Vad är bra med mångkultur?
KillBill skrev 2016-10-12 19:24:24 följande:
Jag vill inte leva i ett samhälle där någon likt talibanerna i Afghanistan bestämmer vilken kultur eller religion som är accepterad.Kompletterande fråga:
Du tycker att talibankulturen är okej att ha i Sverige, eller har du någon slags selektiv idé kring mångkultur? I så fall undrar jag hur den idén mer exakt ser ut och fungerar?
KillBill skrev 2016-10-12 19:24:24 följande:
En fråga till dig, skulle Jehovas vittnen, Laestadinism eller Livets Ord vara godkända trosinriktningar/församlingar i ett monokulturalistiskt samhälle om du fick bestämma?Jag ser främst till samhället i stort samt individens frihet. Individen måste få var fri att själv få välja medan gruppen ska inte få begränsa individen med hänvisning till deras tro, vilket tyvärr är vanligt i flertalet religioner och inte minst religiöst baserade kulturer, medan man i en sekulär kultur som den svenska är mer fri till egna val. Man behöver alltså inte komplettera den svenska kulturen för att få vara grek, buddist, äta libanesisk mat, njuta av italiensk konst e.t.c. allt rymms där. Alltså kan jag inte acceptera kulturer som begränsar individers frihet i Sverige.