Inlägg från: Monchichi |Visa alla inlägg
  • Monchichi

38+ och försöker bli gravid.

Zora: Heja heja!

babba74 skrev 2017-06-25 17:03:32 följande:
    Vilken fin mage! Glad
    Hemflyttad skrev 2017-06-26 09:35:23 följande:
    Oj så fin mage! Glad

Tack tjejer!
    Nr 3 på G skrev 2017-06-25 17:03:13 följande:

Är det bara jag som inte har koll  på temp, inte kör med äl-test eller använder olika kosttillskott?

Vad bör man äta för att boosta

Jag varken tempade eller åt kosttillskott när vi försökte. Däremot har jag väl ätit mat som innehåller folsyra som ju är bra att det finns i kroppen. För övrigt åt jag enligt LCHF.
    Mawie skrev 2017-06-25 20:05:42 följande:

Har precis börjar med rosenrot, mer för att själv ha koll

på ägglossning.

Har oregelbundna menscyklar, så ville testa.

Vi testar under sommaren och skriver in oss på rmc till hösten igen, om inget händer före dess.

Jag har också alltid haft oregelbunden (om ens någon) cykel, men jag har konstaterad pco som stör ÄL. Därför gick jag över till LCHF-kost och då fick jag mens iaf, och uppenbarligen även ÄL.
    Hemflyttad skrev 2017-06-26 09:48:43 följande:

Ska sluta spamma tråden nu, men har varit borta och först nu kunnat läsa lite mer ordentligt.

Är idag ÄL+11, ska testa imorgon. Då borde ÄL-sprutan vara helt borta, det var den åtminstone förra månaden.

Har varit lite mer positiv den här månaden, har haft ungefär samma symptom som i januari när jag var gravid senast. Men igår tyckte jag att det började kännas precis som vanligt, så nu har hoppet sjunkit igen. Känner verkligen av anspänningen av det hela den här månaden, så sjukt jobbigt! Rynkar på näsan

Håller tummarna för ett plus för er imorgon! Spännande!
    Nykär15 skrev 2017-06-26 10:05:50 följande:

Update från mig, har vart utan Lutinus i snart en vecka och det går tack och lov bra, smörjer lite kvällstid med min ProgesterAll som jag ändå har hemma. Lyssnar på hjärtat på morgonen, det lugnar mig något otroligt. Känner ju av Grynet i vissa positioner på dagen, men kan ännu inte känna med handen på magen och har dessutom moderkakan i framvägg så kommer väl framöver. Så därför är det fortfarande viktigt att höra hjärtat slå på morgonen, men lyssnar bara några sekunder för att inte störa. Om 2 veckor och 3 dagar är det RUL, som jag längtar. 

Stör det fostret när man lyssnar med doppler? RUL närmar sig med stormsteg för dig, så fort det går, roligt! Har du berättat på jobbet nu?
    Mina barn har känt rörelser utanpå magen och dom vill krama magen och lyssna också, härligt när det är så. Jag ska till bm nästa vecka och lyssna och mäta magen för första gången.

• Monchichi
    Nykär15 skrev 2017-06-26 11:09:39 följande:

Ja barnet kan bli lite stört ju större det blir och hör ljudet av den, så försöker att bara lyssna tills jag hör det härliga galopperande ljudet, då är jag nöjd. 

Barnen är så glada, pratar med magen mycket, klappar den och pratar om framtiden och allt de vill göra med Grynet Hjärta de gör verkligen att man gläds och njuter mer när man ser deras lycka och förväntan inför att få ett syskon. 

Så mysigt för första riktiga bm-besöket med mätningar och lyssna på hjärtan. Ja vi har berättat på våra jobb, orkar inte försöka dölja magen mer då den är så stor redan. Går ju in i v 17 på onsdag. Tycker tiden går något fortare nu när man väl kommit lite längre iaf, men är fortfarande inte helt lugn..känner att denna graviditeten är väldigt mycket mer påfrestande psykiskt...fysiskt mår jag än så länge riktigt bra. 

