Elisa77 skrev 2016-09-26 16:14:45 följande:
Åh, lider med er som kämpar med ledsamhet och trötthet. Dom går ju lite hand i hand. Jag har en superbra bm och för några veckor sen ringde jag och bara kände mig håglös och ledsen så hon bokade in mig dagen därpå och jag fick gråta ut och alla känslor som man kan ha bara välde ut. Att jag kände mig som en dålig fru, en dålig mamma en dålig anställd och kollega osv osv.. och att tröttheten tärde och jag såg liksom inget ljus i det hela. Hur sjutton ska man orka vara bra fru/mamma osv EFTER barnet är här.. vet ju av erfarenhet att småbarnsår ofta är kämpigt och sliter både på det ena och andra.
För mig hjälpte det jättemycket att bara ha nån som lyssnade, att jag fick sätta ord på mina tankar. Sen pushade hon mig att vara ännu tydligare med min sambo, att jag inte har glömt bort honom och att han är viktig. Jag tog ett möte med chefen också och bad att få ta ned förväntningarna på mina arbetsinsatser en aning, jag gör vad jag kan men mitt tempo är långsammare. Har turen att ha en superbra chef oxå.
Tror oxå på det här att unna sig något lite då och då, gå till frisören, köp nya underkläder till en själv när man ändå köper en body till bebisen osv.. en gofika på stan, eller varför inte ett biobesök själv mitt på dagen (underskattat!!).
Kram alla tappra gravidisar!
Så fint skrivit. Och så skönt att din bm är så klok!! Det saknar jag, att kunna öppna sig lite för min. Hon är väldigt praktisk. Hehe.
Kommunikation är nyckeln till mycket ju. Klokt att prata med chefen också. Ingen vettig människa kan väl förvänta sig att man kommer orka precis som vanligt varje dag hela graviditeten. Varför då inte prata om det.
Men jag håller med. Hur kommer det bli när bebisen är här? Minns att man på något vis gick in i en konstig adrenalinbubbla första tiden och bara orkade. Sen tonade det ut och man blev så jäkla trött!!
Kommer era respektive ta ut sina 10 dagar? Min man gjorde inte det med första. Minns att jag kände mig så ensam då.. Denna gång har han lovat men jag tvivlar :)