Inlägg från: MammaBecka |Visa alla inlägg
  • MammaBecka

BF maj 2017

Hej :) jag plussade idag och är enligt beräkningen här i vecka 5. Jag har två barn sen innan som är 8 och 11 år. Detta blir min sambos första barn :) vi år väldigt exalterade :)

• MammaBecka

Vi ska på första träffen med bm den 13 oktober, då kommer jag vara i vecka 10. 4 november är det dags för ul, längtar! :)

• MammaBecka
    Johannafalt skrev 2016-09-09 15:49:26 följande:

Har känt många typiska gravid symptom under flera veckor & har inte fått min mens än som skulle kommit för ca 1 v sen har tagit 2 tester hittills men båda har visat negativt

Men hoppas fortfarande på + OM jag är gravid så är de beräknat till kring den 20-23 maj är dock ganska ung & har inga barn sen tidigare men vill detta sååå gärna :))

Det är kanske för tidigt att testa än? Håller tummarna.
  • MammaBecka
    EvelinaS0403 skrev 2016-09-10 10:17:13 följande:

Jag plussade igår.

Och enligt kalendrarna är det Maj 18-19 som är dagen D.

Så är väldigt NY-plussad ;)

Jag är nyplussad jag med. Plussade i onsdags :) bf enligt beräkningar 14 maj.
  • MammaBecka
    EvelinaS0403 skrev 2016-09-10 13:03:40 följande:

Hehe! Har chocken lagt sig för dig?

Jag blev jätte chockad, då vi trodde INTE det skulle gå så fort liksom.

Igår låg jag och läste hela kvällen om stadiet jag är i, varit i och lite om de kommande veckor, samt kost och träning.

Idag har jag försökt sysselsätta mig lite, tänkt flera gånger

"men jag är väl inte gravid heller, allt är som vanligt" 

haha, så tror chocken håller på att sjunka in.

Nu börjar vi så sakteliga ta in det men det är svårt :) svårt också iom att jag inte har så många symtom förutom tröttheten. Hade jag haft mer symtom så hade det nog varit lättare. Vi blev lite chockade också, tog sig på andra månaden, jag hann bara ha en mens efter avslut med p-pillren, vi trodde det skulle ta lite längre tid. Vi är väldigt glada :)
  • MammaBecka
    Jeahla skrev 2016-09-10 16:52:51 följande:

Så roligt, jag väntar också en sladdis, andra barnet bf 1/5. Storebror går i femman.

Jag väntar också en sladdis :) mina barn är 8 och 11 år :)
  • MammaBecka
    Wantakid skrev 2016-09-11 08:23:43 följande:

Det är första

Vill göra det samtidigt som det känns onödigt då jag faktiskt vet att jag plussat & gjort det på alls fyra jag tagit med sticka.

Vi får se hur jag gör, men ska ringa imorgon och "skriva in mig"

Har en sjukdomshistoria med reumatism & lite, vilket inte ska påverka men ska ändå förklara allt så de kan kolla läget ifall något skulle vara knas.

Hoppas verkligen bebis vill stanna nu, lycka till!

Jag har också reumatism. Hur menar du att det kan påverka?
  • MammaBecka
    EvelinaS0403 skrev 2016-09-11 09:49:40 följande:

Jaså? Härligt det gick så fort också, ändå :D

JA, har du illamående osv?

De enda jag kände var på promenaden idag, men tror inte de beror på de, men det luktade sååååå jävla illa men jag var visserligen nog inte långt ifrån att spy. jag brukar inte vara SÅ känslig för lukt, så där kanske var det något.

Men annars har jag inte känt något mer än SJUKT ömmande bröst

För känner inte direkt illamående, lite mer hungrig än innan kanske?

Trött är jag pga nu får jag ju inte sova, pga mina sömntabletter är ju uteslutna och sömnproblem har jag haft länge. Men inatt fick jag faktiskt sova. igår sov jag bara  1 timme.

Trots att det är mitt tredje barn så nojar jag och tänker att jag bara inbillat mig att jag är gravid eftersom det gick ganska fort, haha vad knäpp man är ;)

Jag är sjukt trött och skulle kunna sova dygnet runt om jag fick men annars har jag inga symtom. Kan känna av ett litet svagt illamående nångång ibland. Mera hungrig är jag också. Kan bli hungrig efter en kvart bara. Det där med lukten känner jag av lite också, inte så jag måste kräkas men alla dofterna har blivit starkare.
Svar på tråden BF maj 2017