• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • annadenise
    lilaemma skrev 2016-09-09 01:34:02 följande:

Vad var anledningen till att du fick vul då?

Jag bor i Spanien och här görs vul på alla vid första läkarbesöket. Hade jag vetat de så hade jag väntat 2 v med att ringa. Gjorde blodprov i måndags och i torsd. Blodprovet stämmer med mina egna beräkningar,så jag bör ha varit i v.4+1 när vul gjordes,antar att de inte brukar synas nått då? Jag ska tillbaka nu på måndag (ca v5+) och hoppas på att få se nått iaf
  • annadenise
    Annas87 skrev 2016-09-08 21:38:51 följande:

Jag gjorde en vul igår och är i vecka 5+4 idag! Läkaren tittade länge innan han hittade något och de han såg var 5 mm. Han sa också att det hade varit bättre att kolla nästa vecka för att se mer tydligt och att storleken kunde variera mycket i början av graviditeten. Så du kan nog vara lugn:) på måndag kommer de säkert att synas!!:)

Tack....jag gjorde blodprov i måndags som stämde överens med mina egna beräkningar, ca v.4+1,jag antar att det är vanligt att inte se nått då. Nu på måndag,på vul,kommer jag vara i ca.v5+2,hoppas på att få se nånting,en prick åtminstone...jobbigt att gå o vänta. Jag har privat sjukförsäkring, inskriven på ett jättefint stort o modernt sjukhus med en fantastiskt gynekolog,så de känns jättebra iaf!
  • Jeahla

Tack så mycket! :)

annadenise skrev 2016-09-10 16:06:40 följande:

Grattis:)!!!!

Tack så mycket! :)
  • Jeahla
    Apelsin55 skrev 2016-08-28 08:19:58 följande:

Hej och grattis! Jag hoppar oxå gärna in i den här tråden. Plussade igår och har bf 8 maj (dagen efter min 30 årsdag :)). Jag hoppas så att allt går vägen! Det blir vårt andra barn, har en 1,5åring nu så hon kommer vara nästan 2,5 då.

Jag har haft ont i ländryggen och fått ett migränanfall (fick jag även förra graviditeten). Är lite nervös för illamåendet, kommer ihåg det som den värsta perioden.

Blir kul att följas åt! Är det nån som börjat må illa redan? Några kul cravings någon?

Jag spydde varje morgon första månaderna med min förra graviditet, men mår inte alls illa nu denna gång. Känner inte av nånting faktiskt.
  • Jeahla
    Anotherone skrev 2016-08-29 10:05:01 följande:

Hej!

Jag har bf 1/5 med mitt andra barn. Fick in en lyckoträff nu under sommaren och är så glada! Storasyskonet har precis börjat fyran så det blir spännande att få en bebis hemma igen!

Så roligt, jag väntar också en sladdis, andra barnet bf 1/5. Storebror går i femman.
  • svartspets
    happylife skrev 2016-09-10 08:29:33 följande:

Grattis till plus

Samma här, i början av veckan tyckte jag att min man luktade äckligt, prutt och svett Hahahah stackarn. Det är nu i efterhand jag förstår. Min graviditetsnäsa har vaknat!

Skönt att flera har graviditetsnäsor. Jag tål verkligen inte doften av ost och går ständigt och tycker det är något som stinker här hemma, haha! Förra gången var det diskmaskiner. Har du något du tycker luktar extra illa? ????
  • Bozzy

Hej, plussade i tisdags på bim+1. Är låghormonare så det var ett svagt plus men det är starkare idag. Det är min andra graviditet men det blir mitt första barn om jag få gå hela vägen då jag fick mf i v 15 förra gången. Detta kom som en chock då vi hade lagt ner bebisverkstaden eftersom det inte hade tagit sig på flera månader så vi ville börja fokusera på annat. En trevlig natt och så pang... 

Det som luktar illa är alla starka lukter just nu så ingen direkt speciell utan räcker att det är en kraftig lukt. Jag som brukar gilla lukten av klorin innan klarar den inte nu iaf.

• Ellee90

Efter att ha trott att det skulle ta lång tid innan man fick plusset så kom ett svagt svagt plus igår. Både jag o sambon va osäkra om det va "giltigt". Har endometrios så läkarna här har sagt att vi bara får försöka ett halvår utan behandling. Köpte ett till test igår, digitalt. Och det visade gravid för en stund sen. kan knappt tro att det är sant :)

Svar på tråden BF maj 2017