Too tiki skrev 2017-07-05 10:18:49 följande:
Hej tjejer,
Här kommer en liten uppdatering från mig :)
Är idag på cd 5 och först idag har jag börjat kunna ladda om efter att återigen blivit skitbesviken på att det inte blev något i juni månad :( Räknar med att få ÄL runt den 11-13 så några dgr kvar innan vi på allvar behöver försöka på nytt :) Har inte tagit vare sig RR eller MP denna månad för jag glömde av det och när jag väl kom på det idag visade sig att jag inga hade hemma. Har pergotime, men de är väl lite sent att börja med dem på cd 5, någon som vet?
Har inte haft tid att läsa igenom alla trådar och kan inte göra det nu heller för jag har massor att göra på jobbet. Men jag hoppas allt är bra med er alla och att någon fått ett + sen jag var här inne senast och att ni som redan blivit gravida mår bra.
Kram till er alla :)
Åh nej att jag inte hann läsa en gång till igår. När jag åt pergo så var det dag 5 - 10, så det skulle gått. Men dag 6 som idag har jag inte hört, men vad blir konsekvensen att börja en dag sent? Jag vet inte. Det stimulerar ju från hjärnan att mogna ett ägg och eftersom du har egen ÄL så mognar ju ett ägg varje månad ändå. Eller tror du att det kommer för sent om man äter pergo för sent? Om man bara kunde svara.
Milou3 skrev 2017-07-05 18:27:43 följande:
Tack snälla alla ni för pepp men det här börjar tära för mycket. Det är jobbigt nog att få flera mf men att sen min jäkla ( ja nu är vi i bråk också) sambo inte mäktar med att ens försöka dagen D gör mig så inihelskotta förbannad.
Lycka till alla ni andra. Kram
Åh så tungt just nu för dig och er! Lider med dig! Förhoppningsvis går hoppet upp igen, och att även din sambo blir taggad efter en månads paus. Minns inte om din sambo har barn sedan innan? Det är ju en så fantastisk upplevelse att få dela tillsammans. Du kan ju bli gravid också eftersom du fått plus nyligen. Önskar så att det känns bättre för dig snart!
ElsaE skrev 2017-07-05 11:20:33 följande:
Milou - förstår att du är besviken :(
Ja det kan ju vara så att den är sen men kan den vara senare än 16 dagar?
Monchici - är på CD 16 (om man nu räknar första mensdagen som CD 1?)
Jag har haft senare ÄL än dag 16, för min cykel har legat på i snitt 35 dagar.
Nr 3 på G skrev 2017-07-05 13:40:31 följande:
Försöker få till minst varannan dag men med skiftjobb, 4 barn varav 2 st är sjuka just nu så är jag lycklig om vi lyckas öht ;)
Det förstår jag, vilket pussel med skiftjobb också. Du har väl skrivit hur gamla dina barn är men jag minns inte. Sover de annars pålitligt när de väl somnat om de är friska vill säga?
Miiala skrev 2017-07-05 21:18:51 följande:
Hej!
Hoppar in här jag å :) här känner man sig ju nästan som hemma :) känner mig nästan äldst i ett annat gravidforum :( (fick höra det av min arbetskollega att "är inte du för gammal" när jag berättade 2016 att jag väntade barn).
Har 3 barn från ett tidigare förhållande. Dom är 18, 19 å 21 år.
För ca 12 år sedan träffade jag mannen jag vill leva resten av mitt liv med å då kom även längtan efter fler barn :) tog ett tag innan vi lyckades få till det, men det slutade 2012 i mf :( men 2016 föddes en efterlängtad son och nu vill jag ha en till :D så här försöker vi hejvilt ;)
Välkommen! Nä fy vad illa kommenterat av din kollega! Vilken annan ska bedöma det? Om folk kunde hålla sånt för sig själv! Bara för att hon uppenbarligen känner att hon är för gammal och inte skulle orka börja om så betyder ju inte det att det gäller alla. Jag hade känt mig ledsen av den kommentaren. Önskar dig all Lycka Till!
Idag har jag 100 dagar kvar till bf. Imorgon börjar jag räkan ner på tvåsiffrigt. För mig går tiden fort, men jag vet ju så väl att det inte känns så för oss alla, tyvärr. Jag mår bra men har foglossning och svårt att hitta bra sovställningar, det trycker redan på revbenen, men jag klagar inte, vet att vi alla gärna kan genom-"lida" detta. Hoppas så att alla här inne når vårt mål till slut!