkänslan, noll ömma bröst eller bröstvårtor och inget skärpt luktsinne. Har med andra ord inga symptom alls.

Det enda är att jag är sjukt trött men hey, har en hundvalp hemma och gått upp extra tidigt senaste veckan, så det har ju sin naturliga förklaring.

Fortsatt hög temp men den lär väl dippa om någon dag eller två. Fan! Att det ska ta sån jäkla tid detta!!

Men att ge upp existerar ju inte. Bara fortsätta försöka.

Känner iaf inte av pms alls denna cykel, får vara glad för det lilla :)

Sov så gott!

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-22 06:30:31 följande:

Milou: Det är ju skönt slippa pms:en. Det är ju bra med krämen.

Eftersom det ännu är flera dagar kvar till bim så hoppas jag för dig. Kroppen kan ju lura en. Jag har oftast inte haft samma känningar i alla graviditeter men oftast en slagskänsla "gravidkänsla" men den kanske man lätt kan missa i all vardagligstress?

Själv går jag som på nålar. Äl+5 och tiden går så sakta.Nu lyckades vi ju i alla fall pricka in äl, de övriga är gjorda på äl - dagen, men det betyder ju inte att det blir något ändå.

Visst är det vardaglig stress men jag är alldeles för medveten om dagarna nu nära bim och känner efter, klämmer på tuttarna, kollar tempen osv.

Förstår att du går som på nålar :) äl+5 är en bra tid mitt i allt. Hur lång lutealfas brukar du ha?

Skönt med en kort vecka ändå.
  • Milou3

En liten uppdatering från mig.

Äl+11, fortfarande noll symptom så kommer beställa nya äl-test i kväll.

Kvinnan från billigatester.se ringde mig i dag efter att jag mejlat dem ang mitt tidiga svagt positiva test.

Hennes förklaring var att det ÄR möjligt att testa positivt redan 5-6 dagar efter äl då deras test är känsliga och om ägget fäster/försöker fästa tidigt. Men att anledningen till att mitt test på kvällen blev negativt för att det inte fick fäste helt. Hon sa även att det nu är kört, om ägget inte klarar att fästa första ggn så dör det till slut. Bättre lycka nästa äl typ. Vet inte vad jag ska tro. Det som ändå får mig att tro lite på henne är det konstanta illamåendet jag kände 3-5 dagar efter äl samt halsbränna kvällen innan jag fick ett svagt plus. Och OM jag hade äl samma kväll som positivt äl-test gav utslag blev testet positivt på äl+7.

Tog ett test nyss ändå fastän jag bestämt mig för att inte göra det. Tvärnegativt.

Så nu kommer jag hetsäta godis, och skippa FL ett par dagar. Detta börjar bli förjävla deprimerande nu känner jag.

• Milou3
    WendelaW skrev 2017-05-25 08:31:34 följande:

Tack, jag ska ta ett test nu på morgonen så får vi se.

Gravidkurvor kan ju uppenbarligen se ut lite hur som helst. hehe

Håller tummarna för dig! Här har mensvärken dragit i gång rejält så räknar minuterna tills första depp-droppen kommer : /

Har bestämt mig för att lägga om min kost och livsstil rejält kommande cykel. Inget socker, alkohol eller nikotin.

Och börja med mitt juicande igen!

Hur går det för dig Sanna??
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.