Inlägg från: Monchichi |Visa alla inlägg
  • Monchichi

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Sanna) skrev 2017-04-09 07:26:34 följande:

Bra Milou3 du kunde utmana dig igår och fixa det. Fint med blommorna på plats också.

Jag har Artic root denna gång. Förra omgången var det rosenrot forte (Bioroot).

Det blir nu fjärde gången med rosenrot för mig. Kom på att jag har ju ätit tre omgångar.

Jag tycker alla gravida ska stanna kvar för det är ju roligt följa er och höra hur det går.

Tack, känns skönt att höra
  • Monchichi

Nu är jag tillbaka efter en veckas påskledigt i snön och fjällen. Mycket skidåkning har det blivit och de flesta barnen har varit så nöjda. Avslutade med en natt med kräkor för mellanbarnet, och ingen sömn för mamma och pappa så vi åkte hem en dag tidigare, men vi är så glada för dagarna vi fick.

Too tiki: Vad synd, hade hoppats få läsa ett plus från dig. Hur mår du?

Nykär och Milou3: Såg ni diskuterade om att berätta om graviditeten och att vänta till RUL. Vi hade ju tänkt vänta tills dess denna gången också. Gjorde det med första barnet, och då var det inga problem, magen kom sent, men sen syns det ju tidigare..Femte barnet väntade vi också till RUL även om folk misstänkte tidigare. Nu när det blev tvillingar igen har magen blivit stor snabbt, så mycket svårt att dölja. Trots det har vi bara berättat för farmor och morfar. Farfar har frågat farmor men hon har inte bekräftat, men han tror på ny bebis. Det hade varit skönt att vänta om något går fel, men samtidigt lättare med lite stöd om de vet runt omkring, svårt. Jag har alltid varit för att vänta länge, men nu är det svårt. Övriga nära runt omkring har vi inte träffat på sistone, men alla kommer ju misstänka när vi ses nästa gång. På jobbet vet jag inte hur jag ska göra. Jag är ju hemma och är fl nu mars-april, och vi kommer inte hinna få svar på fvp innan jag är tillbaka på jobbet, hade verkligen velat veta åtminstone det innan jag säger något där.

Nykär: Jobbigt med illamående, men har inte ens tänkt på åksjukemedicin. Jag mår fortfarande illa, och har just passerat 14 veckor.

Alla i tråden: Ta hand om er! Hoppas påsken varit äggrik för er som var nära ÄL

• Monchichi

Milou3: Misströsta inte! Jag fick inte heller ömma bröst, inte ännu iaf och nu är jag i vecka 15. Det finns fortfarande goda chanser, jag håller tummarna för dig!

Lykkeliv: Jag vet det är nedlåtande att få minus, men hoppas som övriga att du bara testat för tidigt.

Too tiki: Hur mår du med allt runt omkring dig? Imponerad att ni orkar med att göra bebis, men det kanske skingrar tankarna lite också. Kan ni inte bara köra på utan tester för att slippa ett stressmoment, eller sätter kontrollbehovet stopp för det? Hoppas på er tur nu!

Nykär: Jobbigt med sånt kraftigt illamående, men samtidigt skönt i din vecka om du förstår hur jag menar? Mitt illamående är inte lika intensivt längre tänker jag på när jag läser hur du mår.

På onsdag gör jag fvp. Är inte orolig över själva provtagningen, men påföljande vecka blir ju desto värre fram till provsvar.

• Monchichi

Oj vad ni hinner skriva mycket!

Too tiki: Knepigt med din äl, när sker/skedde den? Tråkigt med ovisshet. Men som ni verkat jobba på om kvällarna så ska det ju finnas simmare när det är dags vad det verkar.

Nykär: Inte långt kvar till VUL nu, spännande! Vi kanske får något slags svar samma dag du och jag.

Lykkeliv och Milou3: Håller tummarna för plus för er!

Rosenlarv: Fy vad otäckt du skulle gå igenom. Det låter dramatiskt med smärtan och blodet. Kan det bli så där även i tidig graviditet, vet du?

Jag har tagit fvp nu på fm, och sett två små sprattelbebisar. Nu känner jag som lite träningsvärk nästan i magen och tänkte ta en lugn eftermiddag så bra det går med mina 5 andra underverk hemma. Nu börjar en långsam väntan på provsvar, typiskt det är en extra helgdag också. Denna gång ville sambon veta kön, så jag gick med på det om han lovar att hålla tyst. Får se hur det går med det. Jag tycker ju själv att det är så spännande att få suga på den karamellen tills förlossningen.

• Monchichi

Tack för tummar!

