Milou3 skrev 2017-06-21 22:19:48 följande:
Hur har du mått i tidigare graviditeter där du är nu?
Själv drar vi ju till Spanien på fredag natt men blir bara borta en vecka. Sen hem och jobba en vecka. Har sen ett glapp på 6 veckor innan det drar i gång igen. Så måste ragga mer jobb där i juli. Iaf de veckorna jag inte har mina barn. Fast nåt säger mig att jag kommer må som sämst rent illamående och trötthetsmässigt just de veckorna ... så kanske skönt att bara vara ledig.
Hyran måste ju in : / ah det löser sig tänker jag.
Lite sommarstuga och ev Köpenhamn blir det med :)
Ja ledighet den här tiden på året är ju inte fel heller, särskilt om du mår lite dåligt fast på ett bra sätt. Sommarstuga låter avkopplande!
Jag har mått bra och älskat att vara gravid. Bara foglossning jag dragits med och det har jag fått nu med. Men senaste tvillinggraviditeten blev jag sjukskriven på halvtid vid vecka 32 tror jag det var och skulle bli heltidssjukskriven i 34+ men då kom de ut, och det är mycket det jag vill undvika att vilan kommer för sent. Det vore ju så skönt om jag kan vara hemma och ta det lugnt istället för ligga på sjukhus med nyfödingar. I vecka 30 beräknas man vara lika stor som en fullgången med ett barn, och där är jag i början på augusti.
bluebird6 skrev 2017-06-22 06:09:51 följande:
Ja, och det var en jättegullig läkare. Men när hon gjorde undersökningen sa hon att jag tittar först och så visar jag och pratar sedan.
Och det tog så låååång tid.
Hann ju bli jättenervös.
Men då var det att den var så liten så hon ville mäta klart och så, men vi såg klart ett pulserande hjärta. Trodde inte heller det var möjligt så tidigt?
Förra gången såg vi i 6+6 och då tyckte läkaren att det var tidigt (inte bästa maskinerna)
Så jag hoppas att ett starkt pickande hjärta nu, betyder en stark graviditet.
Vul 10/7 igen.
Ska lämna ett urinprov idag bara då jag tyckt det svidit lite. Och den skvätten jag lyckades få ur mig igår var ju egentligen tvungen att vara 4 h i blåsan, så det blir att lämna in morgonkiss.
Förstår att du hann bli nervös, men så underbart att det var bra den här gången! Svid låter inte kul, hoppas det går över fort.
Ha en bra dag alla!