• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Anonym (Whooop)

Vad har du haft för symtom? Det kanske du skrivit tidigare, men frågar ändå ;)

Anonym (Humlan) skrev 2016-09-04 19:09:49 följande:

Har BIM på onsdag så jag borde vara Bim -3 idag, tog ett clearblue digital för att slippa otydlighetens vara eller icke vara.. :)

• Smlan
    vi blir 3 skrev 2016-09-04 09:33:48 följande:

Nu är nog ägglossningen över men vad vet jag. Förra mensen var konstig (sparsamt med blod dag 1 och 3 och bara slemmigt dag 2 och kortare än vanligt, sorry för detaljer) har haft ägglossning smärtor, ägglossning flytningar i !5! dagar och har nu en huggande, skärande smärta mellan benen. Någon som brukar ha så? Eftersom mensen kom två dagar tidigt förra månaden är min bim om 7-9 dagar :)

Jag känner igen det där. Jag har gått från att ha ganska riklig mens till att i ca 6 månader ha brun mens som varar i ca 2-3 dagar. Det är så lite så jag inte kan använda tampong. Cykeln har även minskat från 31 dagar till 26 dagar. Finns det anledning att vara orolig?
  • Tra3dockan
    babydreams skrev 2016-09-04 19:29:20 följande:

Tror det är bäst att göra så! Jag gör detsamma. Dricker kaffe då och då, dricker även alltid en celsius till frukost, och det är inte rekommenderat för gravida. Man ska inte ställa in sig för mycket, som du sa - blir det en plutt så blir det :)

Lady K skrev 2016-09-04 19:47:58 följande:

Tror det är jättebra som du säger att släppa stressen! Man kan ju inte hur gärna man än vill bli gravid med tankekraft. Så att försöka slappna av och lita på kroppen är väl det bästa man kan göra. Lättare sagt än gjort när man så gärna vill...Känns också som att man nästan skapar gravidsymptom hos sig själv också när det är det enda man tänker på.

Jag har också tagit nåt glas vin denna gång plus att jag har nya arbetsuppgifter som stjäl en del fokus vilket känns välkommet!

Jo. Försöka fokusera på annat. Jag har också mycket nytt på jobbet just nu så det är riktigt roligt:)

Så jag ska bara fokusera på jobbet den här veckan och ta nytt test på onsdag om ingen mens dykt upp för att se om plusset blivit starkare. Blir det mf den här gången med så blir det.
  • L 91

Översta ägglossningstestet och understa graviditetstest. Från ikväll.

• Lady K
    L 91 skrev 2016-09-04 21:37:50 följande:

Grattis!
  • Väntar på magen

Grattis :)
  • Karin Marie

Stort stort grattis!!!! :D
  • L 91

Tack snälla! Men kan ni hjälpa mej att räkna ut i vilken vecka jag är i? Haft knepig kropp det senaste så mensen har varit extremt oregelbunden. Men senaste mensen började den 3 augusti (dock med bruna flytningar i två dagar innan vilket jag aldrig haft förut -förvirrande) och innan mina barn så hade jag runt samma datum varje månad så man kanske kan säga 30 dagars cykel? Sex på natten till den 20.e. (enda gången med oskyddat i närheten av ägglossning) positivt ägglossningstest den 20.e och starkare positivt på kvällen den 20.e. En rosa/aprilosfärgad flytning när jag kliver upp på morgonen den 23.e. tempkurvan är som på bilden och då har jag kört med örontermometer vilket kanske inte stämmer exakt.. plus att jag inte tempade den 24.e. vad tror ni kloka?

• Cfmilla
    columbus skrev 2016-09-04 19:12:52 följande:

Hoppar in här också, håller vanligtvis till i FF/tempar-tråden. Jag har inte BIM imorgon men däremot på tisdag.

Fick en rosabrun-flytning som jag aldrig tidigare sett i fredags på ÄL+7. Hoppas ju såklart att det var en nidblödning. Idag fick jag dock pyttelite blod vid ett toalettbesök, vilket är extremt märkligt. Har aldrig tidigare haft spottings under alla år så antingen har kroppen börjat balla ur nu eller så vet jag inte vad det är frågan om. Hoppas för allt i världen inte att det är mensen som kommer för tidigt, i så fall har jag kommit ner på 8-9 dagars lutealfas bara :/

Håller tummarna för oss båda imorgon och tisdag! :)

Det låter ju bra!! Jag fick nog en nid på äl+10!

Testade med PE idag igen och även om det knappt går att utläsa, man vi vinkla det i rätt ljus... Haha så visst där är ett streck! hoppas det blir starkare, mensen håller sig borta och så tar jag ett till på fredag!

Ska du testa i morgon? Några känningar?? :)
Svar på tråden Bim september