Hemflyttad skrev 2017-04-26 14:18:24 följande:

Monchichi - vad mysigt att se bebisarna. Skönt att det gick bra. Håller tummarna för ett snabbt och bra svar!!

Känner mig inte helt övertygad om att din man kommer att lyckas hålla könen hemliga hela vägen ...! Flört

Haha, inte heller helt övertygad. Det blir ju svårt att prata namn och så när en vet. Idag säger han sig vara 100% säker att inte säga något iaf.
    Too tiki skrev 2017-04-26 14:29:27 följande:

Jadu, den som vet när/om jag haft ÄL :) Har fortfarande molvärk men sekretet är krämigt så ska jag gå på det och stickan i morse är ÄL över men då ska tempen gå upp i morgon. Kommer fortsätta testa tills tempen går upp och ÄL satts ut av appen. Hoppas tempen stiger imorgon annars blir jag tokig på min kropp!

Åhhh, så härligt att du fått se småttingarna och att provet gick bra :) Håller tummarna att allt ser bra ut när provsvaret kommer och att väntan inte känns allt för lång, även om jag misstänker att det kommer gå i snigelfart.
    Hoppas din man kan hålla tyst om könen så det blir en överraskning för dig vid förlossningen :) Vilken vecka är du i nu och hur mår du för övrigt? Har svårt för att hänga med i tråden nu.

Tokig på kroppen blir man! Men tänk vad fantastisk den samtidigt är, vad den kan åstadkomma!
    Det är inte lätt att hänga med vad som händer alla, du är förlåten Särskilt jag som inte skrivit så mycket nu på slutet. Jag ska vara i 15+3 idag. Det är mest illamående jag fortfarande dras med, men jag tar det. Det har minskat iaf. Just nu dock känner jag mig extra försiktig, och vill helst vara stilla så hålet får läka idag.
    Milou3 skrev 2017-04-26 14:31:52 följande:
    Vad mysigt det låter med två sprattelbebisar!!:)

Vad är det för kön på de fem ni har hemma?

Håller tummarna för ett fint provsvar.
    Vi har två pojkar (8½ och 6 år) och tre tjejer (4½, 4½ resp. 22 mån). Så jag känner ju att könen spelar ju absolut ingen roll, eller det hade jag väl känt oavsett hur skaran sett ut. Det är ju barn och inte kön man får. Men sambon ville veta denna gång, nyfiken. Han var ju inte riktigt med på att vi skulle försöka nu igen, och när det då dessutom visade sig vara tvillingar så blev alla känslor dubbla. Nu har det ju lagt sig lite och börjat sjunka in till mer spännande, men jag kände väl lite att jag ville möta honom halva vägen. Han tycker mycket att allt blir som jag vill.
  • Monchichi
    Nykär15 skrev 2017-04-26 15:38:33 följande:

Mysigt se de små! Hoppas få se en som sprattlar lite nästa vecka med :) och jag hoppas ditt provsvar kommer riktigt snart, förstår det är jobbigt att vänta på.

Jag kommer inte kolla kön, har gjort det dom andra gångerna..men nu vill jag testa att bli överraskad och det är vi eniga om. Spännande se om din man kan hålla tyst, men det gör han säkert! Ändå bra möta han halvvägs, tror männen lätt känner sig utanför i allt detta...

Provet ska odlas och så är det helgdag på måndag så svar kommer väl tidigast onsdag, det är jag medveten om. Senast tog det en vecka att få svar. Ja sen är det ju bara att hoppas man slipper telefonsamtal från okänd, för är det dåligt ringer de istället för skickar brev.

Jo jag tror det också att männen känner sig lite utanför i detta, det var därför jag tveksamt gick med på hans vilja.
    Too tiki skrev 2017-04-26 15:43:20 följande:
    Ja kroppen är verkligen fantastisk men jag är mest besviken på min kropp nu iom att vi försökt så länge utan att komma i mål så att säga. Känns ibland som jag bara vill kasta in handduken och idag är en sådan dag, mest pga tempen inte gått upp som den brukar dagen efter ÄL test....Försöker intala mig att RR gör så kroppen väljer att ägglossa en dag senare och hoppas innerligt på tempökning imorgon, blir det inte så är det första gången som min ÄL uteblir efter det att jag började testa och tempa. Innan vet jag ju inte hur det var men kan säkert ha varit utan ÄL flera månader utan att ha vetat om det före jag började med Pergo. Skulle det vara så att jag ingen ÄL får denna månad tror jag nog att vi får ta en tur till Danmark så jag får en ny omgång Pergo för det verkade ju fungera för min del en månad...Men först minst en månad utan några hormoner för jag känner att jag inte riktigt orkar med det nu, blir liksom för mkt med allt annat. Synd att tiden rusar iväg bara för snart är jag 45 år och jag sa förra året att blir jag inte gravid innan dess, då ger vi upp...bläää (ursäkta mitt pestiga inlägg men känner inget hopp just nu).

