38+ och försöker bli gravid.
bluebird6: Nej vad tråkigt besked, beklagar! Jag har sluppit dessa erfarenheter så saknar tyvärr råd, men förstår ilskan på kroppen. Önskar styrkan och modet att försöka igen kommer åter.
bluebird6: Nej vad tråkigt besked, beklagar! Jag har sluppit dessa erfarenheter så saknar tyvärr råd, men förstår ilskan på kroppen. Önskar styrkan och modet att försöka igen kommer åter.
Jobbigt med foglossningssmärta redan innan graviditet. Jag har ett bälte som går upp över magen så det är inget för dig nu Too tiki, men jag tycker ju det klämmer åt så att det är jobbigt att ha på sig.
Nykär: Lycka Till idag!
RUL idag och allt såg bra ut! Så lycklig och tacksam!!
Flyttad från 13/12 till 9/12.
Zora: Ja vad kul med en ökning!
Milou3: Åh så spännande! Hoppas hoppas det är er tur nu!
Nykär: Vad skönt att du verkar må så pass bra! Roligt! Jag känner nog inte heller att det är direkt jobbigare nu än tidigare, fast å andra sidan har jag varit gravid med jämna mellanrum sedan 2008, så jag kommer inte ihåg så mycket från då, mer än att jag älskade att vara gravid, det har jag nog alltid tyckt. Det klart det blir tyngre nu med två, men jag har ju gått igenom det också, så därför är det inte jobbigare nu. Nej jag kan verkligen inte klaga! V. 27 nu.
bluebird: Så skrapning idag... Tufft för dig! Hoppas det känns bättre efteråt och att du fått svar på dina frågor. Lycka Till!
Milou3: Oj, lider med dig också, att behöva kastas så mellan hopp och förtvivlan. Det låter ju som du äter bättre än de flesta. Men rökningen är väl förstås inte bra. Vet inte hur jobbigt det är att bara säga till sig själv att sluta röka, men jag googlade fram och läste det här dokumentet som kanske kan hjälpa till i tankarna: www.ferring.se/media/1602/rokning_fertilitet_080312.pdf
Jag bestämde mig ju däremot för att ändra kosten enligt LCHF för att förbättra min fertilitet med PCO och avsaknad av ÄL. Jag är tämligen övertygad att det hjälpte mig då jag med barn 1 och 2 gick på tabletter och sprutor, och sedan efter kostomläggning blivit spontant gravid inte mindre än tre gånger.
Lycka Till Milou3!
Idag ska jag på UL och se hur de små mår där inne.
Hejsan
Har varit på semester i några dagar och haft det skönt.
ÄL+8 idag, har den vanliga molvärken och onda bröst. Det enda som är lite annorlunda är att min temp stiger saktare än vanligt efter ÄL. Får se om det betyder nått.
Jag har BIM på lördag. Hoppas kunna hålla mig från att testa till på fredag men misstänker att det kommer hända redan imorgon.
Jag har inga större förhoppningar om att det ska ta sig denna månaden heller för jag har samma känsla som jag brukar ha innan mens Nu är jag bara på CD 18 och skulle få mens om 3-4 dgr om jag inte tillförde progesteron.
Är på ÄL+5 idag bara men har redan gett upp hoppet :( Vi skulle ju börja med IVF i Danmark till hösten men nu funderar vi ärligt på att vi kanske ska ge upp då det mest troliga är att äggkvalitén är det som strular och ÄD vill vi inte göra.
Tar det sig inte denna månad, vilket jag är säker på att det inte gör, då kör jag nästa månad med pergo. Tar det sig inte då heller, då har vi bestämt oss för att ta paus för det tär allt för mkt att månad efter månad se ett blankt test och med lite tur är det kanske det vi behöver för att få det efterlängtade plusset.....Ursäkta ett inte allt för muntert inlägg men jag är så trött på skiten. Har egentligen lust till att sluta med progesteronet så mensen kan komma igång, men vågar inte utifall att ett under håller på att ske.
