Inlägg från: Monchichi |Visa alla inlägg
  • Monchichi

38+ och försöker bli gravid.

Too tiki: Vad bra ni fick till det denna ÄL, nu hålls tummar för er!

Milou3: Solstrecket syntes ju tydligt tycker jag. Hoppas det följs av ett fint plustest nu när bim är nära!

Nykär: 4 veckor går fort så här på sommaren, snart ligger du där för RUL! Jag har gått 23 veckor nu, så vecka 24 då. Läste någonstans att var beredd från vecka 25 med tvillingar, shit, det är ju snart! Hoppas verkligen de stannar inne längre än så!

Nr 3 på G skrev 2017-06-17 10:47:49 följande:

Försökt läsa ikapp lite för att lära känna er alla, skulle vara snällt och kul om ni alla ville köra en kort presentation om vem ni är och var ni befinner er i bebisbakandet  <3

Suck vilken evighet...11 dagar till BIM, verkar som de flesta av oss har BIM runt månadsskiftet

Börjat ta 1/4 magnecyl varje dag nu utfall jag är gravid för att se om det isf kan hjälpa, jag har ganska många mf/ma (6 st) bakom mig men med barn mellan dem. 

Välkommen! Jag är 40 och mannen 39 senare i år. Vi har 5 barn (-08, -10, -12, -12, -15) och nu efter ungefär ett halvårs försök blev jag gravid i januari med nummer 6 och 7. Är i vecka 23+, men har hängt kvar här i tråden.
  • Monchichi

Milou3 och Lykkeliv: Grattis tjejer! Fantastiska nyheter! Håller tummar att allt går bra nu! Trevlig semester Milou3

bluebird: Lycka Till idag!

• Monchichi

Jag håller med om att det är ett härligt gäng här och det är fin stöttning! Kul att kunna hänga kvar med er man "känner", och hoppas det inte ska såra någon att läsa om gravida. Sen vill jag ju gärna fortsätta heja på er som fortfarande kämpar också.

Spännande nu med flera som närmar sig bim och riktigt kul med två nya plus i tråden! Jag hoppas och håller tummarna att vi alla ska nå vårt mål till slut! Heja oss!

bluebird6 skrev 2017-06-21 11:14:00 följande:

Tack så mkt alla för lyckönskningar idag. 

Hittills allt bra! Vi fick se ett pickande hjärta på en riktigt minimini. Hjärta
    2.5 mm, så lite tidigare än vad jag trodde ca 5+6.
    Nu gömde den sig lite bakom gulkroppen, så vi får se vad nästa vul säger. 

Men vi kanske kan starta en +38 och äntligen gravidtråd. Eller? 
    Så behöver vi inte ta upp massa plats att prata om vul, graviditetsoro och så härinne. 

Hur roligt det än är för oss så kanske det gör ont i något hjärta som inte plussar denna månaden heller?! 

Men jag hänger gärna kvar och kikar hur det går för er andra.
    Snart året man kikat runt härinne och delat både plus, mf, Ma och komplikationer. 

Åh vad skönt att allt är väl så här långt! Tidigt men lugnande att få se ett pickande hjärta innan vecka 7, trodde det var då man som tidigast såg det. Hoppas allt går vägen nu! Har du nytt vul inbokat framöver?
    Milou3 skrev 2017-06-21 12:44:22 följande:
    Tack fina du :)

Det blir alkoholfri öl och goda juicer ist om allt går bra nu.

Illamåendet har sakta smygit sig på här nu ...
    Underbart med illamående, eller hur?! Av denna anledning tar man vad som helst. Det blir den bästa alkoholfria semestern nu!

Hur är det med övriga? Hägrar semestern snart? Jag jobbar juni ut och antagligen en bit in i juli. Sen vet jag inte om det blir mer jobb för mig så jag passar på. Skulle gärna jobba hela augusti också men kanske kroppen säger ifrån. Har läkarbesök om en knapp månad.
  • Monchichi
    Mawie skrev 2017-06-21 20:19:16 följande:

Wtf! Varför blöder jag!?

