• Anonym (Noisey)

Vem går i strumpbyxor idag?

Vem har på sig strumpbyxor nu?

• Svar på tråden Vem går i strumpbyxor idag?
  • Anonym (bellinda)

Idag blir det DIM 15 denier i färgen Peppar( Poivre). Halvblank,voile brillant med
    förstärkt tå och byxdel. Det senaste är viktigt så att man genom jeansfickan kan känna övergången till byxdelen. 

De här är ganska dyra ( 85 och jättesköna mellan hud och byxor. Utseendemässigt är de jämna i färg och lyster men det är inte snyggt med varken hel- eller halvblanka ben. Dessutom kasar de ner i byxdelen mer än de borde.
    Stort superplus för känslan mot huden dock om det är den man är ute efter. De är  rejält hala.

• Anonym (Man i kalasbyxor)

Jag har på mej ett par svarta tjocka idag. Kanske återkommer med bild under dagen.

• Anonym (bellinda)

Mmm... Vogue Cantrece 20 den. idag. Färgen är den magiska Capri, en ton som flyter ihop med huden perfekt. De här finns i ganska många olika storlekar, så det gäller att välja rätt. Förstärkt i tå, häl och byxa. Plastiga, hala i strukturen och alldeles matta i lystern. Sitter som gjutna i 40-42 på mig. De här är skönheten själv, en smekning mot min hud.

Verkar inte vara många som har strumpbyxor mer än jag nu i kylan...
    Har ett par tjockare gråa under idag. Hittade dem för 99kr på HM häromdagen.

• Anonym (Q utan strumpbyxor)
    Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2017-01-02 09:55:04 följande:

Verkar inte vara många som har strumpbyxor mer än jag nu i kylan...

Har ett par tjockare gråa under idag. Hittade dem för 99kr på HM häromdagen.

Vad ska du ha på dig om det blir 10-15 grader minus? Eftersom du haft strumpbyxor under när det varit plusgrader? Om du nu inte bor i norra Sverige förståss, för då har det väl varit minusgrader ett tag.
    Anonym (Q utan strumpbyxor) skrev 2017-01-02 10:59:47 följande:
    Vad ska du ha på dig om det blir 10-15 grader minus? Eftersom du haft strumpbyxor under när det varit plusgrader? Om du nu inte bor i norra Sverige förståss, för då har det väl varit minusgrader ett tag.
    Jag har olika tjocka strumpbyxor. Jag är rätt frusen av mej och har alltid strumpbyxor under när det är kallare än 4-5+. Nu har det väl i och för sej varit runt noll eller flera minusgrader som idag här på västkusten senaste veckan.
    Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2017-01-02 11:36:52 följande:

Jag har olika tjocka strumpbyxor. Jag är rätt frusen av mej och har alltid strumpbyxor under när det är kallare än 4-5+. Nu har det väl i och för sej varit runt noll eller flera minusgrader som idag här på västkusten senaste veckan.

När det närmar sig -10 då kanske jag tar på mig långkallingar eller något liknande under om jag ska vara ute. Men inte annars :). Eller jo... när vi är på speedway och det är slutet på säsongen. Då behövs något under jeansen för att hålla värmen på kvällen.
    Anonym (Q utan strumpbyxor) skrev 2017-01-02 14:47:38 följande:
    När det närmar sig -10 då kanske jag tar på mig långkallingar eller något liknande under om jag ska vara ute. Men inte annars :). Eller jo... när vi är på speedway och det är slutet på säsongen. Då behövs något under jeansen för att hålla värmen på kvällen.
    varför inte ett par tjocka strumpbyxor i stället? Mer praktiskt tycker både jag och min tant.
    Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2017-01-03 09:53:21 följande:

varför inte ett par tjocka strumpbyxor i stället? Mer praktiskt tycker både jag och min tant.

Jag gillar inte strumpbyxor. Tycker de är väldigt obekväma och dessutom ett väldigt konstigt plagg. Många är sydda så det finns inget fram eller bak... Iallafall nylonstrumpbyxor. Och en kvinna har väl former oftast? I mitt fall en bak som kräver mer utrymme än fram så det blir bara konstigt. Jag förstår heller inte varför de ska sys med två sömmar fram o bak? På småbarn kan jag förstå om det är för att blöjan ska få plats, men på vuxna? Ribbstickade tycker jag sticks och kliar så de går helt bort för mig. Jag är enormt känslig i huden. Klipper bort alla lappar i kläder osv :)

Så nej.. jag avstår strumpbyxor. De få ggr jag fryser blir det långkallingar. Men det är inte ofta.
    Anonym (Q utan strumpbyxor) skrev 2017-01-03 10:07:20 följande:
    Jag gillar inte strumpbyxor. Tycker de är väldigt obekväma och dessutom ett väldigt konstigt plagg. Många är sydda så det finns inget fram eller bak... Iallafall nylonstrumpbyxor. Och en kvinna har väl former oftast? I mitt fall en bak som kräver mer utrymme än fram så det blir bara konstigt. Jag förstår heller inte varför de ska sys med två sömmar fram o bak? På småbarn kan jag förstå om det är för att blöjan ska få plats, men på vuxna? Ribbstickade tycker jag sticks och kliar så de går helt bort för mig. Jag är enormt känslig i huden. Klipper bort alla lappar i kläder osv :)

Så nej.. jag avstår strumpbyxor. De få ggr jag fryser blir det långkallingar. Men det är inte ofta.
    Det sk kliande ribbstickade sk kalasbyxorn minns jag också kliade som pojk (då man var tvungen att ha dom).
    Numera är dom precis lika sköna som vanliga långkalsonger. Och dom har fram och baksida för att passa formen på män och kvinnor.
Svar på tråden Vem går i strumpbyxor idag?