Ja visst är det ganska skönt när man väl berättat och slippa försöka dölja, iaf när det passerat första 12 veckorna och mer därtill. Vad kul att dina barn är så entusiastiska! Förstår med din historia att det är svårt att slappna av. Hur är det med illamåendet nu?
    För egen del är oron över allt för tidig födsel tilltagande. Där jag befinner mig nu skulle ett barn kanske kunna klara sig men säkert med men för livet. Vill bara komma ett par veckor till framåt nu.

Sanna: Vad tråkigt med blankt test! Tumhållning ändå!

babba74: Kan inte blodblandad flytning passera för nidblödning då? Hoppas!

Hemflyttad: Svårt det där när du tagit ÄL-spruta, hur länge den påverkar resultatet. Jag hade nog hellre väntat ett par tre dagar till, även om det är tufft så klart. Hoppas på plus för er!

Too tiki: Jaha, jag trodde du var längre kommen än ÄL+11, då tycker jag du gör rätt i att vänta ett par dagar till med att testa! Om du grejar det.

Angående din vän så hade jag inte litat blint på testerna, utan inväntat ett vul, det känns ju iaf säkert.

HoppasPåEnTill: Tråkig sits att gå om varandra och missa en månads chans... Men som du säger, inte mycket att göra..

Mawie: Kan inget om rosenrot, men 37.9 låter ju å andra sidan som feber?

Zora: Hur mår du nu efter allt du varit med om på sistone?
  • Monchichi

Det var en del att läsa ikapp, kul! Vi tog lite spontanutflykter till huvudstaden och fjällen, men är nu tillbaka.

Zora: Vad skönt att det känns bättre även om det finns i bakhuvudet. Jag tycker du är tuff som vänder på synsättet och är tacksam över att kroppen är på gång igen. Hoppas ni snart är gravida igen!

Milou3: Äsch vad trist att få beskedet att återkomma om tre veckor. Väntan är ju inte vår starka sida. Men nu nära ÄL, heja er!

3hjärtan: Nej vad tråkigt att läsa att det blev mf, beklagar.

ElsaE: Välkommen!

Nr 3 på G: Nej vad tråkigt med mens! Önskar Lycka med nya tag!

Too tiki: Så tråkigt med blanka test! Hur mår du nu, och har mensen kommit?

Bluebird: Full förståelse för att det är tufft med en nära gravid med din bakgrund. Håller tummarna för dig den 10/7, det är snart!

HoppasPåEnTill: Jag säger som Milou3, kör på. Inte ofta jag märkt ÄL-flytningar, men det har gått ändå. Lycka Till!

Idag var jag till bm och hade sf-mått 32 i vecka 25+, så lite över kurvan som väntat. Två små hjärtan pickade på med 140 resp. 146 slag/min. Nu ska jag ha semester följande 5 veckor, så hoppas hinna vila lite mer.

• Monchichi

Hemflyttad: Hur går det för dig efter de svaga testerna, kom mensen? Kommer inte ihåg att jag läst det?

Milou3: Åh så tråkigt att ni inte fick till det och ska på varsitt håll nu. Så jobbigt att behöva hoppa över en cykel. Men ja simmarna kan ju leva upp till 5 dagar väl så viss chans finns ju även om jag förstår att du velat fylla på så klart.

Du får gärna häva ur dig galla här, förstår besvikelsen!

Men visst kan man väl ha samma chanser att bli gravid även efter mf? Jag tänker att efter graviditet har man väl lite större chans när kroppen känner igen sig? Trodde mig ha läst det. Då borde det ju vara lika efter mf. Hoppas!

ElsaE: Vilken dag är du på i cykeln?

Nr 3 på G: Gillar inställningen! När ÄL närmar sig så finns nytt hopp! Kör på nu och ett par dagar framöver, varannan dag eller hur gör ni?

Nykär: Var det nästa torsdag ni hade RUL? Jag vet att det närmar sig nu. Hoppas allt är bra! RUL är ju en stor milstolpe.