Kram till er alla
Hej alla, jag hoppar in här hos er. Har precis haft ett missfall i v 12 : ( har varit otroligt jobbigt men nu är vi redo att så smått sätta igång igen.
oron är där hela tiden men jag ska försöka tänka att det ska gå vägen : )
Så, nu är enda minnet av denna grav skallebank från helvetet och sparsamma blödningar.
Allt gick iaf bra igår. Fruktansvärt jobbigt men nu är det gjort..
Läkaren ska skriva ut Lutinus istället för Crinone, tyckte jag skulle utöka med fragmin och sedan skulle han titta på det där med prednisolon.
Han sa själv att det var länge sedan han sysslade med infertilitet, men det går alltid att fråga någon tyckte han. Så han ska kolla upp medicinering på sin ände och så ska jag ringa när vi får plus igen. Har ju trombyl och prog över sedan tidigare.
Får se om vi vågar oss på att försöka igen och när..
De andra ggr har vi ju låtit det gå några månader emellan våra ihärdiga försök. Och det har ändå gått åt skogen..
Kanske skulle chansa direkt om blödningarna slutat i rimlig tid.
Så i dag kom mensen! Väldigt rinnigt och utan koagulerat blod som jag brukar ha. Vilket känns skönt.
Bokat en tid nu den 2:a augusti för koll. De gör tydligen ingen missfallsutredning där om man är över 38 år men hon kommer ändå kolla med vul och ta lite prover sa hon. Kör i gång med Rosenroten i dag. Har läst lite i tråden ang det där med aggressivt immunförsvar och även googlat en del och det stämmer ju in rätt bra på mig. Har mycket allergier samt förkylning- och pollenastma. Blir sällan sjuk. De gånger jag plussat senaste året så är det när jag varit sjuk. Och mina mf har kommit 2-3 dagar efter BIM. Så frågan är om jag inte borde börja knapra predisona direkt vid äl?
BIM idag eller imorgon. Inga känningar av varken mens eller graviditet...
Nån som vet hur det är med ÄL? de skrive rju att man ska skydda sig efter en skrapning för Äl kan komma igång 10 dagar efter. Men får man ÄL om man fortf har hcg i kroppen?
Gillar liksom att försöka göra barn men inte lätt att få tilld et med kvällstrött man och liten som ska sove mitt emellan. Gärna med en hand på var av oss:)
Då vill man att de ggr man får till räknas och att det åtminstone är chans på Ål.
Nu har jag sannolikt älkänningar, inte tempat eller testat, försöker hålla mig från sånt, tar ältest ibland, utan tänker om man har sex varannan dag bör det ju inte missas??
Däremot är svärföräldrar här nu, så då blir sambon alltid lite stel:), men imorse fick vi till det.
Imponerade av er som orkar testa både äl och med graviditetstest !
En del prat om vitaminer och kaffe hör jag här, hur mycket är för mycket kaffe då? Jag dricker t.ex en kopp på morgonen, sen är jag nöjd. En undersökning de gjort på möss rätt nyligen visade att koffein stör musklerna i äggledarna hos möss som ska föra fram ägget till livmodern, så viss försiktighet skulle man nog iaktta med kaffe. Och vi är rätt lika möss genetiskt sett.
Jag blir lite tokig på min sambo som nu på semestern dricker en mellanöl ibland nästan 3-4 gånger per vecka. Det är ju heller inte bra...nån som vet hur det blir med spermier då? Annars kan han ta kanske två öl per månad, fördelat på olika helger.
En del av er lyckas ju t.om få med era män på att käka vitaminer mm, det är ju kanon ! Har jag försökt men då blir han bara irriterad.
Jag testade, helt blankt. Som jag ändå kände på mig men jag var ju så nyfiken. Bara att invänta mensen.