Elisa77 skrev 2016-10-21 13:08:31 följande:
Igår var vi på konferens med jobbat, när alla andra ökade takten vid 22:00 gick jag upp på rummet och la mig, med en övernatten-ansiktsmask och många sköna timmars sömn framför mig (vi får bortse från alla toabesök och sidvändningar...) och det var rätt stor skillnad vid frukostbordet imorse.. hehehe.
Jag har en fundering, behöver man verkligen vinterkläder som i tjock dunoverall till första tiden? Jag har en fleeceoverall från PoP och en dun-åkpåse, sen är det vind och vattenskydd spänt över liggdelen på vagnen. Samt att jag bäddar med ett fårskinn i botten. Jag vill minnas att jag haft tjocka vinterkläder till mina andra barn, men då har dom varit några månader gamla till vintern och gärna suttit i vagnen och därför varit mer utsatta för kylan..
Hur tänker ni kring tjocka vinterkläder?
Tänker precis som du. Fårskinn, ullfillt, bomullsfilt, pops vindfleece och locket på vagnen :)
Tänker främst ha två filtar för att kunna reglera om man går ut och in. Sen bor vi i Malmö där det är rått och blåsigt snarare än väldigt många minusgrader. Vill skruttan sen hellre hänga i sele än i vagn kanske vi får komplettera med ull underställ. Vad tror du om det?