• Illusion

Jag vill ha sex långsamt. Varför är det så svårt att förstå?

Jag vet inte vilka män/killar ni har träffat. Men de jag har träffat tror att ju snabbare desto bättre. Jag förlorar helt känslan då. Det är inte skönt. Det känns bara fort. Jag har försökt att påtala det på ett snyggt sätt. Men det verkar omöjligt att få in. 
    Ju mer retsamt sex, desto starkare pirr. Fler som upplever samma frustration? Hur gjorde ni för att killen skulle förstå?

I don't trust words. I trust actions.
  • Svar på tråden Jag vill ha sex långsamt. Varför är det så svårt att förstå?
  • Illusion
    Anonym (qq) skrev 2016-08-20 09:53:43 följande:

det beror väl på vad du menar. Jag tolkar dig som att det mer förspel du vill ha och det är ju inte så ovanligt. Vissa män är redo rätt fort och då kanske kvinnan inte har hunnit riktigt till samma punkt.

eller menar du själva penetreringen, att de ska ta långsammare tag, liksom? 

Jag menar allt, från förspel till samlag. 
  • Illusion
    Anonym (Ung kvinna) skrev 2016-08-20 09:53:48 följande:

Kommunikation. Prata med honom. Det är inte förbjudet, jag lovar.

Sen tycker jag att jag brukar kunna vara med och styra rakt med min kropp. T.ex om du rider kan du ju bestämma fritt och visa honom hur mycket du njuter av långsamt sex. I missionären brukar jag ibland styra upp tempot genom mina egna rörelser och händer på hans höfter. Rätt enkelt om du inte ligger som en död fisk.

Jag har pratat med honom. Jag lovar. 
  • Illusion
    Anonym (qq) skrev 2016-08-20 10:15:21 följande:

om du med ditt inlägg tänker på en specifik person och ni har pratat utan framgång så låter det snarast som att han inte bryr sig om din upplevelse. Det finns ju en del såna partners. Efteråt säger de bara "oj, förlåt, tänkte inte på det" (typ) 

Det enda jag ev kan tänka skulle fungera är att du avbryter så fort du känner att det går åt "fel" håll, säger åt honom att nej, nu tar vi det mer långsamt. Han får väl dra sig ur, smeka dig, kyssas osv, emellan varven och sen komma in igen tex. Beror ju på vad ni gillar. 

På något sätt tror jag att det är okunskap. En tro på att det är skönare om det går fort. Att man liksom håller sig inom sitt eget "sexparadigm".

Bra tips! Ska testa. Skulle dock vara trevligt om det fanns en känsla eller nyfikenhet för vad jag gillar. Mer lyhördhet.
  • Illusion
    Anonym (123) skrev 2016-08-20 12:57:40 följande:
    Hoppades att han skulle bli bättre efter en stund. Det höll inte på länge.
    Skrattande
  • Illusion
    Anonym (123) skrev 2016-08-20 11:45:41 följande:

Tycker också det är mycket skönare med långsamma retsamma knull. Då känner man ju verkligen allting!

Ett ons jag hade förra hösten körde 4-5 jättehårda snabba juck sen stannade han helt en stund, sen fortsatte han så hela tiden. Sämsta jag haft. Undrar hur fan han tänkte där. Fick även blåmärken på brösten för att han klämde på dom så hårt. När han somnade och inte gick att väcka drog jag därifrån. Han blev lite sur Drömmer

Kan det vara ett porrideal som filtrerar bort information och gör att de liksom inte är mottagna för annat än "kaninjuck", eller blir de så uppslukade av "the moment" att de tappar känsla för den andras njutning?

Det är inte skönt!
  • Illusion
    Anonym (123) skrev 2016-08-20 14:17:51 följande:
    Möjligt. Eller att dagens unga killar inte verkar leta förhållande utan trivs med att ragga nya tjejer helg efter helg. Inte fan lär man sig vad som är skönt för tjejerna då. Han var 90-talist, kanske hade med det att göra Flört
    Fast ons brukar inte vara så bra oavsett ålder på killen Skrattande
    Just det, 90-talister. Han som jag har detta problem med är 90-talist. Fina värderingar i övrigt. Mycket för jämställdhet. Typisk svärmorsdröm. Sexet är dock oskönt emellanåt. Jag vill ju inte behöva vägleda hela tiden. Jag vill ju kunna luta mig tillbaka och bara ta emot. 