OJ! Känns inte alls som det var längesedan du fick positivt, tiden rusar verkligen iväg nu när vi är mitt upp i flytt och allt vad det innebär! FörvånadSe till att ta det lugnt idag så såret får läka, kramar Hjärta
    Tack! Jag ska försöka ta det lugnt idag med. Är mycket mer nojjig denna gång än för två år sedan. Tyckte jag anade lite fostervatten igår kväll och vågar knappt gå på toa nu, nummer två vågar jag absolut inte. De sa jag skulle höra av mig och få komma in på kontroll om vattnet skulle gå på kvällen t.ex. Men jag har inte känt något mer sen. Den ökade missfallsrisken ligger inom de närmsta två veckorna så jag vill ju helst de ska passera så snabbt det bara går, men tiden går ju inte att påverka.

Hoppas verkligen din ÄL varit nu, men det verkar väl lovande med tempökningen. Har du börjat smörja? Håller tummar att du slipper fundera på Danmark och Pergo.
    Rosenlarv skrev 2017-04-26 16:50:09 följande:
    Åh vad härligt med två små! Det kan hända även när man är gravid men jag är inte det. De testade på gynakuten. Skulle även vara för tidigt att se om jag är det. Det jag hade heter tydligen corpus luteum cysta och bildas efter ägglossning från den blåsa som släppte ägget. Kallas öven gulkroppscysta. Den blev blodfylld och sprack vilket ledde till blod i buken och fruktansvärda smärtor.
    Bra bakgrund du fick. Det var så jag tänkte att du kanske kunde vara gravid eftersom det var lite osäkert med din cykel. Hoppas ändå att det var för tidigt då med tanke på testet du gjort nu.
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-26 20:24:27 följande:

Jag har precis försökt läsa ikapp migTur dupåktein.jag svarade dig Tootiki (här ovan) hade jag missat att det var kvar fler sidor. Såg sen dina andra funderingar men jag tror tempen går upp imorgon.

Jag mår bra. Nu ikväll har jag hålligång nertill, alltså mycket molvärk. Jag borde vara på äl+7/8. Mannen tror att mensen är på gång för att han tycker jag är sur men så är inte fallet. Bim borde vara kring 2/5. Jag känner inget särskilt än.

Jag har hört talas om den lila färgen där nere vid graviditet och har tom sett det själv en gång.

Rosenlarv: så obehagligt med cystan. Tur du åkte in. Jag hade mycket ont i höst och var lite orolig för cystor men det upphörde innan jag hann kolla upp det.

Spännande Monchichi att mannen vet men inte du. Härlig barnaskara du har.

Tack! Ja det är underbart! Åh, hoppas det är äggfästning och det blir plus nu! Jag har heller aldrig känt något så tidigt.

wa76: Kul att höra från dig. Hoppas allt gått bra med flyttbestyren. Du är ju mig hack i häl. Spännande med snart KUB! Lycka Till!

MammaPippi: Lycka Till på KUB ni också!
  • Monchichi

Milou3: Vilken dag är du på nu igen? Jag har alltid testat på morgonurin, men har som sagt inte heller känt något före. När jag tagit mina test har jag ju varit på ca v.6+ och mått illa en vecka, men inget före det, så inte konstigt att inte känna något. Denna gång kikade jag efter mörkare vårtgårdar, men det var inget jag kunde se och gå på. Trodde jag kunde fått något tecken, men icke.

• Monchichi

Milou3: Oj att du vågar gå ut och dricka vin när det kan vara något. Men du hade någon dag kvar till bim och då ska man väl kanske leva som vanligt. Härligt att träffa vänner! Hur har det gått? Testat nu på morgonen?

• Monchichi

Milou3: Nej, vilket skit också, mens! Hur gamla var dina barn? Minns inte, sov de inte så bra på kvällarna heller? Våra sover ju allt som oftast när de väl somnat för kvällen, och det brukar vara före 20.30 för alla, så det är ju helt ok. Men jag förstår det känns inte så bra om de inte sover pålitligt så det blir svårt få till det. Hoppas det löser sig när det är dags! Du får ta på det snyggaste så han inte kan motstå dig!

Sanna: Nä men vad typiskt att han ska vara bortrest när det gäller. Hoppas ÄL kommer lite senare så han hinner hem när det beger sig.

Too tiki: Hur känns det för dig? När flyttar ni?

Betty20: Hoppas lyckan är med er igen inom snar framtid. Det brukar väl snarare bli kortare cykler när vi blir äldre så 32 dagar gör nog inget?

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.