Vad är bra med mångkultur?
Världsmedborgare skrev 2016-10-12 12:25:43 följande:
Vad är det vi inte ska acceptera i mångkultur, menar du, att folk som bryter mot lagen ska beivras ser jag inte som en kulturell fråga.Och jag vill inte ens se att vi använder oss av den typen av påståenden i argumenteringen, sån´t skit kan de främlingfientliga och andra extremister få hålla på med.
Så du borde hålla dig ifrån den typen av argument, det underblåser bara de kulturella motsättningar som finns.
Ett brott är ett brott, oavsett av vem eller i vilket syfte det begås, och beivrar vi dessa som kommer dom med tiden att minska även i de kulturer du kritiserar.
Att dom skulle försvinna helt, det tror jag inte på, vi har ju inte ens lyckats så bra med att avskaffa dom i vår egen kultur.
Så där har du ännu en anledning att inte se det som kulturella företeelser, gör du det, ja då måste du ju även i rättvisans namn, även göra det med vår kultur.
En kultur som inte tillåter individen att själv välja religiös tro, hur de ska klä sig, vilka de ska umgås med, vem de ska gifta sig med, hur de ska leva sitt liv är inte en kultur jag accepterar och det finns inget positivt i att låta en sådan kultur gro i vårt land. De som vill leva i en sådan kultur får göra det någon annanstans i världen, det finns inga som helst skäl till att acceptera det här.
Förövrigt så ger din argumentation i tråden ett stöd för att lagar ändras och anpassas efter andra kulturer.