Har faktiskt inte stött på 70-talister som har samma problem. 
  • Illusion
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-08-20 10:59:33 följande:

Det där är helt olika beroende på tjej. Mit ex tyckte ju snabbare desto bättre, min nuvarande vill ha superlångsamt. Det var en rejäl omställningsperiod och killen måste *få veta*.

Som kille föredrar jag långsamt. Snabbknullandet blir lite prestationsinriktat och lite orgasmjakt.

Det är inte njutningsfullt!

Vad jag vet så hade han en tjej innan som var väldigt aggressiv i sängen. Jag tror det tände honom. Han har "bara" haft sex med henne innan mig. Det kan ju vara så att han har skapat sin sexualitet vad gäller samlag med henne. Jag är ju som sagt mer för retsamt, kittlande och långsamt sex. 
  • Illusion
    Lilje skrev 2016-08-21 11:55:18 följande:

Jag är en av dom som föredrar när det är hårt, brutalt och porrigt. Långsamt filmsex tråkar ut mig om han inte är riktigt duktig på det, och även då blir jag mest frustrerad. Antagligen är din kille som mig.

Är det så kommer det inte att fungera. Men jag vill verkligen det. 
  • Illusion
    Cecese skrev 2016-08-21 13:07:49 följande:
    Så är jag också. Lugnt fungerar en liten stund i början men sen vill jag ha det hårt och snabbt. Gärna med ett hårt tag runt håret och smisk. Åh... det är så härligt och det ger mej vaginala orgasmer. Om det är för mjukt och långsamt ger det inte alls samma njutning utan det gör mej mest frustrerad. 
    Intressant hur våra sexualiteter är olika utformade! 
  • Illusion
    Tom Araya skrev 2016-08-21 19:32:31 följande:
    Vissa är inte så intresserade av att ha sex på det viset, acceptera det och sök istället någon som vill ha sex på det vis du önskar.

När en kvinna säger att hon försokt påtala något på "ett snyggt sätt" tolkar jag det som en typiskt kvinnlig "hint", vilket för många män inte förstås. Var mer rak och öppen.
    Jag har sagt att jag vill ha det långsamt i samband med att vi har pratat om sex.
    Ett osnyggt sätt enligt mig är att säga att jag inte gillar hårt sex, att det är oskönt, och att han får sluta upp med det. Han skulle definitivt ta illa upp, och sexet skulle bli konstlat eller skapa prestationsångest hos honom.

Jag tror inte att han skulle acceptera det, att jag lämnar honom alltså av den anledningen, och jag gillar honom väldigt mycket. Annars hade väl problemet varit löst och jag hade inte behövt vara frustrerad. Jag är liksom inte helt handfallen, tro det eller ej. Men jag kan likväl bli frustrerad och rådvill. Så trött på jargongen är på FL emellanåt, den här viljan att knäppa någon på näsan. 
  • Illusion
    nevermind skrev 2016-08-22 07:17:46 följande:

Rid så bestämmer du takten.

Gillar varierade sexställningar. 
  • Illusion
    MrKudos skrev 2016-08-22 12:51:16 följande:

Lyhördhet är ju viktigt men han kanske ändå inte förstår. Hur visar du honom vad du gillar och vad som känns bra för dig?

Om han är porrfilmsskadad och ni tittar på porr tillsammans kan du pröva att kommentera att "det där snabba ser inte skönt ut för tjejen".

Jag rör och låter på ett helt annat sätt när jag njuter. Men det triggar bara igång takten.

Vi kollar inte på porr tillsammans. Han har sina principer gällande sånt. 
Svar på tråden Jag vill ha sex långsamt. Varför är det så svårt att förstå?