• Monchichi
    Too tiki skrev 2017-07-05 10:18:49 följande:

Hej tjejer,

Här kommer en liten uppdatering från mig :)

Är idag på cd 5 och först idag har jag börjat kunna ladda om efter att återigen blivit skitbesviken på att det inte blev något i juni månad :( Räknar med att få ÄL runt den 11-13 så några dgr kvar innan vi på allvar behöver försöka på nytt :) Har inte tagit vare sig RR eller MP denna månad för jag glömde av det och när jag väl kom på det idag visade sig att jag inga hade hemma. Har pergotime, men de är väl lite sent att börja med dem på cd 5, någon som vet?

Har inte haft tid att läsa igenom alla trådar och kan inte göra det nu heller för jag har massor att göra på jobbet. Men jag hoppas allt är bra med er alla och att någon fått ett + sen jag var här inne senast och att ni som redan blivit gravida mår bra.

Kram till er alla :) Hjärta

Åh nej att jag inte hann läsa en gång till igår. När jag åt pergo så var det dag 5 - 10, så det skulle gått. Men dag 6 som idag har jag inte hört, men vad blir konsekvensen att börja en dag sent? Jag vet inte. Det stimulerar ju från hjärnan att mogna ett ägg och eftersom du har egen ÄL så mognar ju ett ägg varje månad ändå. Eller tror du att det kommer för sent om man äter pergo för sent? Om man bara kunde svara.
    Milou3 skrev 2017-07-05 18:27:43 följande:

Tack snälla alla ni för pepp men det här börjar tära för mycket. Det är jobbigt nog att få flera mf men att sen min jäkla ( ja nu är vi i bråk också) sambo inte mäktar med att ens försöka dagen D gör mig så inihelskotta förbannad.

Lycka till alla ni andra. Kram

Åh så tungt just nu för dig och er! Lider med dig! Förhoppningsvis går hoppet upp igen, och att även din sambo blir taggad efter en månads paus. Minns inte om din sambo har barn sedan innan? Det är ju en så fantastisk upplevelse att få dela tillsammans. Du kan ju bli gravid också eftersom du fått plus nyligen. Önskar så att det känns bättre för dig snart!
    ElsaE skrev 2017-07-05 11:20:33 följande:

Milou - förstår att du är besviken :(

Ja det kan ju vara så att den är sen men kan den vara senare än 16 dagar?

Monchici - är på CD 16 (om man nu räknar första mensdagen som CD 1?)

Jag har haft senare ÄL än dag 16, för min cykel har legat på i snitt 35 dagar.
    Nr 3 på G skrev 2017-07-05 13:40:31 följande:
    Försöker få till minst varannan dag men med skiftjobb, 4 barn varav 2 st är sjuka just nu så är jag lycklig om vi lyckas öht ;)
    Det förstår jag, vilket pussel med skiftjobb också. Du har väl skrivit hur gamla dina barn är men jag minns inte. Sover de annars pålitligt när de väl somnat om de är friska vill säga?
    Miiala skrev 2017-07-05 21:18:51 följande:

Hej!

Hoppar in här jag å :) här känner man sig ju nästan som hemma :) känner mig nästan äldst i ett annat gravidforum :( (fick höra det av min arbetskollega att "är inte du för gammal" när jag berättade 2016 att jag väntade barn).

Har 3 barn från ett tidigare förhållande. Dom är 18, 19 å 21 år.

För ca 12 år sedan träffade jag mannen jag vill leva resten av mitt liv med å då kom även längtan efter fler barn :) tog ett tag innan vi lyckades få till det, men det slutade 2012 i mf :(  men 2016 föddes en efterlängtad son och nu vill jag ha en till :D så här försöker vi hejvilt ;)

Välkommen! Nä fy vad illa kommenterat av din kollega! Vilken annan ska bedöma det? Om folk kunde hålla sånt för sig själv! Bara för att hon uppenbarligen känner att hon är för gammal och inte skulle orka börja om så betyder ju inte det att det gäller alla. Jag hade känt mig ledsen av den kommentaren. Önskar dig all Lycka Till!

