• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • misslina

Hej!

Hoppar in här:)

Bim 10/8. Går och väntar på äl. Andra försöket, tredje barnet. Fick missfall i mars, då hade vi försökt i 7 månader. Men nu verkar kroppen ha kommit igång! Men den här tiden när man försöker gillar jag inte. Är sååå låååång väntan ;)

• mammaA93

Hej! Jag hoppar in här BIM 1/8!

Provat ÄL-test och behöver hjälp! Igår var det en svag stegring och idag är båda sträcker lika starka, min pojkvän är inte hemma idag men vi hade sex två gånger natten till idag. Tror ni att jag lyckas pricka in då? Vi lär ha sex imorgon när han kommer hem med.

• misslina
    mammaA93 skrev 2016-07-19 21:09:45 följande:

Hej! Jag hoppar in här BIM 1/8!

Provat ÄL-test och behöver hjälp! Igår var det en svag stegring och idag är båda sträcker lika starka, min pojkvän är inte hemma idag men vi hade sex två gånger natten till idag. Tror ni att jag lyckas pricka in då? Vi lär ha sex imorgon när han kommer hem med.

Absolut! Låter som ni prickat in bara fint! Dels lever spermierna kvar i ett antal dagar samt att det tar 24-36 timmar efter positivt test för ägget att släppa.
  • 1315

Hej!

Jag hoppar in här jag också.

Har en son född okt -13 och en dotter född aug -15 och har precis börjat försöka med nr 3. Första försöker nu, känner av ÄL väldigt tydligt och har fått bekräftat med äl-tester.. Är helt säker på att vi prickat rätt denna gång så nu går vi bara och väntar ????

Bim 1/8 !

• MadeleineD
    Smlan skrev 2016-07-17 08:31:09 följande:

Här har ni en till 30+ som försöker med första barnet. Ska bli kul att följa er!

Härligt att höra ;) Roligt att följas här
  • stellanocte
    FyrAAAA skrev 2016-07-18 16:37:43 följande:

En dum fråga kanske, men hur tänker/gör ni med kost? Känner att jag skulle vilja äta mer nyttigt/rätt än jag gör nu, tänker att det bör vara positivt när man försöker bli gravid men det är inte lätt nu i semestertider!

Ingen dum fråga.

Jag avstår alkohol mellan min fertila period och mens, röker och snusar inte (gjorde inte det innan heller), samt äter kosttillskott (apotekets vitaminer för gravida - mest för folsyrans skull). 

Annars lever jag ungefär som vanligt. Försöker i allmänhet att tänka på att motionera någon gång i veckan, äta mycket grönsaker och dra ned på socker men som du säger, allt sånt fungerar sämre nu under sommaren  
  • prinsessan15

Hej hoppar in här, har bim 9/8 alt 11/8 då min cykel alltid sträcker sig mellan 28-30 dagar. Är första försöket till syskon men jag är så sugen och vill så gärna att det tar sig på första försöket!
    Dock är kg osäker på när ägglossningen sker, kan vara allt mellan 24-28 juli enligt diverse äl-uträknare! Hur hade ni gjort med sexandet? När ska man börja och hur ofta?
    Mitt första barn var en överraskning så detta är första gången jag försöker...

• stellanocte
    prinsessan15 skrev 2016-07-20 08:14:32 följande:

Hej hoppar in här, har bim 9/8 alt 11/8 då min cykel alltid sträcker sig mellan 28-30 dagar. Är första försöket till syskon men jag är så sugen och vill så gärna att det tar sig på första försöket!
    Dock är kg osäker på när ägglossningen sker, kan vara allt mellan 24-28 juli enligt diverse äl-uträknare! Hur hade ni gjort med sexandet? När ska man börja och hur ofta?
    Mitt första barn var en överraskning så detta är första gången jag försöker...

Välkommen! Under ägglossningen samt 3 dagar före och 3 dagar efter kör vi en gång om dagen. 
  • prinsessan15
    stellanocte skrev 2016-07-20 08:29:20 följande:
    Välkommen! Under ägglossningen samt 3 dagar före och 3 dagar efter kör vi en gång om dagen. 
    Okej, hjälp vad mycket sex det blir ???? just eftersom jag är osäker på äl så vill jag ju säkra upp alla alternativ ???? vill helst ha äl nu så jag blir gravid, längtar så!
Svar på tråden Bim aug 2016