Mycket? Eller kan det vara sköra slemhinnor? Vilken dag i cykeln är du på?
  • Monchichi
    Milou3 skrev 2017-06-21 22:19:48 följande:
    Hur har du mått i tidigare graviditeter där du är nu?

Själv drar vi ju till Spanien på fredag natt men blir bara borta en vecka. Sen hem och jobba en vecka. Har sen ett glapp på 6 veckor innan det drar i gång igen. Så måste ragga mer jobb där i juli. Iaf de veckorna jag inte har mina barn. Fast nåt säger mig att jag kommer må som sämst rent illamående och trötthetsmässigt just de veckorna ... så kanske skönt att bara vara ledig.

Hyran måste ju in : / ah det löser sig tänker jag.

Lite sommarstuga och ev Köpenhamn blir det med :)
    Ja ledighet den här tiden på året är ju inte fel heller, särskilt om du mår lite dåligt fast på ett bra sätt. Sommarstuga låter avkopplande!

Jag har mått bra och älskat att vara gravid. Bara foglossning jag dragits med och det har jag fått nu med. Men senaste tvillinggraviditeten blev jag sjukskriven på halvtid vid vecka 32 tror jag det var och skulle bli heltidssjukskriven i 34+ men då kom de ut, och det är mycket det jag vill undvika att vilan kommer för sent. Det vore ju så skönt om jag kan vara hemma och ta det lugnt istället för ligga på sjukhus med nyfödingar. I vecka 30 beräknas man vara lika stor som en fullgången med ett barn, och där är jag i början på augusti.
    bluebird6 skrev 2017-06-22 06:09:51 följande:
    Ja, och det var en jättegullig läkare. Men när hon gjorde undersökningen sa hon att jag tittar först och så visar jag och pratar sedan. 
    Och det tog så låååång tid.
    Hann ju bli jättenervös. 
    Men då var det att den var så liten så hon ville mäta klart och så, men vi såg klart ett pulserande hjärta. Trodde inte heller det var möjligt så tidigt? 
    Förra gången såg vi i 6+6 och då tyckte läkaren att det var tidigt (inte bästa maskinerna) 
    Så jag hoppas att ett starkt pickande hjärta nu, betyder en stark graviditet.

Vul 10/7 igen.
    Ska lämna ett urinprov idag bara då jag tyckt det svidit lite. Och den skvätten jag lyckades få ur mig igår var ju egentligen tvungen att vara 4 h i blåsan, så det blir att lämna in morgonkiss. 
    Förstår att du hann bli nervös, men så underbart att det var bra den här gången! Svid låter inte kul, hoppas det går över fort.

Ha en bra dag alla!
  • Monchichi

Milou3: Nej men åh så förvirrande, jobbigt! Plus på stickan, rosa flytning och ett digitalt med ej gravid, skumt. Skulle hcg verkligen sjunka så snabbt om det nu var plus och sen begynnande mf? Brukar det inte snarare vara tvärt om att det håller sig kvar högt? Ömma bröst och molvärk, det behöver kanske inte betyda mer eller mindre, det är väl individuellt och det känner du väl bäst själv om det är annorlunda. Men vad svårtolkat. Håller tummarna att det ändå är något tills motsatsen är ordentligt bevisad. Styrkekram tjejen!

Smurfen 11: Välkommen!

• Monchichi

Milou3: Vad tråkigt med mens, men härligt att du ändå tar det bra och ser nya möjligheter! Helt rätt inställning! Önskar en fantastisk semester nu! Sol på dig!

• Monchichi

3hjärtan: Oj så jobbigt för dig, och svår väntan, förstår oron. Hoppas ändå det går bra på morgondagens vul!

emlavinga: Välkommen!

WendelaW: Typiskt med mens! Eller hur har det utvecklat sig med det abrupta slutet?

Too tiki: Har du vågat testa idag?

• Monchichi

Jag ställde mig på vågen igår och har gått upp 9 kg. Här är min första magbild, v. 24.

• Monchichi

Tack tjejer! :)

WendelaW: Nej, fy vad tråkigt! En klapp på axeln till nya tag i juli!

Too tiki: Äsch, men gravidsymptom kan vara lika, än lever hoppet tills motsatsen är bevisad.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.