Nykär15 skrev 2017-04-26 15:38:33 följande:
Mysigt se de små! Hoppas få se en som sprattlar lite nästa vecka med :) och jag hoppas ditt provsvar kommer riktigt snart, förstår det är jobbigt att vänta på.
Jag kommer inte kolla kön, har gjort det dom andra gångerna..men nu vill jag testa att bli överraskad och det är vi eniga om. Spännande se om din man kan hålla tyst, men det gör han säkert! Ändå bra möta han halvvägs, tror männen lätt känner sig utanför i allt detta...
Provet ska odlas och så är det helgdag på måndag så svar kommer väl tidigast onsdag, det är jag medveten om. Senast tog det en vecka att få svar. Ja sen är det ju bara att hoppas man slipper telefonsamtal från okänd, för är det dåligt ringer de istället för skickar brev.
Jo jag tror det också att männen känner sig lite utanför i detta, det var därför jag tveksamt gick med på hans vilja.
Too tiki skrev 2017-04-26 15:43:20 följande:
Ja kroppen är verkligen fantastisk men jag är mest besviken på min kropp nu iom att vi försökt så länge utan att komma i mål så att säga. Känns ibland som jag bara vill kasta in handduken och idag är en sådan dag, mest pga tempen inte gått upp som den brukar dagen efter ÄL test....Försöker intala mig att RR gör så kroppen väljer att ägglossa en dag senare och hoppas innerligt på tempökning imorgon, blir det inte så är det första gången som min ÄL uteblir efter det att jag började testa och tempa. Innan vet jag ju inte hur det var men kan säkert ha varit utan ÄL flera månader utan att ha vetat om det före jag började med Pergo. Skulle det vara så att jag ingen ÄL får denna månad tror jag nog att vi får ta en tur till Danmark så jag får en ny omgång Pergo för det verkade ju fungera för min del en månad...Men först minst en månad utan några hormoner för jag känner att jag inte riktigt orkar med det nu, blir liksom för mkt med allt annat. Synd att tiden rusar iväg bara för snart är jag 45 år och jag sa förra året att blir jag inte gravid innan dess, då ger vi upp...bläää (ursäkta mitt pestiga inlägg men känner inget hopp just nu).
OJ! Känns inte alls som det var längesedan du fick positivt, tiden rusar verkligen iväg nu när vi är mitt upp i flytt och allt vad det innebär!
Se till att ta det lugnt idag så såret får läka, kramar
Tack! Jag ska försöka ta det lugnt idag med. Är mycket mer nojjig denna gång än för två år sedan. Tyckte jag anade lite fostervatten igår kväll och vågar knappt gå på toa nu, nummer två vågar jag absolut inte. De sa jag skulle höra av mig och få komma in på kontroll om vattnet skulle gå på kvällen t.ex. Men jag har inte känt något mer sen. Den ökade missfallsrisken ligger inom de närmsta två veckorna så jag vill ju helst de ska passera så snabbt det bara går, men tiden går ju inte att påverka.
Hoppas verkligen din ÄL varit nu, men det verkar väl lovande med tempökningen. Har du börjat smörja? Håller tummar att du slipper fundera på Danmark och Pergo.
Rosenlarv skrev 2017-04-26 16:50:09 följande:
Åh vad härligt med två små! Det kan hända även när man är gravid men jag är inte det. De testade på gynakuten. Skulle även vara för tidigt att se om jag är det. Det jag hade heter tydligen corpus luteum cysta och bildas efter ägglossning från den blåsa som släppte ägget. Kallas öven gulkroppscysta. Den blev blodfylld och sprack vilket ledde till blod i buken och fruktansvärda smärtor.
Bra bakgrund du fick. Det var så jag tänkte att du kanske kunde vara gravid eftersom det var lite osäkert med din cykel. Hoppas ändå att det var för tidigt då med tanke på testet du gjort nu.
Anonym (Sanna) skrev 2017-04-26 20:24:27 följande:
Jag har precis försökt läsa ikapp migTur dupåktein.jag svarade dig Tootiki (här ovan) hade jag missat att det var kvar fler sidor. Såg sen dina andra funderingar men jag tror tempen går upp imorgon.
Jag mår bra. Nu ikväll har jag hålligång nertill, alltså mycket molvärk. Jag borde vara på äl+7/8. Mannen tror att mensen är på gång för att han tycker jag är sur men så är inte fallet. Bim borde vara kring 2/5. Jag känner inget särskilt än.
Jag har hört talas om den lila färgen där nere vid graviditet och har tom sett det själv en gång.
Rosenlarv: så obehagligt med cystan. Tur du åkte in. Jag hade mycket ont i höst och var lite orolig för cystor men det upphörde innan jag hann kolla upp det.
Spännande Monchichi att mannen vet men inte du. Härlig barnaskara du har.
Tack! Ja det är underbart! Åh, hoppas det är äggfästning och det blir plus nu! Jag har heller aldrig känt något så tidigt.
wa76: Kul att höra från dig. Hoppas allt gått bra med flyttbestyren. Du är ju mig hack i häl. Spännande med snart KUB! Lycka Till!
MammaPippi: Lycka Till på KUB ni också!