• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • columbus
    MammaBecka skrev 2016-09-10 08:47:54 följande:

Hur mycket kostar det att göra ett privat vul?

Verkar ligga mellan 500-1000 kr beroende på ställe. Där jag bokade kommer det kosta 600 kr.
  • columbus
    happylife skrev 2016-09-10 09:11:57 följande:
    Ja jag förstår, kommer gör desamma. Men förra gången testade jag säkert 10 digitala, sjukt dyrt o onödigt! 6+4 såg jag hjärtslag på mina tvillingtjejer (som tyvärr inte finns mer) så då kan du nog se! Jag kommer nog be om remiss till fostermedicin på Huddinge där vår fantastiske läkare jobbar. Mest för att han är den enda jag litar på efter förra resan. Kan inte tänka mig nån helt ny främmande människa efter allt som hänt
    Ja det blir ju dyrt men samtidigt är man ju så konstant orolig att något ska gå fel att man blir världens kontrollfreak. Jättetråkigt att höra med tvillingarna, beklagar verkligen! :( Då hoppas jag i alla fall kunna höra hjärtslag då med. Vore skönt även fast jag vet att det inte är någon garanti för att allt kommer gå bra sen. 

Vad jobbigt för dig att ha så tråkiga erfarenheter :( Hoppas verkligen allt går som det ska den här gången, det är du minst sagt värd! Jag antar att du säkert kan få gratis VUL då med, med tanke på förra graviditeten? Tycker absolut du ska göra hos någon du litar på, så viktigt med trygghet!
  • Mirjam91

Jag hoppar in här :) Fått svaga plus två dagar irad. Testade 3st test igår och 1st idag. Var exakt så här förra graviditeten. Då började stegringen två dagar efter första plusset, så ska testa imorgon oxå.

Det är mitt andra barn. Har en son på 10,5mån. Detta tog sig på första försöket till skillnad från sonen som tog 1 år!

Har BIM på onsdag så jag är en tidig plussare :) ÄL+9 plussade jag.

Finns det en FB-grupp oxå? :)

• Reb86

Hej och grattis till alla plus! Själv plussade jag 30 aug:) fick mf i juli men hoppas det går vägen denna gången! Är i v 7- 6+1 beräknat datum 4 maj! Hur ser det ut med FB gruppen? Kan man bli inbjuden till den?

• EvelinaS0403

Jag plussade igår.

Och enligt kalendrarna är det Maj 18-19 som är dagen D.

Så är väldigt NY-plussad ;)

• MammaBecka
    EvelinaS0403 skrev 2016-09-10 10:17:13 följande:

Jag plussade igår.

Och enligt kalendrarna är det Maj 18-19 som är dagen D.

Så är väldigt NY-plussad ;)

Jag är nyplussad jag med. Plussade i onsdags :) bf enligt beräkningar 14 maj.
  • happylife
    columbus skrev 2016-09-10 09:19:08 följande:

Ja det blir ju dyrt men samtidigt är man ju så konstant orolig att något ska gå fel att man blir världens kontrollfreak. Jättetråkigt att höra med tvillingarna, beklagar verkligen! :( Då hoppas jag i alla fall kunna höra hjärtslag då med. Vore skönt även fast jag vet att det inte är någon garanti för att allt kommer gå bra sen. 

Vad jobbigt för dig att ha så tråkiga erfarenheter :( Hoppas verkligen allt går som det ska den här gången, det är du minst sagt värd! Jag antar att du säkert kan få gratis VUL då med, med tanke på förra graviditeten? Tycker absolut du ska göra hos någon du litar på, så viktigt med trygghet!

Tack, de är ingen rolig historia direkt.

Ja precis jag får gå kostnadsfritt eftersom jag haft så mycke strul. Alltid nåt bra i det hela =P ska ringa dit nästa v om detta fortsätter framåt. Spännande med ditt vul! Milstolpe om man får se hjärtat slå! <3
  • EvelinaS0403
    MammaBecka skrev 2016-09-10 12:38:34 följande:
    Jag är nyplussad jag med. Plussade i onsdags :) bf enligt beräkningar 14 maj.

Hehe! Har chocken lagt sig för dig?

Jag blev jätte chockad, då vi trodde INTE det skulle gå så fort liksom.

Igår låg jag och läste hela kvällen om stadiet jag är i, varit i och lite om de kommande veckor, samt kost och träning.

Idag har jag försökt sysselsätta mig lite, tänkt flera gånger

"men jag är väl inte gravid heller, allt är som vanligt" 

haha, så tror chocken håller på att sjunka in.

• Wantakid

Haha håller med dig!

Detta är min första graviditet, första plusset på Stickan och allt är så himla nytt.

Men det är kul att inse vad som händer med kroppen redan såhär tidigt.

Funderar på att testa ännu en gång fast med ett digitalt, i början av veckan

men plussat på 4 stickor sammanlagt så är redan ganska säker

happylife skrev 2016-09-10 08:29:33 följande:

Grattis till plus

Samma här, i början av veckan tyckte jag att min man luktade äckligt, prutt och svett Hahahah stackarn. Det är nu i efterhand jag förstår. Min graviditetsnäsa har vaknat!

Svar på tråden BF maj 2017