38+ och försöker bli gravid.
Har idag haft kraftig molande värk i tjejmagen. Beror troligtvis på att jag tagit mer kräm denna månad, precis lika illa som det blev första månaden med Pergo för min del. Jag tog lika mkt kräm förra månad fast inte direkt, så jag vet inte om det kanske hade varit bättre att öka mängden successivt, eller om jag helt enkelt har mer progesteron i kroppen av mig själv denna månad. Är bara på ÄL + 4 så något annat kan det knappast vara.
Vi startar flytten om 2 1/2 v om allt går som vi tänkt oss. Sen kommer vi försöka bli klara med allt måndag 15 maj för då börjar jag på min nya arbetsplats. Tror vi ligger bra till för så gott som allt är klart redan nu.
Hur går det för dig?
Tack, jag mår ganska bra nu. Känner inget av sticket som jag gjorde första dagen efter (som blåmärke kändes det utanpå), men tar det fortfarande lite lugnare, inga lyft av minstingen och har inte tränat något än heller. Idag ska jag dock ut och gå lite med tvillingarna i skogen, men det blir inte allt för ansträngande. Läkaren sa lyft inte tungt samma dag, men jag har tagit det säkra före det osäkra och utökat restriktionerna några dagar.
Hörni, det här med zink ...
Min sambo tycker vitamintillskott och dylikt är "onödigt" men åt RR med mig för han också mådde bra av de.
Vi fick ju nyss reda på att hans syster (42 år) med man (50år) blivit gravida. Och drygt en månad innan de blev gravida var vi och hälsade på dem och de bjöd på väldigt mycket ostron. Vi åt inte så mycket men systerns man åt sjukt mycket. Och det är ju mycket zink i ostron!
Nämnde det för min sambo i går och strax efter tog han en zinktablett!! :) hurra hoppas han ger zink ett försök nu för jag tror faktiskt att han kanske har brist på det! Iom måttligt sexintresse. Han har även ganska mycket problem med magen och klagar en del på ledvärk.
Vad äter era män för att hjälpa fertiliteten på traven?
Äter själv en multivitamin, b-vitamin, d-vitamindroppar, 2msk vetegroddsolja per dag ( innehåller omega och e-vitamin samt RR. Bör jag ta en extra zink?
Ska även försöka sluta med kaffe helt. Såå svårt bara.
Angående moderkaksprov, NIPT, KUB: Jag tror mig ha läst att moderkaksprov har något högre risk än fvp, men man kanske får ut mer information? Vet du Betty20 varför det rekommenderades?