• Illusion

Jag vill ha sex långsamt. Varför är det så svårt att förstå?

Jag vet inte vilka män/killar ni har träffat. Men de jag har träffat tror att ju snabbare desto bättre. Jag förlorar helt känslan då. Det är inte skönt. Det känns bara fort. Jag har försökt att påtala det på ett snyggt sätt. Men det verkar omöjligt att få in. 
    Ju mer retsamt sex, desto starkare pirr. Fler som upplever samma frustration? Hur gjorde ni för att killen skulle förstå?

I don't trust words. I trust actions.
  • Svar på tråden Jag vill ha sex långsamt. Varför är det så svårt att förstå?
  • Tom Araya
    Illusion skrev 2016-08-20 09:38:05 följande:

Jag vet inte vilka män/killar ni har träffat. Men de jag har träffat tror att ju snabbare desto bättre. Jag förlorar helt känslan då. Det är inte skönt. Det känns bara fort. Jag har försökt att påtala det på ett snyggt sätt. Men det verkar omöjligt att få in. 
    Ju mer retsamt sex, desto starkare pirr. Fler som upplever samma frustration? Hur gjorde ni för att killen skulle förstå?

Vissa är inte så intresserade av att ha sex på det viset, acceptera det och sök istället någon som vill ha sex på det vis du önskar.

När en kvinna säger att hon försokt påtala något på "ett snyggt sätt" tolkar jag det som en typiskt kvinnlig "hint", vilket för många män inte förstås. Var mer rak och öppen.
  • Illusion
    Tom Araya skrev 2016-08-21 19:32:31 följande:
    Vissa är inte så intresserade av att ha sex på det viset, acceptera det och sök istället någon som vill ha sex på det vis du önskar.

När en kvinna säger att hon försokt påtala något på "ett snyggt sätt" tolkar jag det som en typiskt kvinnlig "hint", vilket för många män inte förstås. Var mer rak och öppen.
    Jag har sagt att jag vill ha det långsamt i samband med att vi har pratat om sex.
    Ett osnyggt sätt enligt mig är att säga att jag inte gillar hårt sex, att det är oskönt, och att han får sluta upp med det. Han skulle definitivt ta illa upp, och sexet skulle bli konstlat eller skapa prestationsångest hos honom.

Jag tror inte att han skulle acceptera det, att jag lämnar honom alltså av den anledningen, och jag gillar honom väldigt mycket. Annars hade väl problemet varit löst och jag hade inte behövt vara frustrerad. Jag är liksom inte helt handfallen, tro det eller ej. Men jag kan likväl bli frustrerad och rådvill. Så trött på jargongen är på FL emellanåt, den här viljan att knäppa någon på näsan. 
    I don't trust words. I trust actions.
  • MrFlex
    Tom Araya skrev 2016-08-21 19:32:31 följande:

Håller med. Det är typiskt kvinnligt att hinta och sedan anse att budskapet är förmedlat:) Jag tror att ärlig och rak kommunikation skulle revolutionera sexlivet i många förhållanden. Synd och märkligt att många verkar ha så svårt för det.
  • Tom Araya
    Illusion skrev 2016-08-21 19:47:33 följande:
    Jag har sagt att jag vill ha det långsamt i samband med att vi har pratat om sex.
    Ett osnyggt sätt enligt mig är att säga att jag inte gillar hårt sex, att det är oskönt, och att han får sluta upp med det. Han skulle definitivt ta illa upp, och sexet skulle bli konstlat eller skapa prestationsångest hos honom.

Jag tror inte att han skulle acceptera det, att jag lämnar honom alltså av den anledningen, och jag gillar honom väldigt mycket. Annars hade väl problemet varit löst och jag hade inte behövt vara frustrerad. Jag är liksom inte helt handfallen, tro det eller ej. Men jag kan likväl bli frustrerad och rådvill. Så trött på jargongen är på FL emellanåt, den här viljan att knäppa någon på näsan. 
    Exakt hur har du sagt det? Kan det vara så att han faktiskt förstått att du gillar långsam sex, men inte förstått att du faktiskt ogillar snabb och hård sex?
    Man kan ju gilla något och vara nöjd med att ha det ibland och gilla lite av varje, variation...

Långsam sex kan ju bli rätt så tidskrävande och då kanske man inte orkar och hinner ha sex så ofta man vill.

Ni måste kommunicera mer och bättre om vad ni båda vill i detta.
  • Zombie von Rymmen
    Illusion skrev 2016-08-20 13:50:57 följande:
    Kan det vara ett porrideal som filtrerar bort information och gör att de liksom inte är mottagna för annat än "kaninjuck", eller blir de så uppslukade av "the moment" att de tappar känsla för den andras njutning?

Det är inte skönt!
    De flesta tjejer jag varit med, nog alla egentligen, har ? till min förvåning får jag tillägga ? viljat ha det hårt och snabbt. Så vilka är egentligen porrskadade?

Underfundighet är lite svårt att få fram i forum, så poängen är detta: det varierar stort för varje människa vad som föredras.

Själv föredrar jag nog lite långsamt. Men jag gillar att variera. Typiskt att man aldrig stöter ihop med någon man klaffar med :P

Tecum skrev 2016-08-20 18:07:58 följande:
    Jag som man vill göra långsamt in-ut, det blir mer känsla då och är mycket skönare för mig. Snabbjuck bedövar nästan ollonet så jag blir glad över att läsa TS, att det finns kvinnor som vill sakta.
    Säkert är killar påverkade av porren där det alltid går snabbt. Men väldigt många kvinnor vill ha det snabbt och hårt. en majoritet tror jag, så det är inte konstigt att män gör fel när han möter någon med andra preferenser.
    Instämmer helt.
  • Anonym (jo jag vet)

Min man kör kaninjuck GALET. 
    Jag vill ha mer känsla.... men han kan inte köra saktare säger han, han blir slak då (o det blir han verkligen oxå).
    Min man lärde sig ha sex till porr, han tror på fullaste allvar att det ska vara så. 

Mitt råd till dig är att avbryta sexet om han kommer in i kanijucktakt. Förklara att det är obehagligt. 

• JagMan
    nevermind skrev 2016-08-22 07:17:46 följande:

Rid så bestämmer du takten.

Bind fast han i sängen så han inte kan jucka sen rider du i den takt du vill.
  • MrKudos

Lyhördhet är ju viktigt men han kanske ändå inte förstår. Hur visar du honom vad du gillar och vad som känns bra för dig?

Om han är porrfilmsskadad och ni tittar på porr tillsammans kan du pröva att kommentera att "det där snabba ser inte skönt ut för tjejen".

• Underhill
    Illusion skrev 2016-08-21 13:17:35 följande:
    Intressant hur våra sexualiteter är olika utformade! 
    Inte bara olika...de tenderar även att variera olika mycket med tiden...inte alltid lätt att hänga med där :) Vill du att din partner skall "anpassa" sig lite mer tror jag du är på rätt spår med att prata om det...sen tror jag det är en bra grej att guida lite ändå...du kan ju exempelvis visa på honom och rida honom låååååångsamt. Eller hur!? :)
    E vi överens så kör vi
Svar på tråden Jag vill ha sex långsamt. Varför är det så svårt att förstå?