Idag har jag 100 dagar kvar till bf. Imorgon börjar jag räkan ner på tvåsiffrigt. För mig går tiden fort, men jag vet ju så väl att det inte känns så för oss alla, tyvärr. Jag mår bra men har foglossning och svårt att hitta bra sovställningar, det trycker redan på revbenen, men jag klagar inte, vet att vi alla gärna kan genom-"lida" detta. Hoppas så att alla här inne når vårt mål till slut!
  • Monchichi
    Too tiki skrev 2017-07-06 14:48:23 följande:
    Synd att du inte hann svara igår för jag hade knappt tid att gå in här på FL så jag lät bli att ta pergo, men nu vet jag att det kan fungera att ta dag 5-10 och det tackar jag för :)
    Som jag förstått det får man ÄL 5-7 dgr efter avslutad pergokur och iom att jag fick äl 6 dgr efter sista tabletten kanske det hade blivit för sent att börja på cd 6 för min del. Eller kanske t om helt lagom, för äggen är väl av bättre kvalité om de får vänta lite så frågan är om jag ska ta en ikväll ändå....Får fundera på det. Är inte hemma förrän 19 tiden så jag har en liten stund att tänka :) 
    Då skulle du få ÄL dag 16-18, ja det kan väl funka? I mitt fall när jag åt hade jag ju ingen egen ÄL, och fick inte det av pergo heller, men ditt ägg måste ju säkert ha börjat mogna, ja jag hade säkert chansat och tagit dag 6-10 (jag skrev ju fel i tidigare inlägg, dag 5 - 9 skulle det ju vara). Jag fick nog ÄL runt dag 21 senast som jämförelse, nu när jag blev gravid. Sen är det väl förstås individuellt som med det mesta men ändå. Hur många kurer har du hemma, eller kan du få fler utskrivna också nu när du flyttat (och kontaktat någon ny klinik?)? Eller är det fortfarande Danmark?
    Anonym (Sanna) skrev 2017-07-06 11:12:42 följande:

Heja dig Monchichi! Foglossning är inte att leka med så du kämpar på bra. Tycker det är fascinerande att du väntar tvillingar igen. Du vet liksom vad du har att vänta (och hur mycket omkring sig och runt det blir med två bebisar). Milstolpe med 100 dagar till bf. Hoppas de små stannar i magen länge nära bf. I vilken vecka blev det sist?

Tack! Ja det är stort att få vara med om detta en gång till, verkligen! Det är stort att vänta ett barn, och nu är det två, igen. Mina tvillingtjejer kom i 34+4, så 10 veckor dit.
  • Monchichi

emlavinga: Grattis till plus!

Nr 3 på G: Vad tråkigt med sjuka barn, och nu under sommaren och allt när det är varmt och bakterierna trivs. Hoppas de är bättre snart, och att ni lyckas få till det trots omständigheterna.

Zora: Spännande ändå, det kan ju bli något redan nu! Hoppas!

Antog: Grattis!

Milou3: Har det redan gått tre veckor? Jag hoppades att du skulle boka in något med gyn, då kanske det känns lite bättre nu? Hoppet är det sista som överger en. Hoppas du och sambon är sams igen också.

Mawie: Äsch för mensen, så synd!

KarinIngrid: Grattis grattis!

Wow, 3 plus sista dagarna, bra utdelning!

Too tiki: Hur går det för dig?

• Monchichi
    Anonym (Sanna) skrev 2017-07-09 08:46:00 följande:

Milou det kan ju gå två dagar innan. Håller tummarna!

Fast jag förstår det känns hopplöst. Kanske är det så att det krävs mer pricka äl med åldern? Vad tror ni andra? Ni som är gravuda nu. Hur nära äl sexade ni?

Vi har oftast fått till det tre eller två dagar innan äl och jag tror vi måste pricka närmare för att det ska ta sig. Pga olika omständigheter så har vi inte lyckats pricka in. Det är inte alltid jag får med mig mannen heller. Tidigare har jag bara blivit gravid dagen innan äl och på själva äl dagen.

Nu missade vi igår så jag får försöka få med honom ikväll. Idag är det trådigt (äggvite) och äl imorgon (eller ev tisdag). Ska testa senare idag. Igår var ett svagt streck negativt.

Nu kör vi!

Jag vet faktiskt inte hur nära inpå ÄL vi lyckades eftersom jag inte vet när jag har ÄL, men vi hade planen varannan dag från ca dag 13-14. Det kan väl ta en dag att nå fram till ägget också?
    HoppasPåEnTill skrev 2017-07-09 18:47:33 följande:

Hej allihop.

Har semestrat och varit bortrest så denna cykel är helrörig. Men, jag har inte ägglossat. Cykeln brukar vara 28-32 dagar men nu är jag på cd 26 och har fått väldigt halkig och riklig flytning. Dock inte stretchig. Borde jag göra en insemination till den här cykeln eller är det kört?

Oj, jag kan inget om tempning, utan har mer tänkt varannan dag och hoppats på det bästa. Hur väl kan man lita på tempningen?
    babba74 skrev 2017-07-09 22:31:26 följande:

Min sambo sa idag att han inte vet om han vill det här nåt mer :( han tycker det är så stort fokus på att bli gravid och att det är så mycket upp och ner varje månad. Att vi kanske ska vara nöjd med de barn vi har. Känner mig ledsen för det är ju det jag vill allra mest, få ett gemensamt barn med honom. Men han har ju rätt i att det tar mycket energi och kraft. Så nu ska vi ta en paus från allt och förhoppningsvis ändrar han sig. Hoppas verkligen det för jag vill ju det här så gärna.

Lycka till allihopa, håller tummarna för många plus i sommar!

Oj så jobbigt att få det beskedet. Hoppas han ändrar sig!

Milou: Hoppas du får bra nyheter idag när du ringer gyn.

bluebird: Lycka till idag! Visst var det vul idag?
  • Monchichi
    Milou3 skrev 2017-07-10 11:35:47 följande:

Ringt gyn. Inga tider än, skulle återkomma om två veckor igen :(

Men glädjande nog så kostar det bara 350:- för en utredning! 4000:- om jag hade gått privat.

Semester nu i 5 veckor så ska fokusera på att må så bra som möjligt. Var nyss ute på en lång pw med doggy :) Nu blir det en hälsosam sallad och någon film. Även om jag räknar bort denna cykel mentalt då vi enbart fick till sex dagen innan glad gubbe så finns det ju en pyttechans att det skulle kunna bli ett plus, så jag håller i den gnutta hopp hårt i famnen och kommer nog testa fram mot fredag, då äl+10 eller 11, beroende på hur snabbt ägget släppte. Inte tempat denna gång.

Men vad tusan att du får vänta igen! Irriterande! Dumt att inge hopp med tre veckor om det inte går att hålla i semestertider. Hoppas på er tur om ytterligare två veckor, eller ännu hellre denna cykel förstås!

Too tiki: Bra idé med varannan dag, det tror jag också på, så har vi kört.

Sanna: Heja heja ikväll!

Hemflyttad: Oj vad lurigt för dig. Inga råd här heller som aldrig äl-testat, utan bara kört på och hoppats på det bästa. Fortsätt sexa varannan dag är väl mitt råd, så finns det simmare där om ett ägg släpper.
  • Monchichi
    Zora skrev 2017-07-11 08:06:55 följande:

Jag tror att jag har plussat igen... men det är så svagt, är på Äl +15.

Åh grattis grattis! Det var roliga nyheter så här på morgonen!
    Anonym (Sanna) skrev 2017-07-11 07:18:04 följande:

Blev inget alls så denna cykel är förstörd. Om äl var i natt så var vårt senaste sexande fyra dagar innan alldeles för tidigt. Suck! Nu är det jag som är less och vill kasta in handduken. Blir ju inga barn om man inte har sex i rättan tid.

Sanna: Nä blä vad tråkigt Hoppas det fyra dagar före räcker, det kan det ju göra.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.